Siófok  9.4  •  5.1 kn       

Keszthely  10.8  •  2 kn       

Balatonfüred   •  2.6 kn       

Balatonboglár  9.9  •  7 kn       

Orfű  10  •  6 kn       

Velencei-tó  9.2  •  5.7 kn       

Tiszafüred  12.1  •  9 kn       

Mályi-tó  7.4  •  8.1 kn       

2021. október 22., péntek

A Tóth Attila - Borda Levente páros a 29er Bajnok!

A Tóth Attila - Borda Levente páros a 29er Bajnok!

18 hazai és 16 külföldi (cseh, szlovák, szlovén és osztrák) egység vett részt a Kereked Vitorlás Klub által példaszerűen rendezett, izgalmas, 11 futamos versenyen

És ők nyerték az országos bajnoksággal együtt megrendezett Európa kupát is. 18 hazai és 16 külföldi (cseh, szlovák, szlovén és osztrák) egység vett részt a Kereked Vitorlás Klub által példaszerűen rendezett, izgalmas, 11 futamos versenyen. A Spartacus bajnok párosa mögött az ezüstérmet a Kis Szölgyémi Soma – Juhász Samu (Kereked) páros, a bronzérmet a Zétény Balázs – Csák Máté (Kereked) páros vihette haza. Az október első hétvégéjén véget ért verseny kifejezetten nehéz körülmények között zajlott: az első napi erős szél és eső után némiképp gyengébb, de forgolódó szél tette próbára a mezőnyt, elsősorban ez okozta a futameredmények nagy szórását is: a bajnok páros mindössze egy nyert futammal állhatott az abszolút verseny – az Európa kupa – dobogójának legfelső fokára.

A 17 éves Tóth Attila és a 16 éves Borda Levente sikere jó példa arra, hogy lehet sikeresen továbblépni más hajóosztályba egy-egy fényes optimistes karrier után. (Levente 2020-ban  OP magyar bajnok, Attila 2019-ben OP ifi bajnok volt.) A páros eddigi történetének tanulságairól beszélgettem az újdonsült 29er bajnokokkal.

Mindketten kormányosként értétek el eddigi optimistes sikereiteket. Nem gondoltatok arra, hogy továbbra is egyszemélyes hajóban – kézenfekvő módon Laserben – folytatjátok?
Attila: Elég egyszerű volt a döntés, a Laserbe kicsi és könnyű voltam. Nagyon tetszett a 29er, de akkor a klubomban, a Spariban éppen nem volt ebben a hajóosztályban csapat, átmentem a Kerekedbe. Idén Földváron is beindult a szkiffes élet, egyértelmű volt, hogy visszajöttem.

Levente: Sokáig azt terveztem, hogy Laserben folytatom. Aztán amikor Atus visszajött, eldöntöttük, hogy összeülünk. Gyerekkorunk óta barátok vagyunk, együtt kezdtünk vitorlázni Keszthelyen. Egyértelmű volt, hogy egy év 29er tapasztalattal a háta mögött ő lesz a kormányos. Nekem meg ráadásul nagyon tetszik a legénység feladata: tartani a balanszot, ugrálni a hajóban, ügyeskedni, hogy gyors legyen a hajó.

Attila: Ráadásul Levi magasabb és nehezebb is. Ez így most egy ideális páros.

Mennyire volt nehéz ez az idei magyar bajnokság?
Attila: Nagyon kemény és izgalmas verseny volt. A szél szinte minden futamban össze-vissza csapkodott, forgott, ráadásul nagyon erős volt a mezőny. Nagyon jó például a cseh csapat, közülük végeztek az Európa kupa második-harmadik helyén. Ugyan mi nyertünk, de úgy érzem, a szokásos formánk alatt vitorláztunk. Esélyesként indultunk, hiszen idén az összes hazai versenyt megnyertük, a csehországi Európa kupán legjobb magyarként lettünk harmadikok, és a valenciai világbajnokságon is a legjobb magyarként végeztünk. Szóval úgy készültünk, hogy megnyerjük ezt az idei bajnokságot, de őszintén szólva könnyebb csatára számítottam.

Meddig maradtok a 29er osztályban?
Levente: Sajnos idehaza csak 18 éves korig értékelik az eredményeket ebben a hajóosztályban, ifjúsági osztálynak van nyilvántartva. A logikus továbblépés majd a 49er lesz, de erre még nem gondolunk. Van feladatunk még a jelenlegi hajónkban is, nem is kevés.

Attila: Idén még sok munka vár ránk, október 20-án utazunk az Európa bajnokságra a Gardára. Novemberben Barcelonába megyünk edzőtáborba, decemberben pedig Ománban veszünk részt a  29er ifjusági világbajnokságon.

Jó szelet! 

Visy László Oszi

Kép: Cserta Gábor, Szántó Áron

Napsütéses Unitef Kupa Földváron Előző

Napsütéses Unitef Kupa Földváron

Nyolc izgalmas futammal zárult az AUDI Optimist ranglistaverseny Következő

Nyolc izgalmas futammal zárult az AUDI Optimist ranglistaverseny