Siófok  0.5  •  10.1 kn       

Keszthely  -4.1  •  0 kn       

Balatonfüred  0.8  •  7.3 kn       

Balatonboglár  1.6  •  8.4 kn       

Orfű  -0  •  7 kn       

Velencei-tó  -0.3  •  5.2 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  5.9 kn       

Mályi-tó  1.1  •  2.2 kn       

2024. december 22., vasárnap

Erős szeles Balaton - kerülés szólóban rekordidővel

Erős szeles Balaton - kerülés szólóban rekordidővel

Az indulók száma rekordot döntött, 66 hajó haladt át a rajtvonalon péntek reggel. Esős, csendes szeles versenyre készült a mezőny, ennek ellenére a rajt előtt egy órával elállt az eső, és egy kellemes 8 csomós szél várta a versenyzőket.

Május 3-án rajtolt immár negyedik alkalommal a Flexfleet Klasszikus szóló Balaton kerülő verseny a Tihanyi Hajós Egylet szervezésében.

Az indulók száma rekordot döntött, 66 hajó haladt át a rajtvonalon péntek reggel. Esős, csendes szeles versenyre készült a mezőny, ennek ellenére a rajt előtt egy órával elállt az eső, és egy kellemes 8 csomós szél várta a versenyzőket. 

Ez a szél aztán csak erősödött folyamatosan, repültek a hajók Almádi felé. A keleti medencét az első hajó már délre maga mögött hagyta. Ekkor a Tantál vezetett, nem sokkal mögötte a Code8 és az Orpheus. Erős hátszélben ekkor 12-15 csomóval vágtattak a hajók. Nem csoda, hogy négy óta előtt vette a keszthelyi bóját az első 3 hajó, ekkor Code8, Déli szél, Fazék volt a sorrend. A verseny ekkor a genakker úsztatások és a hosszas halászások rekordját is megdöntötte, sokan a hajó és a kormányos határait feszegették, de nagyon jól haladtak. 

A visszaút Tihany felé egytakkos kreuz-félszél volt még mindig friss, erős szélben. A szokásos déli part -északi part választás is fontos volt, és a félszeles menet is átrendezte az sorrendet, izgalmassá téve ezt a szakaszt is.   

A versenyt a 70-es cirkáló Orpheus nyerte meg, Herkó Dezső kormányzásával, ő épp a sötétedés vége felé, este 9 óra után haladt át a tihanyi célvonalon. Őt követte a Maritime, Abrózy Györggyel és a Narvál, Makai Gáborral. De ezután szűk egy óra alatt befutott az első 21 hajó szép sorban. 

Az éjszaka sem csökkent a szél, sőt hajnalban egy erősebb 50-60 km/órás ráfújás tette próbára a versenyzőket. Az utolsó hajó, az Álmodó, Kamarás Szilárd kormányzásával reggel  7-kor ért célba. Tavaly ezzel az időeredménnyel az abszolút 8. helyet érte volna el.  

A verseny érdekessége, hogy alig volt kreuz szakasz az úton, a legjobb navigáló díját kapó Békés Miklós az Öreg fedélzetén csak 2 km-el többet tett meg a 170 km-es úton, mint az a légvonal kívánta volna. 

Erős szeles, dolgos verseny lett a várakozásokkal szemben, a Balaton megint megmutatta sokszínű, meglepetésekre kész arcát. Minden befutó versenyző (összesen 61 hajó a 66 indulóból) bebizonyította, hogy ilyen erős szeles körülmények között is uralta hajóját, fáradtan, de büszkén vehették át a Finisher pólót az eredményhirdetésen. 

Idén új kezdeményezésként Titán kategóriában, négykezesként is lehetett indulni a versenyen egy junior korú versenyzővel. Végül öt apa-fia, apa-lánya és egy senior-junior páros indult ebben a versenyben, amiben a Tranquilo nyert, Bakonyi Attila és Bakonyi Zsomborral a fedélzetén. 

A verseny valóban nem jöhetett volna létre a Flexfleet szponzorunk nélkül. A nagyvonalú támogatás mellett felajánlott különdíjukat, egy Mazda MX5 kabrió egy hónapi használatát mindig az utolsó előtti befutó hajó kormányosa nyeri. Idén Bolla András, a Bolladik kapitánya ült bele a kikötői daru alatt várakozó autóba az eredményhirdetés után.

Forrás: Tihanyi Hajós Egylet

Közös megemlékezés Soponyai Gézára Előző

Közös megemlékezés Soponyai Gézára

A CAFÉ LISZT bemutatja: Bujtor & Balaton - Zenék és sztorik a magyar tengerről Következő

A CAFÉ LISZT bemutatja: Bujtor & Balaton - Zenék és sztorik a magyar tengerről