Siófok  6.1  •  2.9 kn       

Keszthely  2.3  •  5 kn       

Balatonfüred  5.6  •  1.7 kn       

Balatonboglár  4.8  •  2.1 kn       

Orfű   •  2 kn       

Velencei-tó  3.2  •  1.8 kn       

Tiszafüred  3.1  •  5.2 kn       

Mályi-tó   •  5.3 kn       

2021. október 17., vasárnap

Egyedülálló hazai vitorlás film született – itt a DREAM CREW

Egyedülálló hazai vitorlás film született – itt a DREAM CREW

A Dream Crew szereplői kipróbálják milyen élményt ad egy klasszikus hajó fedélzete, mekkora adrenalin a katamaránozás, vagy éppen hogyan is túravitorlázunk

Látványos, romantikus, a Balatonról szól, ugyanakkor megismerhetjük, hogyan is vitorlázhatunk a legnagyobb tavunkon - írja a vitorlazzitthon.hu. A Dream Crew szereplői kipróbálják milyen élményt ad egy klasszikus hajó fedélzete, mekkora adrenalin a katamaránozás, vagy éppen hogyan is túravitorlázunk. Mindez egy olyan köntösben tárul elénk, amit eddig nem láthattak a hazai nézők, vitorlázók, Balaton-rajongók. Ladányi János rendezővel beszélgettünk.

Vitorlázz Itthon: Vitorlázással kapcsolatos balatoni filmekről szerintem mindenkinek az Ötvös Csöpi mozik jutnak eszébe. Milyen hagyománya van hazánkban, illetve léteznek-e a 80-as 90-es évek óta a sportághoz kapcsolódó kisfilmek, játékfilmek?

Ladányi János: Bujtor István egy ikonikus alakja Magyarországon a vitorlázás filmekben való megjelenítésének – mind színészi, mind produceri oldalon. A “Harlekin és szerelmese”, a “Viharban” is nagyon életszerűen építi be a történetbe a vitorlázást, igazán követendő példa.

VI: Évek óta rendszeresen látunk Téged versenyeken, interjúkat készítesz, beszámolóvideókat, promóciós kisfilmeket forgatsz. Hogy jött az ötlet, hogy kilépj ebből a zónából, és kisjátékfilmet valósíts meg?

LJ: Nagyon sok versenyről készítettem összefoglaló filmet, volt ezek között ifjúsági, túra, pálya, nagyhajós, egykezes, illetve a Kékszalag. Színvonalas nemzetközi versenyeket rendeznek minden évben itthon, Európa és világbajnokságokat. Az elmúlt években volt szerencsém ezeken is dolgozni. Felemelő érzés egy ilyen rendezvény részévé válni. Mindig szeretek a vízen lenni, legyen ez bármilyen alkalom. Ezek a filmek a vitorlázóknak szólnak, a versenyzők  és a körülöttük élő emberek nézik meg. Szerintem fontosak a fotók, a filmek, az írásos beszámolók, a sporthoz való kötődéshez.

2017-ben készítettünk egy nagyjátékfilmet Buvári Tamás rendezésében, “Szeretföld” címmel. Ennek nagy részét én forgattam, vágtam. “A Szerenád”című nagyjátékfilm, aminek Máté P. Gábor a rendezője, pedig júniusban kerül bemutatásra. Egy regény feldolgozása, a színészekkel való együttműködés, a közben szerzett tapasztalatok vezettek el odáig, hogy belevágjak olyan filmek készítésébe, amiknek cselekményük van, történetet mesélnek el, és a vitorlázásról szólnak.

VI: Külföldi példákból mennyiben lehet, vagy kell meríteni?

LJ: Számtalanszor láttam a “Szelek Szárnyán” című filmet, a vitorlás táborokban mindig levetítettük a gyerekeknek. Ebben a sportban kevés játékfilm készül, és a nagyrészük egy haváriát,  katasztrófát mutat be. Engem nem ez a része érdekel a témának. Egy hajó, vagy kikötő, igazán inspiráló környezet, csodálatos helyszíne lehet egy pozitív felfogású filmnek is.

Nem mondom, hogy könnyű a vízen mindig mozgó, változó körülmények között forgatni, de szerintem megéri.

VI: Olcsónak tűnik a kérdés, de első sorban kihez szól a Dream Crew? Azokhoz, akiket ismerünk, rendszeresen találkozunk a vízen, vagy olyanokat is célzol, akik kacérkodnak a vitorlás életérzés megismerésével, hovatovább még eszükbe sem jutott átélni azt?

LJ: Szeretnék szélesebb kört megszólítani azzal, hogy kevésbé szakmai, jól érthető filmeket készítünk a vitorlázásról. Fontos hogy valós jelenetek kerüljenek a filmbe, mivel rögtön szemet szúr egy vitorlázónak, ha valamit rosszul csinál a főszereplő.

Tapasztalom szerint a vitorlázás sokszínűsége, a körülötte kialakuló sztorik, nagyon vonzzák azokat is, akik érintőlegesen ismerik csak ezt a sportot. Azt hiszem, ha egy vitorlázó meglát egy hajót egy filmben, akkor megdobban a szíve.

VI: A Dream Crew – legalábbis véleményem szerint – teljesen elvarázsolja még azokat is, akik még eddig nem ismerkedtek meg a vitorlázással. Mire helyezted a hangsúlyt: a történetre, szereplőkre, vagy sztorikra?

LJ: Ez a rövidfilm egy nagyon egyszerű ötletre épül, viszont sok minden van benne számomra. Az a legfontosabb talán, hogy érzéseket váltson ki, hangulata legyen. Ha ennyit elér a film, már megérte elkészíteni. Ha bele tudja élni a néző magát a szituációba, elmosolyodik közben, és ez a vitorlázáshoz kapcsolódik, akkor nyert ügyünk van.

VI: Mennyire könnyű, vagy mennyiben kihívás egy filmet leforgatni? Gondolok itt a szereplők válogatására, vitorláshajók megszerzésére, helyszín-biztosításra.

Nagyon támogató a vitorlázó közösség. Mindenki akit megkerestem az ötlettel, azonnal nyitott volt az együttműködésre, kaptunk hajókat mint helyszínt, motorosokat, vezetőket, felöltöztették a szereplőket. Nagyon köszönöm ezúton is. Csébfalvi Andrást régóta ismerem kishajós versenyekről, nagyon jó vitorlázó, nyugodt voltam amikor ő vitte a hajókat. Simonyai Lujza pedig már kipróbálta magát színházi szerepekben, Veszprémben. Nem vitorlázó, életében először ült F17-es katamaránon, de ez egyáltalán nem látszott rajta, bátran és örömmel trapézolt Andris mellett.

Minden forgatás élmény volt velük. Máté P. Gábor barátom a kalauz szerepében jelenik meg, vele most sokat dolgozunk együtt, és egy kis forgatásra mindig kapható. Cserta Gábor készítette a légifelvételeket, neki sem kellett kétszer mondani hogy vegyen részt a film elkészítésében. Az időjárás átírta a forgatókönyvet a film vége felé, mert amikor a szélcsendes Balatonalmádiból lementünk Balatonfenyvesre, 27 csomós északi szél fogadott minket.

A csendes, naplementében pezsgőzős jelenetet nem tudtuk leforgatni, egy intenzív vitorlásélmény lett belőle. De azt hiszem hogy jobb is így. Mindent összevetve, a saját magamban való hit megőrzése volt a legnehezebb, a film forgatásának körülményeit, a barátok és a támogatók, kiválóan megoldották.

VI: Végül elengedhetetlen megkérdezni: mi a következő lépés? Hiszen létrejött egy weboldal is, a „sailingfilm”. Ebből azt feltételezem a Dream Crew igaz nagy lépés, de egy első állomásnak tekinthető. Mi jár most a fejedben?

Nagyon sok, és sokféle ötletem van, rövidfilm, kreatív film, még akár nagyjáték is. Elkezdtünk valamit, gyűjtögetem azokat az embereket akik látnak ebben fantáziát, szeretnek a vitorlázással és a filmekkel foglalkozni. Alakul a csapat, mert ebben az egészben az a jó, hogy együtt dolgozunk.

Meghalt Gömöry Pál Előző

Meghalt Gömöry Pál

Szombaton hivatalosan is elkezdődik a szezon! Következő

Szombaton hivatalosan is elkezdődik a szezon!