Siófok  12.2  •  6 kn       

Keszthely  9.9  •  6 kn       

Balatonfüred  11.9  •  3.5 kn       

Balatonboglár  11.8  •  1.9 kn       

Orfű  11  •  3 kn       

Velencei-tó  14.4  •  8 kn       

Tiszafüred  12.9  •  4.5 kn       

Mályi-tó  10.7  •  2.7 kn       

2024. április 25., csütörtök

V. ACO-FGF Közmű és Épületgépész Kupa

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Idén ACO-FGF Közmű és Épületgépész Kupa elnevezésre változott a korábban Közmű Kupaként ismert verseny neve. Az FGF 2006-tól támogatja a regattát és az ACO sem most először partnere a rendezvénynek, viszont a közös névadásra csak idén került sor.

V. ACO-FGF Közmű és Épületgépész Kupa

Újdonság az elnevezésben az épületgépészek feltüntetése. A Lellei Vitorlás Egylet szoros kapcsolatot épített ki a Magyar Épületgépészek Szövetségével és ennek gyümölcseként szélesítették ki a Közmű Kupa mezőnyét az épületgépészek részvételével. Az együttműködés eredményeképpen a MÉGSZ változatos programokkal töltötte meg a versenyeket megelőző pénteki napot.

Kiadós esővel kezdődött a szombat, ennek ellenére jelentős mezőny gyűlt össze, hogy megmérkőzzön a közmű és épületgépész kupákért. Béci a kormányosok eligazítását még a sátorban volt kénytelen tartani, de a rajt időpontjára szinte teljesen elállt az eső. A terv az volt, hogy krajcos legyen a rajt és lehetőség szerint a befutó is, ezért a versenyutasítás három lehetséges pályát jelölt meg. Sikerült az elképzelést tartani, az északnyugati szélben Ábrahámhegy felé rajtolt a mezőny, majd Zánka irányából futott be. A leggyorsabbaknak is két órát kellett vitorlázniuk, hogy a távot teljesítsék, de a lassú hajóknak sem tartott három és fél óránál tovább, hogy átszeljék a célvonalat. A meteorológiai prognózis miatt, a szokásosnál rövidebbre kellett venni a túrafutamot, mivel 14 órát követően akár 80-100 km/ó erősségű szelet vártak. Szerencsére az előrejelzés nem volt pontos és egy kisebb szélerősödéstől, zivatartól eltekintve kellemes volt a délután időjárása. A versenyt a Kosza-Gáz színeiben induló HUNCat nyerte, második helyen a Detre fivérek, harmadikon a Gardazzurra végzett.
A partra érve, délután Nespresso és Sauska kóstolókon vett részt a versenyzők nagy része, majd kihasználták a kikötői wellness részleg nyújtotta páratlan előnyöket. A szombati versenynap díjátadó ceremóniájával kezdetét vette a BL Apartments & Yachtclub idei legnagyobb bulija. A díjak átadása előtt Golyán László a Magyar Épületgépészek Szövetségének elnöke köszöntötte a résztvevőket és biztosította a szervezőket a hosszú távú partnerségéről. A verseny díjait, a rendezvény kiemelt támogatóinak képviselői adták át. Az ACO Magyarország, az FGF, a KVG, a Wilo, a Weishaupt, a Gienger cégvezetői értékes ajándékokkal jutalmazták a győzteseket. A dobogóra állt csapatok, a Sauska Pincészet kivalló borait és Ballantines illetve Feketevölgy ajándékokat kaptak.  A megszokott díjak mellett a szakmai szektorok is értékelve lettek. Az épületgépészek versenyét, a Detre Épülettechnikai Mérnöki Iroda csapata nyerte, megelőzve az Ép-Gép M6 és a Gienger csapatát. A gázszolgáltató szektor legeredményesebb csapata a Kosza-Gáz lett, a villamos szektorban a Vill-Korr nyert. A hulladékgazdálkodás területének leggyorsabb vitorlázói a Kaposvári Városgazdálkodási Zrt. színeiben nyertek, míg a vizesek közül a Dombóvár és Környéke Víz- és Csatornaművek csapata végzett az élen. A yardstickban az ACO Magyarország csapatai taroltak, a Temesfői Zénó és Székely Antal vezette hajók megnyerték a Ys I és Ys II osztályok versenyét. A Ys III-at a Metem Europe nyerte a Viktóriával.

A Közmű és Épületgépész Kupa állandó betétversenye a Bavaria Nagydíj, melyet a típus hazai forgalmazói írtak ki. Lange Péter az eredmények értékelését megelőzően beszélt arról, hogy céljuk az új és egyre versenyképesebb Bavariákat bevonni a balatoni versenyek vérkeringésébe. A nagydíjat, a Lavella nyerte, előnyt szerezve az ezüstérmes Vision 40 előtt. A bronzérmek, a Távolléten versenyző csapattagokhoz kerültek.
Hajnali három órakor még telt ház volt a rendezvénysátorban, amely körülmény igencsak megtizedelte a vasárnapi pályaversenyek mezőnyét. Sajnálhatta, aki vasárnap nem vitorlázott, hiszen igazi reklámidő volt, 4-5-ös északi szél és szikrázó napsütés jellemezte a Közmű és Épületgépész Kupa második versenynapját. Sikerült a tervezett kép pályafutamot elindítani és befuttatni, így a teljes versenyprogram maradéktalanul megvalósult. Vasárnap 10-től délután 14 óráig versenyeztek a gyorsabban regenerálódó sporttársak. A hét utolsó napja is ACO-nap volt két aranyérmes csapattal. Dobogóra állhatott még a Detre Épülettechnikai Mérnöki Iroda csapata, a BWT Hungária, a Dombóvár és Környéke Víz- és Csatornaművek csapata, a Grundfos I, a Marina Yachtsport, és az FGF II.
 
Eredmények

Vitorlás Napok Orfűn Előző

Vitorlás Napok Orfűn

Videó a Sukoró Kupáról Következő

Videó a Sukoró Kupáról