Siófok 11 • 4 kn
Extrém szelekben idegtépő futamok a Kereked Ifjúsági Kupán

A végig könnyű szeles versenyen ezzel együtt is a maximumot hozták ki a rendezők a kifejezetten szűkre szabott lehetőségeikből.
Bonyolult körülmények között 4, illetve 5 futamot sikerült lebonyolítani a Kereked Ifjúsági Kupa kiírt 9 futamából. A végig könnyű szeles versenyen ezzel együtt is a maximumot hozták ki a rendezők a kifejezetten szűkre szabott lehetőségeikből.
Nagyon nem jöttek be a meteorológiai előrejelzések a Kereked Ifjúsági Kupa ranglistaverseny idején, így az időjárás extra kihívást támasztott a verseny rendezői felé. Az első napra jósolt változékony időjárás olyannyira uralta a versenyterületet, hogy egyetlen futamot sem sikerült megrendezni – bár vízre mentek a mezőnyök, bő félórás – egyre kevesebb reménnyel bíztató – várakozás után a partra irányította az összesen 131 egységből álló flottákat Verebély Tibor, a verseny PRO-ja.
Másnap már a reggeli kormányosi értekezlet alatt frissen fújt az előrejelzett délnyugatias szél, a prognózisok alapján 20 csomó feletti erősödéseket is jeleztek. Mindkét pálya rendezői jelezték, hogy élni terveznek a versenyutasításban jelzett lehetőséggel, miszerint a menetrendhez képest egy futammal többet is lehet rendezni egy versenynapon. Na, ebből aztán majdnem semmi sem lett, a szélerő napi maximuma egyetlen osztályban sem tette lehetővé az Oscar lobogó alkalmazását, azaz tartósan nem ment 10 csomó fölé az átlagos kraft - ennyi ugyanis a 29er osztály szabad pumpálási limitje (a 420-as osztály számára 13). „A meteorológiai előrejelzés ellen nem lehet óvást beadni?” – kérdezte is az egyik Nacra 15-ös edző – nem teljesen alap nélkül.
Ezzel együtt is sikerült mindkét pályán 3-3 futamot behúzni – igaz, nagyon bonyolult, forgolódó, esetenként leálló, majd némiképp újra megfrissülő szélben. A kétszemélyes osztályok számára e mellett két futamot is félbe kellett szakítani az elégtelen körülmények miatt. Mindkét pályán röpködtek az általános visszahívások és a fekete rajtok – az optimistesek egyik futama például csak negyedszerre tudott érvényesen elrajtolni -, itt-ott az időlimit határán értek célba a futamgyőztesek. Ezek is azt mutatják, hogy nagyon nehéz napot zártak a versenyzők és a rendezők egyaránt, amikor több mint 8 óra vízen tartózkodást követően a rendezők AP alatt A lobogóval lezárták a napot.
A nehézségek ellenére fennakadás nélkül folyó verseny utolsó napja szintén bíztató délnyugatival indult, ám az időben ellőtt rajtok után nem sokáig örülhetett senki, a szél ugyanis gyorsan összeomlott, így ismét félbeszakított futamokat lehetett csak jegyzőkönyvezni. A rendezők – lévén zárónap 14 órás időlimittel - a vízen tartották a mezőnyöket, aminek meg is lett eredménye. A teljesen elhaló délnyugatit több, mint két óra várakozás után ugyanis 110 fok környékéről induló délkeleti váltotta, amiben egy idő után pályát is lehetett tűzni, így elindultak a futamok. Az optimist és a 420 mezőny számára éppen nem fért bele még egy menet, de a rövidebb futamokat teljesítő 29er és Nacra 15 osztályok a limitidő lejárta előtt másodpercekkel még el tudták kezdeni az ötödik futamukat is, ami már frissülő, kissé északiasodó szélben zajlott.
A hajóosztályok abszolút érmesei:
420 (29 nevező)
- Vándor Botond-Tóth Lőrinc (BYC 1912)
- Érdi Félix-Csizmazia Bence (THE-YKA)
- Zsidai Anasztázia-Csermák Eszter (BYC 1912)
Nacra15 (14 nevező)
- Litkey Sámson-Dardenne Naia (Pöff SE)
- Bartos Betti-Lacza Zaránd (BYC)
- Dávoti Gréta-Moore Liam (BYC)
29er (8 nevezö)
- Juhász Emília-Lacza Boróka (AMVK)
- Lange Péter-Lange Richárd (AMVK)
- Csekovszky Mór-Zarándy Martin (SVE)
Optimist (80 nevező)
- Keszler János (BYC)
- Horváth Dániel (PRO SE)
- Siklósi Lóránt (PRO SE)
A részletes eredményeket itt lehet nézni. https://mvszhirdetotabla.hu/kereked-ifjusagi-kupa-2025