Siófok  2.7  •  9.6 kn       

Keszthely  0.9  •  13 kn       

Balatonfüred  2.4  •  9.2 kn       

Balatonboglár  2.7  •  12.6 kn       

Orfű  -0  •  2 kn       

Velencei-tó  0.7  •  8.3 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  7.3 kn       

Mályi-tó  0.5  •  4.1 kn       

2024. november 24., vasárnap

Flexfleet Klasszikus Szóló Balaton kerülő egykezes verseny

Flexfleet Klasszikus Szóló Balaton kerülő egykezes verseny

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A táv a Kékszalagéhoz hasonló tókerülés volt: Tihany-Almádi-Keszthely-Tihany, 62 induló állt rajthoz, a balatoni nagyhajók szinte teljes típusválasztékát lefedve.

Péntek reggel rajtolt el a FlexFleet Klasszikus szóló egykezes Balatonkerülő verseny mezőnye Tihany előtt.

A táv a Kékszalagéhoz hasonló tókerülés volt: Tihany-Almádi-Keszthely-Tihany, 62 induló állt rajthoz, a balatoni nagyhajók szinte teljes típusválasztékát lefedve. Az esélyesek között volt persze a tíz darab 8 méteres Open kategóriájú vitorlás, de mellette Folkboat, Dragon, 70-es cirkáló, 40-es cirkáló, Bavaria, Elan, Dehler, B25.

A rajtvonalon álló kifejezést nem csak átvitt értelemben értettük, hiszen a rajt pillanatában valóban szinte álltak a hajók, alig lengedezett 1-2 csomós szellő ekkor, és az előrejelzés alapján is hosszú versenyre számíthattunk. Alig telt el azonban 1-2 óra és a mezőny már az Almádi előtti jelnél vágtatott, 10-15 csomós friss szélben, sőt kora délután minden vitorlás túl is jutott a tihanyi csövön. 

Ezután azonban hosszú, és fárasztó, szélfoltokkal, leállásokkal tűzdelt nyugati medence következett, így a keszthelyi fordulóhoz a mezőny legeleje is csak sötétedés körül érkezett meg. Az utolsó versenyző pedig reggeli világosságban kerülte a keszthelyi jelet.

A visszafelé úton és szinte végig a versenyen Scharf Máté vezetett a Nelson Flottalízing nevű hajóval. Így  rajt cél győzelemmel nyerte a versenyt, 19 óra 36 perc alatt teljesítve a távot. Őt négy 8M Open hajó követte, Fazekas László, Fazék hajójával,  Szamosi Viktor a Déli széllel, Makai Gábor (Narvál) és Huber Péter Lél (Code8). A hatodik helyre futott be Herkó Dezső az Orpheus 70-es cirkálóval.

A verseny vége ekkor még nagyon messze volt, hiszen jópáran még Keszthelynél jártak, és sok szél sem ígérkezett a szombati napra. Csiga lassúsággal haladtak a hajók keresve a kis szélcsíkokat, mielőtt kora délután egy szép délnyugati szél kerekedett, ami sorban besegítette, befújta a hajókat célba.  62 indulóból 52 hajó teljesítette a távot, az utolsó vitorlás 33 óra 23 percet töltött versenyben.

Minden célba ért sportoló győztese a versenynek, valóban nagy elismerést érdemlő igazi sport teljesítményt nyújtottak egytől egyig, hiszen teljesen egyedül kezelték a hajójukat, küzdöttek meg időjárással, fáradtsággal, esővel.

A díjkiosztóra vasárnap délután került sor a THE-ben, ahová már kipihenten, frissen érkeztek a versenyzők. Az abszolút és a kategóriák nyertesei mellett külön díjat kapott a legeredményesebb és egyben egyetlen női versenyző Mink Miriam, és a mezőny legidősebb vitorlázója, Weber Antal, aki 77 évesen Zsó2 vitorlásával 33 óra és 10 perc alatt kerülte meg a Balatont.

Nagy elismerés és gratuláció nekik és minden versenyzőnek: nagy teljesítmény, „férfi munka” volt!

EREDMÉNYEK

Köszönet a verseny támogatóinak:

FlexFleet – főtámogató
Hunsails
Monautix – Rooster Hungary
Hell Energiaitalok
Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata
Aqua Magazin

Szöveg: Rutai Andi

Steering The Course: Megkezdődött a visszaszámlálás! Előző

Steering The Course: Megkezdődött a visszaszámlálás!

Lányos korszakát éli a Tihanyi Hajós Egylet – A THE is csatlakozott a női vitorlás héthez Következő

Lányos korszakát éli a Tihanyi Hajós Egylet – A THE is csatlakozott a női vitorlás héthez