Siófok 3.3 • 6.4 kn
Egyszemélyes Hajóosztályok Évadzáró versenye Agárd
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
...avagy miért érdemes Agárdon vitorlázni
A hétvégén rendezte az Alba Regia SC az egyszemélyes osztályok évadzáró versenyét. Természetesen a szezon ezzel még nem fejeződik be a Velencei tavon, de ez volt az idei utolsó verseny. Az egyszemélyes osztályokban összesen 46 hajó állt rajthoz a hétvégén.
…Nem is tudom mikor voltam utoljára Agárdon versenyezni, de amikor lent járok, valahogy mindig rájövök szeretek itt versenyezni. A hétvégére nemigazán jutott nagyhajós Balatoni verseny és mivel a meteorológia rettenetesen jó szelet igért, úgy gondoltam érdemes lenne még egy jót vitorlázni akár a Velencei tavon. A hajószerzés volt a következő lépés, de azért jellemzően Sipi - nél mindig lehet találni egy két kallódó Finn dinghy – t amivel a vállalkozókedvű delikvensek vitorlázhatnak. Mivel rég ültem ilyen típusban gondoltam nem ártana még pénteken legalább egy keveset edzeni az eseményre. Délután még volt egy kis szél igy gyenge szélben, ugyan de sikerült másfél órát vízen tölteni. Szombaton a rajt reggel tízre volt tervezve, de mivel az időjárás előrejelzés nem igazán jött be így dél után nem sokkal indult a mezőny a vízre. Ezen a napon végül két futamot sikerült rendezni. Az első futam trükkös pályaverseny volt, mivel a hátszélszakara fordulva nem lehetett látni a következő pálya jelet, mert az valahol a nádasban volt „elrejtve”. A második futamban már a hagyományos pálya maradt, a nádas és a part közötti vízterületen. A futam végére kicsit gyengült az amúgy sem túl markáns szél, így a rendezőség bölcs döntése nyomán már nem rendeztek több futamot ezen a napon. Vasárnap már valamennyire jobban hasonlított az időjárás a jósoltakhoz és friss déliben három futamot sikerült vitorlázni. A pályában ezen a napon is volt némi furfang, mert a hátszélbója most is a nádasba került, sőt a rajtvonal is a nád közelében lett kitűzve, úgy, hogy a rendezőség, hajó vagy az előzőnapi part helyett az egyik szigeten tanyázott. A másik érdekes dolog, hogy a versenytaktika teljesen alapvető elemévé vált az a döntés, hogy a nádat melyik oldalról kerüljük. Ami még vicces (de szerintem az OP – sonak rémisztő) szituáció volt, amikor egy nyolc méter széles csatornán a nádban öt Finn cirkál felfele, és közben behátszelezik egy komplett OP mezőny. Szerencsére mindenki épségben hagyta el a csatornát J. A futamok után gyors pakolás és díjkiosztó következett… folytatás tavasszal.
Eredmények: