Siófok  9.4  •  3 kn       

Keszthely  3.9  •  2 kn       

Balatonfüred   •  3.2 kn       

Balatonboglár  8.1  •  3.7 kn       

Orfű   •  4 kn       

Velencei-tó  5.6  •  5 kn       

Tiszafüred  2.2  •  1.7 kn       

Mályi-tó  -0.4  •  2.4 kn       

2024. november 27., szerda

2000 után is a Déli Part - Jön a Pempő Kupa

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2000 után is a Déli Part - Jön a Pempő Kupa

2000 után is a Déli Part - Jön a Pempő Kupa

A Balatoni Hajózási Sport Egyesület (BHSE) 2001 óta rendezi Szabó Imre (Pempő) emlékére a PEMPŐ Kupát, majd 2015-től Jordán Gáborra is emlékezve a Pempő-Jordán Gábor Kupát. Idén 2018. október 6-án egy túraverseny keretében rendezi meg a BHSE a versenyt.

A versenyre a Yardstick I., Yardstick II. és Yardstick III. osztályok összes hajója nevezhet. Amennyiben a nevezettek száma egy adott hajóosztályban eléri az ötöt, az osztályt az osztályszabályok alapján külön értékelik. A YS előnyszámok alapján számolt abszolút futamgyőztes elnyeri a Pempő-Jordán Gábor Emlékkupát.

A verseny kapcsán talán nem érdektelen a két emblematikus névadó sportpályafutását, érdemeit röviden közzétenni.

Szabó Imre (1920-2000)

Nagyon népszerű, őstehetség vitorlázó volt. Ifjú gyermekkora óta vitorlázott. 1945 után kezdett versenyezni 25-ös és 15-ös jollékkal, majd Csillaghajókkal. Autodidakta módon (Pomucz Jánossal együtt) Dragonokat építettek – többek között – a saját KORALL nevű Dragonját is. A Magyar Vitorlás Szövetség örökös tiszteletbeli tagja (1993), a korábbi Hajózási Felügyelet vizsgabiztosa. Tőle származik az az örökbecsű mondás még 1980-ból, amikor a Kékszalag tókerülő verseny taktikájáról érdeklődtek: „Tudjátok: 2000-ig a déli partot kell húzni!”.

Jordán Gábor (1935-2014)

Vitorlázó pályafutását öt éves korában kezdte Siófokon Balatoni Dingiben. A háború után kalózban folytatta a Siófoki Hajózás Klubban. Az 1948-50-es években 50-es, 30-as cirkálókkal vitorlázott édesapjával versenyszerűen (mocó évek), 1954-től o-jollézott, majd két év múlva kalózba ült át. A kalóz után 10 évig Csillaghajózott. 1969-ben a VILLÁM nevű Európán folytatta versenyzői pályafutását. 1980-tól pedig a TALIZMÁN nevű 6R hajón versenyzett. Többek között ezzel a hajóval nyerte az első egykezes versenyt. 1980-tól – 15 évig – a Magyar Vitorlás Szövetség Felügyelő Bizottságának elnöke. Több éven keresztül a Klasszikus Flotta elnöke, versenybíró, versenyrendező. 2005-ben a Magyar Vitorlás Szövetség örökös tiszteletbeli tagjai közé választották. Több mint 10 évig volt a BHSE elnöke is.

Szöveg: Dr. Dulin Jenő / BHSE

Fotók: magánarchívum

Mormota a Folkboat bajnok Előző

Mormota a Folkboat bajnok

Felkerültek a 29er és Optimist Országos Bajnokság eredményei Következő

Felkerültek a 29er és Optimist Országos Bajnokság eredményei