Siófok  -1.2  •  9.3 kn       

Keszthely  -2.1  •  3 kn       

Balatonfüred  -1.5  •  11.3 kn       

Balatonboglár  -1.1  •  8.7 kn       

Orfű  -4  •  7 kn       

Velencei-tó  -0.1  •  8.8 kn       

Tiszafüred  0.1  •  1.2 kn       

Mályi-tó  0.6  •  3.1 kn       

2025. február 22., szombat

Támogatott kupasorozatok a klasszikus és one design osztályoknak - 2025-ben is!

Támogatott kupasorozatok a klasszikus és one design osztályoknak - 2025-ben is!

Egyebek között emiatt jött létre a Magyar Vitorlás Szövetség, a rendezésben résztvevő klubok és a hajóosztály szövetségek támogatásával a Klasszikus Kupasorozat és a One Design Balaton Tour.

Nem lehet egy kalap alá venni a balatoni nagyhajózást, vannak túravitorlázók és vannak akik elsősorban a versenyzés iránt rajonganak, de már évekkel ezelőtt kiderült, az utóbbi csoporton belül sem egységesek a rendezéssel, a versenyekkel kapcsolatos elvárások.

Egyebek között emiatt jött létre a Magyar Vitorlás Szövetség, a rendezésben résztvevő klubok és a hajóosztály szövetségek támogatásával a Klasszikus Kupasorozat és a One Design Balaton Tour.

2025-ben is folytatódnak ezek a sorozatok, a tervek szerint növekvő népszerűséggel és MVSZ támogatással.

A Klasszikus Kupasorozat 2017-ben indult, az akkori alapító okirat egyik aláírója Herkó Dezső volt, a 70-es cirkáló osztály kapitánya, a 2025-ben alakuló új Nagyhajós Bizottság felkért elnöke.

„A célunk a klasszikus hajók, a velük való versenyzés népszerűsítése. Ezek a hajók nem múzeumi tárgyak, hanem a tulajdonosaik erőfeszítései nyomán évtizedeken át megőrzött fantasztikus versenygépek. Idén szeretnénk a nem aktív klasszikus hajóosztályokat – ilyen például a 22-es cirkáló – is jobban bevonni a versenyzésbe. A sorozat pályaversenyeit rendező két klub, a balatonföldvári Spartacus VE és a csopaki Kereked VK mindent megtett eddig is a versenyt övező elegáns körítésért: Földváron gourmet parti fogadás, borkóstoló, Csopakon ültetett vacsora, pódiumbeszélgetések tették élménnyé az együttlétet. Mert a versenyzésen kívül a személyes kapcsolatok is nagyon fontosak, klasszikus hajóval vitorlázni életforma, hasonló értékeket valló sportemberek szenvedélye.”

A Klasszikus Kupasorozat idén Balatonföldváron indul, a MET Klasszikus Kupáta Spartacus VE rendezi május 31. és június 1. között. A Kereked Klasszikus Kupa június 28-29-én lesz Csopakon. Ezt követi a három Szövetségi rendezésű túraverseny: a Fehér Szalag – Izsák Szabolcs Emlékverseny július 5-én, az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj július 10-12-ig, és a Félszigetkerülő Széchenyi István Emlékverseny szeptember 20-án.

A Klasszikus Kupasorozatban résztvevő hajóosztályok változatlanok: Összevont cirkáló, 70-es, 50-es, 30-as, 22-es, Európa 30-as cirkáló, Folkeboat, Dragon, 15-ös és 25-ös túrajolle.

A Kupasorozatról további információkat, később pedig a versenykiírásokat, eredményeket, képgalériákat IDE kattintva érik el az érdeklődők.

A végeredmény kiszámolásánal minden verseny végeredménye egy futamnak számít, három szükséges a sorozat eredményességhez, ötnél a legrosszabb kiejthető.

Az One Design Balaton Tour célja az egységes osztályelőírások alapján épült vitorlások versenyzésének népszerűsítése pörgős, up-and-down pályákon, amely a nagyhajós osztályok számára is megadja a kishajós versenyzéshez hasonló izgalmas, taktikus küzdelem lehetőségét.

Tizenhat One Design nagyhajós osztály indulhat, ám csak azok vehetnek részt a kupasorozat küzdelmeiben, amelyeknek az osztálykapitánya írásban vállalja április 19-ig, hogy legalább három versenyen legalább hat egységük elindul. Ha ez a nyilatkozat hiányzik, vagy nem teljesül, ezek az osztályok az egyes versenyeken természetesen részt vehetnek, de a kupasorozatban nem kerülnek értékelésre.

Az One Design Balaton Tour 2025-ben Kenesén indul május 31. és június 1. között. A második állomás Csopakon a Kereked Kupa június 14-15 között. Ezt követi a Raiffeisen Kupa június 28-29 között Balatonföldváron, a Spartacus VE rendezésében.  Végül a Füred Kupára augusztus 2-3. között kerül sor Balatonfüreden.

Minden versenyen, a sok hajóosztály indulására számítva, két egymástól független pályát raknak ki a rendezők.

A One Design Balaton Tourral kapcsolatos további információk IDE kattintva érhetők el.

Hercsel Erik koordinálja a One Design Balaton Tourral kapcsolatos ügyeket:

„Tavaly kapott először a négy, a sorozat rendezésében résztvevő klub támogatást a Magyar Vitorlás Szövetségtől, ennek nagyon jó visszhangja volt a versenyzők között. Idén továbbfejlesztjük ezt a komplex támogatás csomagot: 2025-ben már két napra biztosít hivatalos fotóst és drónost a szövetség, továbbá három versenybírót delegál a versenyekre, költségeiket fedezi. Újdonság, hogy két motorost is biztosít az MVSZ a rendezéshez. Jó kezdeményezés, hogy ebben a versenysorozatban ifi minden 25 év alatti versenyző, ők a nevezési díj ötven százalékát fizetik, ezzel is segítjük a fiatalok beáramlását a sportszerű nagyhajózásba. Egységes versenykiírás született minden helyszínre, ezzel is kiszámíthatóvá téve a sorozatot. Szeretnénk idén a kommunikáción fejleszteni, vannak tartalékok ezen a területen is.”

A klasszikus és az OD osztályok kupasorozata jó példa arra, hogy a speciális igényekhez alkalmazkodva érdemes versenyeket rendezni, ez az indulóknak, a rendezőknek és általában a sportértéknek is kedvez.

Jó szelet 2025-ben is!

Hamarosan nyit a BUDAPEST BOAT SHOW! Előző

Hamarosan nyit a BUDAPEST BOAT SHOW!

ÉLMÉNY, INSPIRÁCIÓ ÉS ÉRTÉKES NYEREMÉNYEK VÁRNAK AZ UTAZÁS KIÁLLÍTÁSON Következő

ÉLMÉNY, INSPIRÁCIÓ ÉS ÉRTÉKES NYEREMÉNYEK VÁRNAK AZ UTAZÁS KIÁLLÍTÁSON