Siófok  16.6  •  0.2 kn       

Keszthely  12.9  •  0 kn       

Balatonfüred  16.3  •  3.5 kn       

Balatonboglár  16.6  •  1.5 kn       

Orfű  15  •  4 kn       

Velencei-tó  15.6  •  2.3 kn       

Tiszafüred  15.7  •  1.2 kn       

Mályi-tó  16  •  4.3 kn       

2024. május 05., vasárnap

Jövőre nem az Airmoniq lesz a Kékszalag nyomonkövetési szolgáltatója

Jövőre nem az Airmoniq lesz a Kékszalag nyomonkövetési szolgáltatója

A tavalyi Kékszalag alatt is hibásan működött a rendszer.

Sok, a verseny iránt érdeklődő szurkoló tapasztalhatta: már az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja utáni pillanatokban sem működött az internetes nyomkövetés, befagyott a kép, nem frissült az adat, és gyakorlatilag a verseny nagyobbik része alatt problémákkal szembesült az, aki a küzdelem állására volt kíváncsi. A rendezői nyomkövetés a verseny első néhány órája után helyreállt, és a közvetítőkhöz is eljutottak az adatok, de a nézők csak a második nap láthatták újra a követett hajókat a nyomkövetőn. Különösen érthetetlen volt mindez annak a fényében, hogy már a tavalyi Kékszalag alatt is hibásan működött a rendszer. Németh Gábort, az Airmoniq ügyvezetőjét arról kérdeztem: miért nem sikerült idén sem a nyomkövetés?

"Nem akarok túlzottan műszaki részletekbe bonyolódni, de szeretném az elején leszögezni: hibát követtünk el, és ezért vállaljuk a felelősséget. A tavalyi zavar okait feltártuk, és kijavítottuk, nem is ez okozta a bajt. Kitaláltunk egy gyorsabb adatletöltési metódust, egyszerűen úgy fogalmazhatnék, hogy ennek segítségével a hajókról nem egyenként, hanem egyszerre, csomagban futnak be az adatok. Szimuláltuk ezt a fejlesztést mesterséges környezetben, de nem számoltunk például a Balaton körüli mobilcellák sajátosságaival, magyarán a való élet bizonytalanságaival. Nem a terhelés nagyságával volt a baj, 30-40 százalékon mentek a szervereink, ezért a kollégáim nem is értették, mi a gond. Lekapcsoltuk a nézőket, amire a rendszer helyreállt, és a verseny 16. órájára sikerült csak visszakapcsolni a javított nézői rendszert is.”

Mielőtt további műszaki részletekbe belemennénk, az önök szakmai víziói, mármint hogy valami újat, jobbat hozzanak létre, részben felülírta a biztonság, a stabilitás követelményét?

"Fogalmazhatunk így is. Én azt mondtam a történet után magamnak: lassan járj, tovább érsz... Bár a három éve tartó együttműködés során az utóbbi két Kékszalagon kívül minden verseny nyomkövetése sikeresen működött, két ilyen sikertelen Kékszalag után az Airmoniq mégis elvesztette a vitorlázók bizalmát, és egyetértettünk abban Holczhauser András főtitkár úrral, hogy lemondunk a további együttműködésről.“

A Magyar Vitorlás Szövetség jövőre tendert ír ki a versenyek nyomkövetési szolgáltatására, ezen nem számítanak az Airmoniq indulására.

visyla

Rekordok Kékszalagja: Időrekordot döntött az MLS Raiffeisen Fifty - Fifty Előző

Rekordok Kékszalagja: Időrekordot döntött az MLS Raiffeisen Fifty - Fifty

A rekordok 106 495 másodperce, újabb csúcsok születtek az idei 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon Következő

A rekordok 106 495 másodperce, újabb csúcsok születtek az idei 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon