Siófok  3.9  •  12 kn       

Keszthely  0.9  •  2 kn       

Balatonfüred  3.5  •  13.3 kn       

Balatonboglár  3.8  •  12.6 kn       

Orfű   •  4 kn       

Velencei-tó  0.7  •  3.4 kn       

Tiszafüred  -0.2  •  4 kn       

Mályi-tó  0.2  •  3 kn       

2024. december 23., hétfő

Újabb rekord: Már kétmillióan választották az idei évben a balatoni hajókat és kompokat!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Újabb rekord: Már kétmillióan választották az idei évben a balatoni hajókat és kompokat!

Újabb rekord: Már kétmillióan választották az idei évben a balatoni hajókat és kompokat!

November 14-én délelőtt a sajtó jelenlétében köszöntötte a BAHART a 2018. évi kétmilliomodik utasát (személyhajó és komp együttes utasszám). Csak a helyszínen, a Széchenyi István komp fedélzetén derült fény a szerencsés utas kilétére, akinek bizalmát értékes nyereménnyel jutalmazta a Társaság. Vajda Rita és édesanyja a szerda délelőtti 11.00 órakor Szántódról induló komp fedélzetén vehette át a 100.000 Ft értékű BAHART Joker Kártyát Kollár József vezérigazgatótól. A kártyaegyenleg a Társaság által indított kompokra és egyéb hajózási lehetőségekre egyaránt beváltható 2019 végéig.

A Balatoni Hajózási Zrt. kompközlekedés szolgáltatását Szántódrév és Tihanyrév között tavaly éves szinten több, mint 1.146.000 utas vette igénybe, mely még a 2016-os kimagasló rekordévet (1.123.000 főt) is túlszárnyalta.  Két éve ugyanis egy akkor 14 éves rekord dőlt meg, mivel 2016 évet megelőzően utoljára 2002-ben szállítottak a balatoni kompok több mint egymillió utast. A BAHART 2018-ban ismét rekordévet zár az utasforgalmat tekintve, hiszen már az ünnepség napján, november 14-én 1.250 ezer komputast regisztráltak, mely 9%-kal több, mint a tavalyi év teljes utasszáma (2017. december 31-ig).

A tavalyi év azonos időszakához, azaz 2017. november 14-ig viszonyítva a forgalmat megállapítható, hogy nagyságrendileg 115 ezer fővel, azaz mintegy 10%-kal több utast és 40 ezerrel több gépkocsit, valamint 11%-kal több kerékpárt szállítottak a kompok Szántódrév és Tihanyrév között eddig.

A kompközlekedést – amennyiben az időjárás ezt lehetővé teszi – az év valamennyi, mind a 365 napján biztosítja a társaság, így a BAHART egész évben szállítja az utasokat, gépjárműveket, kerékpárokat a Balaton északi és déli partja között. A kompok november 18-ig késő őszi menetrend szerint közlekednek, azaz Szántódrévből 7.00 – 18.00 óra között, Tihanyrévből pedig 7.15 – 18.15 óra között 60 percenként indulnak a meghirdetett menetrend szerint. A téli időszakban, november 19-étől egy órával rövidül majd a napon belüli üzemelési időszak, Szántódrévből 17.00 órakor, Tihanyrévből pedig 17.15 órakor indul az utolsó járat.  Természetesen, mint mindegyik hajózási időszakban az év során, amennyiben a forgalom azt igényli, a meghirdetett menetrend felfüggesztésével akár folyamatos átkelést is biztosít a Társaság a forgalmas téli napokon.

A személyhajózásban is jelentős forgalomnövekedést realizált a Társaság idén. A BAHART személyhajói a 172. hajózási szezon végére több, mint 750 ezer utast szállítottak, amely +6%-kal, 44.000 utassal több a tavalyi évhez képet. A 750 ezer feletti személyhajó utasszámot utoljára 10 évvel ezelőtt, 2008-ban érte el a Társaság. A személyhajózáson belül a szolgáltatáskínálatot megbontva számottevő, mintegy +19%-os utasszámnövekedést (+38.000 fő) a séta- és programhajózás területén tapasztalt a BAHART, melyhez az utasok igényeihez igazított program- és szolgáltatáspaletta nagyban hozzájárult. A főidényi programhajó kínálatban idén is szerepelt például a gyerekeknek szóló Varázshajó szolgáltatás, a közkedvelt Minimax gyerekhajó, valamint a Mastercard Bulihajó. Kibővült sétahajó szolgáltatásunk a keszthelyi érdeklődőket a Helka motoros fedélzetén, a „Csillaglesen Helkával” elnevezésű programmal várta. Az éves 236.000 főt meghaladó séta- és programhajó utasszám alapján kijelenthető, hogy a BAHART a Balaton régió egyik legmeghatározóbb turisztikai szolgáltatója.

A Balaton parti települések közötti vízi közlekedést biztosító menetrendi hajózás forgalma az elmúlt évhez hasonlóan alakult. Ebben a szolgáltatásszegmensben az éves szinten szállított 514.000 utassal +1%-os növekedést (+6.000 fő) regisztrált a BAHART. A Társaság célja továbbra is a Balaton parti települések közötti összekötő szerep megtartása, valamint az utasok figyelmének felkeltése, hogy kirándulásaik tervezésekor számoljanak a hajókkal, kompokkal is, mint utazási eszközzel.

A rendezvényhajózás területén a hajóbérlések száma az előző évhez képest 28%-kal növekedett. Egyre többen választják hajóinkat céges- és családi rendezvények különleges helyszínéül. A hajóflotta e szempontból legnépszerűbb tagjai a Balaton legidősebb nosztalgiahajói: a Helka és a Kelén. Sokan választják a Szent Miklóst, a Szigliget motorost, illetve a Társaság 2017-ben átadott legújabb hajóját, a Nemzeti Regatta motorost különleges alkalmakra.

A BAHART fontos szerepet tölt be a Balaton régió szolgáltatásainak népszerűsítésében is. A menetrendi hajó- és kompjegyek mellé az idei évben is minden utas megkapta a célállomásokon működő partnerek ajánlatait tartalmazó kuponokat, így az utazók számos színvonalas szolgáltatást tudtak kedvezményesen igénybe venni. A látnivalókat és programokat a BAHART egyre látogatottabb honlapján is megismerhette az utazóközönség. A Balaton régiót lefedő széleskörű kártya- és egyéb kuponkedvezmények (kb. 25 féle) elfogadása mellett, saját kedvezményrendszert is kínált a Társaság a BAHART kártya több típusának értékesítésével. A kártyával a listaárakhoz képest akár 20%-kal kedvezőbb díjakon vehető igénybe a BAHART minden személyhajózási és komp szolgáltatása. Az ajándékkártya révén pedig hajózási élmény is adható szeretteinknek.

A Balaton legnagyobb vitorláskikötőláncát üzemeltető BAHART ágazat szintén kiemelkedő eredményeket ért el 2018-ban. A sikeres és hatékony üzemeltetést egyértelműen mutatja, hogy a vitorláshely bérlői kör a 2017-es évhez képest 119 új, éves szerződéssel növekedett, melynek következtében a kikötőhelyek kihasználtsága 2018. évben cégszinten meghaladta a 95%-ot.

A BAHART középtávú stratégiájának egyik hangsúlyos alappillére az „ügyfélközpontúság fejlesztése”, amely magában foglalja az ügyfélkapcsolatok erősítését, a szolgáltatásminőség javítását. A modernizációt és ügyfélközpontúságot szem előtt tartva alakította ki Társaság a hajózási idény kezdetére a BAHART Ügyfélközpont, mely a három alaptevékenységi üzletág (személyhajózás, kompközlekedés, vitorláskikötői szolgáltatások) ügyfélkapcsolatainak központi kiszolgálását látja el. A BAHART Ügyfélközpont indulása óta a megválaszolt telefonhívások száma meghaladta a 14.000-et. A főidényben hetente átlagosan 1.300 feletti hívásszámot regisztrált a telefonos ügyfélkiszolgáló rendszer, a legforgalmasabb napon több mint 250 hívást fogadtak és kezeltek az ügyintézők.

A BAHART a szezonon kívül indított tematikus programhajókkal is megpróbálja felhívni a figyelmet a Balatonra. A stratégiának megfelelően csatlakozik a Társaság a Balaton parti települések rendezvényeihez, programjaihoz az ősz és tél folyamán. A tihanyi Garda Fesztiválon sétahajózási lehetőséggel, valamint meghosszabbított kompmenetrenddel (Szántódrévből utolsó járat 20.00 órakor, Tihanyrévből 20.15 órakor indul), az év utolsó hónapjában pedig Mikulás programmal is készülnek. A Mikulás Gyerekhajón a szolidaritás fontosságára is fel szeretnék hívni a figyelmet, emiatt a Szent Miklós hajón Füred Kapitánnyal karöltve adományokat is gyűjtenek a rászorulóknak. A gyerekek és szüleik elhozhatják megunt játékaikat, használt könyveiket az eseményre. A balatoni ajándékokat az ország egyik legnagyobb karitatív akciójának helyszínére, a Mikulásgyárba szállítják majd.

MVSZ - Hírek a Hídról Előző

MVSZ - Hírek a Hídról

Fa Nándor - Kaladjaim a Föld körül Következő

Fa Nándor - Kaladjaim a Föld körül