Siófok  14.8  •  7.1 kn       

Keszthely  11.9  •  3 kn       

Balatonfüred  13.2  •  5.4 kn       

Balatonboglár  12.1  •  5.2 kn       

Orfű  14  •  7 kn       

Velencei-tó  13.5  •  11.1 kn       

Tiszafüred  12.2  •  6.7 kn       

Mályi-tó  12.9  •  3.2 kn       

2024. március 01., péntek

A Sudár Regatta hajóosztály 2023 - as éve

A Sudár Regatta hajóosztály 2023 - as éve

A Sudár Regatta a legnépszerűbb vitorlás hajó a Balatonon. Több mint 20 éve van a gyártásban és az eddig megszületett mintegy 250 hajó egynegyede német, osztrák, svájci vizeken hajózik.

Sorozatban mutatjuk be az egyes hajóosztályok 2023-as teljesítményét.

A Sudár Regatta a legnépszerűbb vitorlás hajó a Balatonon. Több mint 20 éve van a gyártásban és az eddig megszületett mintegy 250 hajó egynegyede német, osztrák, svájci vizeken hajózik. A hajó építője a legnagyobb magyar hajógyártó, a Style Jacht Kft.

Nem véletlen a siker: a nyolc méter hosszú test ideális a Balatonra, könnyű, gyors a hajó, erős és gyenge szélben is jó vitorlázó tulajdonságokkal rendelkezik.

Konzervatív One Design hajóosztályról van szó, nagyon szigorúak az osztályelőírások, így radikális technikai változtatásokra nem lehet és nem kell számítani. Ez azt is jelenti, hogy izgalmasak, szorosak a versenyek. Tizenhat egység vett részt idén legalább egy versenyen, és alig kevesebben, tizenöten indultak a ranglista versenyeken és az országos bajnokságon. Az idei bajnokság jól sikerült, igaz, csak két nap volt versenyzésre alkalmas szél. Így öt futam alapján hirdettek végeredményt, volt egy négy futamos nap is.

A bajnoki címet ismét a Pontilla csapata szerezte meg, az ezüstérem ezúttal a Kiskovácshoz került, a bronzérmet pedig a Száz x szép nyerte.

A hajó kis kompromisszumokkal ugyan, de alkalmas az egykezes versenyzésre is. A 2023-as Klasszikus egykezes versenyen három Sudár Regatta állt rajthoz (Gé.- Pál Gaszton, Banka – Pozsonyi Zoli és Vigasz – Báti Péter, és mindhárman sikerrel teljesítették a távot.

Az év elején úgy tűnt, bárki nyerhet. Az Évadnyitón az Öreg futott be elsőként, a Kenese ODT-n a Gé., az Ezüst szalagon a Blue Jay, a Kereked ODT-n a Főszél diadalmaskodott. Aztán jött egy erős Gé. széria, a Földvári ODT-t, a Fehér Szalagot, a Kékszalagot és a Fékszigetkerülőt a Gé. nyerte. Év végi slusszpoénként a Szüreti Regattán a Banka diadalmaskodott. Kiegyensúlyozott a mezőny, bárki odaérhet az első helyre vagy a dobogó valamelyik fokára.

Az osztálytitkárt, Pál „Öreg” Gasztont először arról kérdeztem, várható-e újabb hajók megjelenése a versenypályán?

„Eddig alvó hajók eladásáról szólnak pletykák, úgyhogy erre van remény. Van felújításból visszatért egység is, például a Blue Jay. Ők már a Fehér Szalagon megmutatták, hogy számítani kell rájuk az élmezőnyben.”

Be lehetett-e vonni idén fiatalokat az osztály versenyeibe?

„Örömmel látok fiatalokat a fedélzeten, ők elsősorban családi alapon kerültek a hajókba, jó példa erre a Blue Jay, a SzázXszép vagy a Főszél legénysége. Remélhetőleg ezek a srácok megérzik a nagyhajózás szépségét, izgalmait, és megmaradnak a Sudár Regatta osztályban.”

visyla

Kitartóan dolgoztak a fiatalok a Kékszalag Port - ban Előző

Kitartóan dolgoztak a fiatalok a Kékszalag Port - ban

November 12 - én 33. alkalommal kerül megrendezésre a Trafik Kupa Budakalászon Következő

November 12 - én 33. alkalommal kerül megrendezésre a Trafik Kupa Budakalászon