Siófok 10.5 • 4.1 kn
Három nap alatt három futam az MVM ILCA flottabajnokságán

Bár látszatra volt szél, valójában azonban versenyzésre alkalmas körülmények csak a verseny kisebb részében adódtak, s ezeket a rövid időszakokat a rendező maximálisan ki is használta.
Az ILCA mezőnyök számára három, a kalózosok számára kétnapos versenyen nagyon komoly kihívásokkal kellett szembenézni a Héjj Ádám vezette rendezőségnek. Bár látszatra volt szél, valójában azonban versenyzésre alkalmas körülmények csak a verseny kisebb részében adódtak, s ezeket a rövid időszakokat a rendező maximálisan ki is használta. Így jött össze minden osztály számára három-három futam, ami első blikkre kevésnek tűnik, de ezúttal ebben az időszakban nem volt reális lehetőség több menet megrendezésére.
A május második hétvégéjén (9-10-11-én), Balatonfüreden rendezett MVM SE ILCA Flottabajnokság és Kalóz Kupa (a versenybe a kalóz osztály a második napon kapcsolódott be) nyitónapját a kedvezőnek tűnő indulás ellenére egy befejezett futammal zárták a mezőnyök. Mivel a reggeli keleties szél elsőre gyengének bizonyult, némi parti várakozást követően szálltak csak vízre az ILCA mezőnyök az időközben versenyzéshez is elégségesnek tűnő szélben. Már a pályatűzés sem bizonyult azonban egyszerűnek a közben északiasodó szélben, ám egy idő után nulla fok körül megállapodni látszó és kitartónak tűnő szélben el tudtak rajtolni a mezőnyök – igaz, nem mindegyiküknek sikerült az első rajt, így a fekete zászló is előkerült.
Mindhárom osztálynak sikerült teljesítenie egy futamot, ám az már látszott a menetek végén, hogy nem lesz egyszerű további rajtokat indítani. A szél ugyanis mind erejét, mind pedig irányát tekintve labilissá, ki-kihagyóvá vált. Így rendező bő félóra vízen várakozást követően – ami alatt az irány befutotta a 360 fokot – a partra vezényelte e versenyzőket. A délután során a parton várakozott a mezőny, majd reménytelen körülmények között zárult a nap
A verseny következő napjára kedvezőtlen előrejelzéssel vágott neki a három ILCA mezőny, valamint a versenyhez csatlakozott 29 kalóz egység, illetve a rendezőség: a prognózisok gyenge, változó irányú szélről szóltak, tudható, hogy ez mit jelent – versenyzésre alkalmatlan, összevissza irányú és erejű szelet. A második napon olyannyira nem volt értelmesen megvitorlázható szél, hogy – bár a rendezőség folyamatosan mérte a szél irányát és erősségét - a mezőnyök el sem hagyták a kikötőt.
Biztatóan indult ezzel szemben a zárónap, időben vízre szálltak a versenyzők és a rendezőség is a reggeli délnyugatiban, sőt pályát is majdnem sikerült tűzni. A folyamat során azonban bizonytalanná, majd kaotikussá vált a szél, ereje elfogyott, iránya szinte követhetetlen volt, így a tervezett futamokból jó két órán keresztül csak vízen várakozás lett.
Déltájban azonban megindult 70-80 fokról a szél – amiről amúgy prognózisok nem szóltak -, ereje egyre combosabb lett - 8-10 csomó, sőt esetenként erősebb is lett az erő - és gyors pályatűzést követően rajtoltak a mezőnyök – ezúttal már a kalózosok kezdték a futamot. A stabilnak ezúttal sem nevezhető szélben némi pályaigazítás után rajtolt el a napi második futam, ami az ILCA osztályok számára az utolsó is lett. A mezőnyök ugyanis olyannyira szétnyúltak, hogy az indítási limitbe nem fért bele még egy rajt. A gyorsan körbeérő kalózok azonban még eltudtak rajtolni, így számukra is sikerült három futamot rendezni.
Eredmények:
Kalóz
- Sallai Gábor-Payr Anna (Team Kaáli VSE)
- Kovács Attila-Mucza Milán (MVM SE)
- Erhardt Nóra-Kámán Tamás (Team Kaáli SE)
ILCA 7
- Varga Gábor (BYC)
- Sellei Bence (BYC)
- Kovács Zoltán (BYC)
ILCA 6
- Rácz Mihály (PRO SE)
- Bite Pál (PRO SE)
- Pintér Kristóf (BYC)
ILCA 4
- Varga András (BYC)
- Török Csanád (BYC)
- Pour Máté (THE-YKA)
A részletes eredményeket itt lehet nézni.