Siófok  7.7  •  3.7 kn       

Keszthely  4.9  •  3 kn       

Balatonfüred  7.4  •  3.5 kn       

Balatonboglár  7.6  •  5.9 kn       

Orfű  •  2 kn       

Velencei-tó  6.5  •  3.8 kn       

Tiszafüred  4.1  •  4.4 kn       

Mályi-tó  6.2  •  3.4 kn       

2024. április 20., szombat

Kékpántlika 2019

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Kékpántlika 2019

Kékpántlika 2019

Idén csak két 29er indult a Kékpántlikán, el is vitték az első két helyet. A friss szélben a mezőny a nagyobb kört teljesítette.

Az utánpótlás versenyzők „Kékszalagjára”, a Kékpántlikára hat hajóosztályban közel félszáz hajó nevezett. A versenyrendezőség a frissebb, 6-9 csomós szélben a hosszabb pályát tűzte ki, így a mezőny az Ótihanytól délre, nagyjából a Limnológiai Intézet elé teu első bóját, onnan a hajógyári öbölben elhelyezett pályajel következett, majd a füredi befutóra fordultak a hajók. A legnépesebb osztály az Optimist volt 25 nevezéssel, a legikesbb létszámot a Laser Radialban jegyezték fel egyetlen nevezett egységgel. A rajtvonal elkülönített részében rajtoló katamaránok végül versenyen kívül hajóztak.

A mezőny friss, 8-9 csomós északi szélben rajtolt el, közvetlenül az indulás után a 420-asok kerültek az élre. Három perces bőszeles vitorla moratóriummal indultak, azaz a spinakkereket, genakkereket csak a rajt után 3 perccel után lehetett felhúzni. Nem sokáig tartott a 420-asok fölénye, a Szabó-Petrányi 29er kettős a pálya bal oldaláb hamar szinte beláthatatlan messzeségbe került a mezőnytől és toronymagas elsőként kerülte a tihanyi félsziget alatti első pályajelet nem sokkal fél 11 előtt. Mögöttük sokáig senki, majd együtt érkezett a másik 29er két 420-assal - Zolnai Sámuel János és Arányi Barna éppen csak befért Dobos Gergely és Schinkovits Domonkos (TVSK), illetve a Rutai Tamás és Kendeh-Kirchknopf Gusztáv (THE-YKA) elé.

Az előbb stabilizálódó, majd lassan gyengülő, illetve ki-kihagyó, néha viszont rugdosó szél mellett megmaradtak a korábbi nagyobb szélben keletkezett hullámok, így némiképp zaklatottabbá volt a menet. Sorban érkeztek az osztályok nagyjából egy-egy kupacban, volt persze minden osztályban pár lemaradó egység, de nagyjából együtt haladtak.

Szabó Roniék fokozatosan húztak el a mezőnytől és hatalmas előnnyel futottak be elsőként nem sokkal 11 óra előtt. Fölényüket jól mutatja, hogy amikor célba értek, a második helyezett 29er egység még a hajógyári pályajel közelében sem volt.

A visszafrissülő szélben a második helyet a Zolnai Sámuel János és Arányi Barna (Kereked) 29er-es egység húzta be, majd a harmadik helyen a 420-assal versenyző Rutai Tamás és Kendeh-Kirchknopf Gusztáv (THE-YKA) kettős érkezett, ők az előző bójánál még negyedikként fordultak, így javítani tudtak egy helyet.

Az Optimist osztályban szoros befutóra érkezett négy hajó, a sorrend közöttük az utolsó 20 méteren is változott, amikor a 4. helyen érkező hajó egy frissüléssel le tudta rohanni az egészen addig a harmadik helyen vitorlázó egységet. Érdekesség, hogy az egyetlen Laser Radial több 4.7-es hajótól is kikapott. Az utolsó befutó optimist 12 óra 43 perckor haladt át a célvonalon, így az idei verseny szűk háromnegyed órával volt hosszabb a tavalyinál.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/mzWBrydz6rRdpbOZ/kekpantlika-2019-LNqXpc.pdf

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/mzWBrydz6rRdpbOZ/kekpantlika-2019-2aMYFF.pdf

Kihívás, kitartás, sebesség kéz a kézben - csütörtökön kezdődik az 51. Kékszalag Előző

Kihívás, kitartás, sebesség kéz a kézben - csütörtökön kezdődik az 51. Kékszalag

A Racing Django nyerte az 51. Kékszalagot Következő

A Racing Django nyerte az 51. Kékszalagot