Siófok  7.2  •  6 kn       

Keszthely  6.9  •  4 kn       

Balatonfüred  6.9  •  2.6 kn       

Balatonboglár  6.8  •  5.7 kn       

Orfű  •  5 kn       

Velencei-tó  6.6  •  8.2 kn       

Tiszafüred  7.3  •  9.8 kn       

Mályi-tó  •  4.5 kn       

2024. április 24., szerda

Novemberi finálé

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Szinte hihetetlen, de november 6-án szombaton délelőtt vitorlásokkal telt meg a balatonlellei BL Apartments & Yachtclub előtti vízterület. A hőmérsékletre és a napsütésre nem lehetett panasz, szélből nem ártott volna egy kicsivel több.

Novemberi finálé

Ennek ellenére nem lehet senki elégedetlen, hiszen november első hétvégéjén, 17 fokos melegben és verőfényes napsütésben vitorlásverseny volt.

A rajtlövésre várva 62 hajó cikázott a rajtterületen. Nem is akármilyen mezőny gyűlt itt össze, a Libera Principessát Rauschenberger Miklós kormányozta, eljött a Gardazzura és a Ganz Danubius is. A Detre fivérek a Tomahawk-on vendégeskedtek, Litkey Farkas az Annán vitorlázott. Soponyai Géza ült a Bettus kormányánál és eljött Szeremley Huba a Vénusz II-vel, Gosztonyi András most a yardstick II-ben versenyzett egy H-Boattal. Az új Irókéz is csatasorba állt csakúgy, mint néhány Melges, X-35-ös és 11mOD. A legnépesebb hajóosztály a Ys I volt 27 hajóval, a Ys II-ben 18 hajó versenyzett, a Ys III-ban 17-en voltak.

Beliczay Péter versenyrendező 11 órakor elrajtoltatta a mezőnyt a szemesi kikötő elé kihelyezett pályajel irányába. A terv szerint, a rajtot követően bal kéz felől kell venni a szemesi bóját, majd át kell haladni a Lelle előtti kapun. A kapu után bal kéz felől venni kell a boglári bóját és utána Lellén befutni. A start után gyenge és többször leálló északi szél fújt, mely délután kezdett nyugatiasodni és stabilabbá válni. Olyan bíztató jelek viszont nem voltak, amiből arra lehetett volna következtetni, hogy rövidítés nélkül is tartható a 15 órára (korai sötétedés miatt) módosított befutási limitidő. Ember tervez, a szélviszonyok meg módosítják azt, így az eredeti terv 50%-ban volt teljesíthető, a kapuból pályarövidítés folytán befutó lett.

A versenyt nagy fölénnyel a Principessa nyerte, majd egy órával előzte meg a Gardazzurát. Harmadikként a Ganz Danubius futott célba a Tomahawk és az Anna előtt. Yardstick I-ben Gömöry Ágnes a Starral befurakodott a két libera közé, előtte a Principessa, mögötte a Gardazzura végzett. Yardstick II-ben Pál Gaszton nyert a Sudárra megelőzve a második helyen végzett Imi Jé-t és a harmadik Vivace-t. A yardstick III osztályban a Pulu legyőzte a Dudut és legénysége felállhatott a dobogó legfelső fokára. Harmadik helyen a modellvitorlázók díszes csapata végzett a Catharinával.

Az ember a hajóban típusú vitorlás versenyzésnek úgy tűnik itthon egy időre befellegzett, de a parton állós modellezős-mütyürkézős vitorlázás folytatódik, legalább is a jegesedésig. Jegesedés után pedig jöhet a jégvitorlázás.

Eredmények: http://www.compassmagazin.hu/verseny/iv-der-kupa.html

Képek: http://www.compassmagazin.hu//galeriak/iv-presenta-der-kupa.html

YST pontverseny: http://www.yardsticktrophy.hu/pontverseny.html

A Soul kapitányának kiállítása Előző

A Soul kapitányának kiállítása

Trafik Kupa videók Következő

Trafik Kupa videók