Siófok  6.1  •  4.3 kn       

Keszthely  3.9  •  9 kn       

Balatonfüred  5.8  •  2.5 kn       

Balatonboglár  6.1  •  3.6 kn       

Orfű   •  6 kn       

Velencei-tó  6.4  •  4.2 kn       

Tiszafüred  7.8  •  9.5 kn       

Mályi-tó  7.2  •  6.9 kn       

2024. december 26., csütörtök

33 - as osztály: Várják az új egységeket

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

33 - as osztály: Várják az új egységeket

33 -  as osztály: Várják az új egységeket

Jó évet zárt a nagyhajós közösség, több versenyen rekordot döntött az induló és befutó hajók száma. A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a hajóosztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, most kíváncsi volt arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Örömteli, hogy nagyon sok osztály élt a lehetőséggel. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok válaszait. Több hajóosztály után most a 33 - as osztály kapitánya, Lehoczky Ádám összegzi a szezont.

A nagyhajós osztályok beszámolóit ismertető sorozatban szereplő cikkek annyiban rendhagyóak, hogy az osztályok, osztálykapitányok észrevételeinél indokolt esetben megjelentetjük a Magyar Vitorlás Szövetség álláspontját is és várható intézkedéseit, amelyek a nagyhajósok, versenyzők és túravitorlázók érdekeit szolgálják. A cikkek az osztálykapitányoktól kapott szövegek szerkesztett változatai, tartalmi szempontból lényegében azonosak az eredeti szöveggel. Érkeztek olyan beszámolók, amelyekben akadnak pontatlanságok, esetleges tárgyi tévedések, ezek a félreértések elkerülése érdekében nem szerepelnek a publikált cikkekben. A tavalyi MVSz-es versenyeken összesen 1539 hajó indult, ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szóban forgó versenyeken 6787 vitorlázó vett részt, ami 16 százalékkal, 927 fővel haladja meg a 2017-es szintet.

A 2018-as szezonban az osztály újra aktív státuszban versenyezhetett a szövetség versenyein, ami új lendültet adott a 33-asoknak. A régi jól összeszokott csapatok mellett korábban nem versenyző egységek is felbukkantak az osztál által választott ranglista versenyeken. A négy ranglista verseny helyett öt versenyt sikerült teljesíteniük 6 -11 induló egységgel. A tavalyi szezon csúcspontja az 50. Kékszalag volt, ahol nagyon izgalmas verseny alakult ki az osztályban. Az első 4 egység állása folyamatosan váltakozott a verseny alatt, a befutóban csak néhány másodperces eltérések voltak az egész napos versenyzés után.

Az idei aktív szezon után újra összekovácsolódni látják osztályukat a 33 - asok, a hajón versenyző csapatok lelkesedése is örvendetesen nőtt. A kapitány szerint aktív szezonukkal magyarázzák azt is, hogy újabb egységek szeretnének csatlakozni az osztályhoz, amit nagy örömmel fogadnak.

A múlt évben nem történt óvási eset a 33 - as osztályban, sem havária, de egy hangos szó sem hangzott el a versenyzők között. Heterogén osztály lévén a versenyeredményekben minden alkalommal más sorrend alakult ki, sosem ugyanaz a hajó tudhatta magának az első helyezést. Az osztály minden egységét profizmus, higgadt versenyzés, és az ellenfelek iránt való tisztelet jellemzi.

A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) 2018-as versenyrendezéseivel Lehoczky Ádám szerint elégedettek voltak. Ezek közül a jubileumi Kékszalagot emeli ki a kapitány, ahol a verseny nagysága ellenére az összes, szervezéssel kapcsolatos kritikus pont (például a nevezés vagy a díjkiosztó ünnepség) gördülékenyen haladt az osztály számára. Hiányosságnak részben talán pont ezt is tartanák, hogy ez a tradicionális verseny miért kapott „versenyrendszeren kívüli” minősítést.

Az osztály több egysége is állandó jelleggel részt vesz a Bahart Regatta nyugati medencéjébenrendezett versenyeken, továbbá örökös ranglista versenyük a Pünkösdi Regatta, amit szintén ott rendeznek. A versenyzésre használt hajók többsége a keleti medencében található, de osztályuk természetesen támogatja a nyugati medence versenyein való részvételt

Az elmúlt 8 évben az osztálynak nem volt Magyar Bajnoksága, de a következő szezonban mindenképpen részt szeretnének venni legalább 6 egységükkel! Növelni szeretnék ranglista versenyeink számát is, továbbá a versenyeken való részvételeiket fogják erősíteni. Ezt új egységek, új tervezésű hajók bevonásával tervezik elérni. Egyfajta promóciós kampányt is indítanak a következő szezonban, amivel újra felhívnák a versenyzők figyelmét az osztálykra, továbbá olyan egységek érdeklődését is szeretnék felkelteni, amelyek megfelelnek a 33-as osztályelőírásnak, de még a Yardstick rendszerben versenyeznek.

Rekordok és újdonságok a Budapest Boat Show-n! Előző

Rekordok és újdonságok a Budapest Boat Show-n!

Idén júniusban újra Nemzeti Regatta és az ország településeinek fesztiválja Siófokon! Következő

Idén júniusban újra Nemzeti Regatta és az ország településeinek fesztiválja Siófokon!