Siófok  4.4  •  7.4 kn       

Keszthely  4.9  •  7 kn       

Balatonfüred  4.1  •  7.7 kn       

Balatonboglár  4.4  •  9.6 kn       

Orfű   •  6 kn       

Velencei-tó  4.3  •  6.5 kn       

Tiszafüred  2.8  •  8.7 kn       

Mályi-tó  1.2  •  11.4 kn       

2024. november 21., csütörtök

Hozzuk rendbe a Yardstick rendszert!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Technikai Bizottságon belül megalakult Yardstick csoport a magyar előnyszámítási rendszer körül kialakult problémák felszámolását tűzte ki céljául

Hozzuk rendbe a Yardstick rendszert!

A balatoni nagyhajós versenyzésben használt előnyszámítás, a különböző méretű, formájú és stílusú hajók eredményeinek összahasonlíthatóságát szolgáló yardstick rendszer körül évek óta egyre fokozódó viták zajlanak. Ennek hatására is visszaesett az előnyszámításos versenyzés.  2014-ben már egyik yardstick kategóriában sem lehetett érvényes magyar bajnokságot rendezni a versenyzők távolmaradása miatt.

A jelenlegi helyzet kusza. Vagy teszünk valamit, vagy előbb-utóbb meg kéne szüntetni, és a helyére találni valami jobban működő rendszert.

Bár folyamatban van a nemzetközi vizeken leginkább használatos ORC bevezetése nálunk is, ez lassan megy a yardsticknál magasabb költségei miatt. Érdemes hát szembenézni a yardstick körüli problémákkal, és neki kezdeni a rendszer feljavításának.

A Balatonon használatos yardstick rendszer ugyan felhasznál adatokat a német előnyszámítási rendszerből, de önálló, egyedi és független. A miénk.

Bár az ORC-nél és az ahhoz hasonló, elterjedt rendszereknél fejletlenebb, és szubjektív elemeket tartalmaz, mégis lehet jövője. A yardsticket ugyanis gondosan odafigyelve úgy alakíthatjuk, fejleszthetjük, ahogy az a hazai versenyzés speciális igényeinek a legjobban megfelel. Nem kell alkalmazkodnunk semmilyen nemzetközi rendszerhez, szabadon alakíthatjuk, ahogy tetszik. Ezért érdemes is foglalkozni vele!

Az MVSz technikai bizottságát évek óta Csernussi Gábor vezeti. Ő a magyarországi ORC-felmérő és az utóbbi időben már a yardstick ügyeket is teljes mértékben ő intézte. Az MVSz Elnökség döntése alapján ő marad a technikai bizottság vezetője, és az ORC-felmérő, de a yardstick kérdések megoldása egy új csapat kezébe kerül.

2014. novemberében az MVSz elnöksége új tagokkal, fiatal szakemberekkel bővítette a technikai bizottságot (Pécsváradi Ákos, Bális István, Kirisits Balázs és Vajtai Vajk). Ők nem pusztán azért szükségesek, mert a hajók felmérése és nyilvántartása már bőven meghaladja az egy ember által elvégezhető munka mennyiséget. De a nagyhajós versenyzés fejlődéséhez rendbe kell tenni a yardstick körül kialakult anomáliákat, a rendszer szubjektív elemeinek megszűrésével, az áttekinthetőség és pontosság növelésével.

A Yardstick Bizottság vezetője a fiatal szakemberek közül Pécsváradi Ákos lett. Megkezdték a munkájuk szervezését, a feltételrendszer pontos elvekkel meghatározott tisztázását.

A YS rendszer alapvetően egy „fair play” alapon működő önbevallásos rendszer. Célja, hogy a különböző paraméterrel rendelkező hajók is összemérhető eredményekkel vehessenek részt versenyeken. Nyilvánvaló, hogy kiélezett vitorlásversenyt One Design / osztályhajókkal lehet megrendezni, és ezt egy előnyszámításos rendszerrel sem lehet kiváltani.

Ahhoz, hogy a YS rendszer megfelelően működjön, és az osztályon kívüli hajók csapatai is jól érezhessék magukat egy versenyen, fontos, hogy a bevallott adatok helyesek legyenek, továbbá a rendszer számol a versenyen futott időeredményekkel is, így korrigálva a sebesség különbségeket.

A YS rendszer körül kialakult bizonytalanságok miatt, a Magyar Vitorlás Szövetség azon belül a Technikai Bizottság úgy döntött, az idei évben kísérletet teszünk a kialakult viták tisztázására, a rendszer működésének javítására.

A Yardstick Bizottság felhívásai:
1. Adatok ellenőrzése, frissítése
Első lépésként az adatok ellenőrzését tűztük ki célul. Ezért kérünk minden hajótulajdonost, hogy nézze át az Hajók adattáblája 1 és 2 táblázat vonatkozó adatait! A hiányzó lajstromszámokat, hajólevél lejáratokat is ellenőrizzétek a technikai adatok mellett! Fontos hogy küldjétek el a hajóhoz tartozó kontaktszemély (a hajó tulajdonosa, vagy az általa megbízott személy) elérhetőségeit is!

2. Nyílt napok, ellenőrzés
2015-ben a Kékszalagig nyílt napokat rendezünk, ahol lehetőség lesz a meglévő adatok ellenőrzésére, a mérések ellenőrzésére, hitelesítésére, félreértések megbeszélésére.

A nyílt napok mellett ellenőrzések is várhatóak. A versenyzéshez felmért vitorlákat hitelesítő pecséttel látjuk el, és a versenyek végén véletlenszerűen ellenőrizzük a mezőny hajóit.
Május 9-10.      Bahart Regatta- Yardstick Trophy (Siófok)
Május 16.     Évadnyitó verseny (Balatonfüred)
Május 23-24.      Pünkösdi Regatta (Keszthely)
Június 27.      Fehérszalag (Balatonfüred)

Mellékletek
A hajó regisztrációjához szükséges felmérő lap letölthető a http://www.hunsail.hu/hu/dokumentumtar/hajo-regisztracio címről, és a hozzá tartozó felmérési segédlet alapján elvégezhető a felmérés, vagy külön kérés esetén a Technikai Bizottság felmérői elvégzik a hajó hiteles felmérését.

Regisztrációval, felméréssel, vagy előnyszámmal kapcsolatos kérdéssel keressétek a bizottságot!
A meghosszabbított hajólevél és biztosítás adatfelvitelét a Vihar 2.0 rendszerbe, szintén a bizottság tagjai végzik a jövőben.

A bizottság elérhetősége: mvsztb@hunsail.hu
 

Letöltés:
ys-bizottság-felhívás-2015-04-18.pdf
adat1.pdf
adat2.pdf
Felm szab 270886.pdf
Felmérőlap magyarázat.pdf
felmérőlap.pdf
Vitorla felület 270888.pdf

Nagy esély újabb riói kvótára Előző

Nagy esély újabb riói kvótára

Majthényi Zsombor Emlékverseny 2015 Következő

Majthényi Zsombor Emlékverseny 2015