Siófok  2.7  •  9.6 kn       

Keszthely  0.9  •  13 kn       

Balatonfüred  2.4  •  9.2 kn       

Balatonboglár  2.7  •  12.6 kn       

Orfű  -0  •  2 kn       

Velencei-tó  0.7  •  8.3 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  7.3 kn       

Mályi-tó  0.5  •  4.1 kn       

2024. november 24., vasárnap

Minden idők egyik legizgalmasabb Kékszalagja volt az idei

Minden idők egyik legizgalmasabb Kékszalagja volt az idei

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A második helyen mindössze bő két perces hátránnyal a Raiffeisen Fifty-Fifty érkezett meg a balatonfüredi célba. Az RSM megvédte címét, amely legutóbb Litkey Farkasnak sikerült 2017-ben.

Hatalmas csatát követően az RSM nyerte az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A második helyen mindössze bő két perces hátránnyal a Raiffeisen Fifty-Fifty érkezett meg a balatonfüredi célba. Az RSM megvédte címét, amely legutóbb Litkey Farkasnak sikerült 2017-ben.

Az előzetes előrejelzések alapján a tavalyihoz hasonló elhúzódó verseny is benne volt a pakliban, végül azonban 11 óra 42 perc 12 másodperc alatt beért a célba az RSM. A szűk 12 órás verseny rendkívüli izgalmakat tartogatott. A rajtot a címvédő jól kapta el, utána azonban megálltak Vándor Róberték. A balatonkenesei bójához a 2019-es győztes AUDAX Django ért oda elsőként, egyedüliként másfél órán belüli idővel. Az első hét helyezett azonban nagyjából 10 percen belül fordult, másodikként az MKB-Euroleasing Prospex, harmadikként pedig az RSM.

Siófoknál aztán a címvédő átvette a vezetést, de mindössze 32 másodperc volt az előnye a Django előtt, míg a harmadik pozícióba Litkey Farkasék jöttek fel a PreVitallal. A nyugati-medencében aztán elsőnek úgy tűnt, hogy jó szél lesz, az élet azonban ennél bonyolultabb. Hihetetlen csaták, újraosztások voltak a szűk, mintegy 6-7 hajós élmezőnyben, mindenki legalább egyszer érezhette magát a mennyországban, de a pokolban is. A PreVitalt Badacsony környékén a hírek szerint iszap vagy hínármező fékezte le, így kicsit lemaradt a Top4-től, a New Black Jack, az RSM, a Raiffeisen Fifty-Fifty és az MKB-Euroleasing Prospex alig 400 méteren belül vitorlázott egymáshoz képest. Az egyik pillanatban 15-20 csomós sebességgel haladtak, míg a másikban szinte sehogy, így szélcsíkokra kellett vadászni.

Keszthelynél aztán az RSM fordult elsőként, de Józsa Mártonék két percen belül követték őket, míg a harmadik a tízszeres világbajnok német kormányos, Roland Gabler vezetésével a New Black Jack volt. Az RSM és a Fifty-Fifty remek tempóban közeledett visszafele Tihanyhoz. Sokszor egymás mellett haladt a két hajó, mindössze 50-60 méter távolságban. A csőhöz közeledve viszont elfogyott a szelük és így belassultak. Kezdődött a nagy taktikai harc. Vándor Róberték délről, míg Józsa Mártonék a Tihanyi-szoros északi része felől közelítettek Balatonfüredhez. Közben az üldöző katamaránok is egyre jobban közeledtek és így nagyon izgalmas hajrát láthattak az érdeklődők. Ebből végül az RSM került ki győztesen, így 2017 után újra címvédés volt a Kékszalagon!

„Végig megtettünk mindent, amit lehetett. Egy kicsit én mélyebbre mentem Tihanynál. Úgy gondoltam, hogy be fog ragadni a Fifty, de nem így történt, hanem átcsúszott. Mi mélyebben voltunk. Megláttuk, hogy itt É-ÉK-i szél van, akkor már kezdtünk megnyugodni. Azt elsőnek értük el és sikerült kihasználnunk. Sokat dolgoztunk idén, meghosszabbítottuk a hajót, az árbócot megerősítettük. A vitorlákon tudtunk állítani, a műszerek összejöttek, sikerült bekalibrálnunk. Nagy munkát tettünk bele idén is, aminek meglett az eredménye. Nagyon nehéz volt a Fifty ellen, mert ez a frissülő szemből fújó szél az ő szelük volt, inkább nekik kedvezett, de sikerült kapaszkodnunk és lőtávolon belül maradnunk. Amikor pedig kicsit játékosabb lett az idő, akkor meg tudtuk őket előzni” – nyilatkozta a célbaérkezés után az RSM kormányosa, Vándor Róbert.

Másodikként 2 perc 14 másodperces hátránnyal a Raiffeisen Fifty-Fifty szelte át a balatonfüredi célvonalat, míg az abszolút bronzérmes az AUDAX Django lett Petrányi Zoltán vezetésével. A nagyon szoros versenyt mutatja az is, hogy az első nyolc hajó bő tíz percen belüli idővel zárta az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat.

Az egytestű hajók versenyét a Principessa nyerte (12:44:02), az ünneplés után pedig a hajó kormányosa, Oroszlán Péter elégedetten értékelte az idei viadalt.

„Tizenhatan voltunk a hajón, én már gondolkoztam azon, hogy talán nem is ismerek másik olyan sportot, ahol egyszerre ilyen sokan lennének egy csapatban a pályán vagy bárhol. Nagyon élveztük a mai napot. Volt olyan forgatókönyv, amely azt mondta, hogy hosszabb ideig fog tartani a verseny, de mi azon szerencsések közé tartoztunk, akik hamar át tudtak menni a nyugati-medencébe, ahol nagyon jó szél volt végig, csak a szélváltókra kellett figyelni. Legnagyobb ellenfelünk Király Zsolt a Rafficával sajnos nem indult, de találtunk magunknak ellenfeleket a katamaránok közt” – nyilatkozta Oroszlán Péter.

Gratulálunk minden versenyzőnek!

Végeredmény (az első 10 hajó):

1. RSM (Vándor Róbert) 11 óra 42 perc 12 másodperc
2. Raiffeisen Fifty-Fifty (Józsa Márton) 11:44:26
3. AUDAX Django (Petrányi Zoltán) 11:51:39 
4. Ribstory (Behek István) 11:57:25
5. MKB-Euroleasing Prospex (Dr. Kaiser Kristóf) 11:59:21
6. Nanushka Forestay (Váradi Szabó János) 12:02:00
7. New Black Jack (Roland Gabler) 12:02:28
8. PreVital (Litkey Farkas) 12:03:06
9. POPLART (Diószegi Zoltán) 12:18:45
10. Bogi (ifj. Büki Gábor) 12:31:59

VITORLÁS ILLEMTAN 3. RÉSZ Előző

VITORLÁS ILLEMTAN 3. RÉSZ

AZ RSM NYERTE AZ AUDI SPEED CHALLENGE-T Következő

AZ RSM NYERTE AZ AUDI SPEED CHALLENGE-T