Siófok 4.4 • 13 kn
Hírek a Hídról 2020 május
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hírek a Hídról 2020 május
Bár versenyek továbbra sincsenek, több örvendetes fejlemény is történt áprilisban: a veszélyhelyzeti munkacsoport előkészítette a versenyrendszer júniusi újraindítását és elkészült az új, számításokon alapuló dinamikus Yardstick előnyszámítási szabályzat.
A versenyszezon kezdetére – ahogyan egyébként a koronavírustól mentes szezonokban is – a hajó és a csapat felkészítésén túl egy sor „intézni valót” le kell tudni ahhoz, hogy egy hajó és legénysége odaállhasson a rajtvonalra. Az alapvető adminisztrációs feladatok elvégzése nélkül egészen biztosan nem lehet versenyzést tervezni. Ezek a csapat tagjainak igazolása, esetleges átigazolása, a versenyengedély kiváltása, a sportorvosi igazolás megszerzése, a hajó regisztrációja, illetve a biztosítás intézése. A versenyszezon megkezdésére ezeknek a papíroknak rendben kell lenniük. Ebben segítséget nyújt a szövetség, a szükséges információkat az MVSZ honlapján el lehet érni.
Az edzések megtartása – összhangban a kormány rendkívüli helyzetben hozott intézkedéseivel – a sportolók és sportszakemberek egészségének megőrzése érdekében fokozott biztonsági intézkedések betartását igényli. Erről ajánlásokat készítettünk a tagszervezeteink számára, amit közvetlenül juttattunk el az érintettekhez. A tagszervezetek szakmai vezetése ezek alapján meghatározhatja saját szabályzatát az edzések megtartásáról, arról, hogy milyen hajóosztályok és korosztályok vehetnek részt az edzéseken. Kérünk mindenkit a klubok és kikötők biztonsági előírásainak fokozott betartására!
Az utánpótlás-neveléssel foglalkozó tagszervezeteknek azt javasoljuk, hogy fokozatosan indítsák el ifjúsági programjaikat a megfelelő biztonsági intézkedések betartása mellett az MVSZ erre vonatkozó ajánlásainak figyelembevételével. Amíg a partra kényszerültek a versenyzők, a nagy utánpótlás nevelő klubok mindegyike alkalmazkodott a koronavírus miatti veszélyhelyzethez és jobb híján elektronikus úton folytatták a felkészülést a majdani versenyszezonra.
A továbbra is fennálló egészségügyi kockázatok miatt az 52. Kékszalag Nagydíjat az eredeti – 2020. július 2-4. – időpontról elhalasztjuk. A Kékszalag új időpontjáról a szakbizottságok, Balatonfüred város, a szponzorok és médiapartnerek előzetes véleményének figyelembevételével 2020. május 29-ig hozunk döntést.
Elkészült és az elnökség el is fogadta a túraversenyekre már idéntől érvényes, számításokon alapuló dinamikus Yardstick előnyszámítási szabályzatot. A nemzetközi szövetség ajánlásain alapuló, matematikai alapokra helyezett rendszer a korábbinál sokkal átláthatóbbá teszi a nem osztályba sorolt hajók versenyzését.
Sajnálatos módon április végéig a közel 4 ezer versenyengedélyes sportoló alig több, mint 15 százaléka váltotta ki a versenyzői engedélyét, miközben a versenyengedélyek kiváltásából származó bevételek a hazai vitorlássport egyik meghatározó működési forrását jelentik. Az érvényes engedélynek ugyanis feltétele az egyesületi tagság és a megfizetett tagdíj, ami a klubok működésének fedezetéül szolgál. E bevételek elmaradása működésképtelenné teheti a sportágat mind egyesületi, mind pedig szakszövetségi szinten. Bízunk abban, hogy a versenyszezon újraindulásával mind többen döntenek az engedélyek kiváltása mellett, amit az MVSZ a saját eszközeivel – például sportorvosi vizsgálatok szervezésével – is megpróbál könnyíteni.
Bízom abban, hogy rövidesen a vízen is találkozunk! Jó szelet!
Holczhauser András
főtitkár