Siófok 10.5 • 9.7 kn
Különleges tortával köszöntötte a BAHART az idén 50 éves Széchenyi kompot
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Különleges tortával köszöntötte a BAHART az idén 50 éves Széchenyi kompot
Különleges tortával köszöntötte a BAHART az idén 50 éves Széchenyi kompot a névadó gróf Széchenyi István, a balatoni gőzhajózás megalapítójának születésnapján!
A Balatoni Hajózási Zrt. által üzemeltetett Széchenyi István komp 2018-ban ünnepli 50. születésnapját. A BAHART méltóképp emlékezett meg e jeles évfordulóról 2018. szeptember 21-én Tihanyrévben. Az ünnepséget követően a BAHART vezetősége gyorsértékelést adott a sajtó képviselőinek a 172. hajózási szezon komp és személyhajó forgalmáról.
A Széchenyi István komp – eredeti nevén Komp IV-es – a fél évszázados múltja során sok emlékezetes pillanatot élt meg a Balatonon. Fedélzetén volt már leánykérés, nászmenet, kompkoncert, de utaztak már rajta a Veszprémi Állatkert dinoszauruszai is. 1968-ben építették az MHD Balatonfüredi Gyáregységében, majd 1975-ben főgépcserét hajtottak végre rajta. 1988-ban a Balatonfüredi Hajógyárban meghosszabbították, középen beletoldottak, és az egyik oldaláról a felépítményt eltávolították. Az átépítés során a komp közepén elhelyezkedő hídon lévő kormányállást is meg kellett szűntetni. A felépítmény átstrukturálásának eredményeként a kormányállás a megmaradó felépítménnyel rendelkező oldalára került, elérve ezzel ma is látható formáját. A balatoni BAHART kompflotta tagjaként, a Széchenyi István komp is egész évben menetrend szerint szállítja az utasokat a Balaton északi és déli partja között.
A Széchenyi István komp születésnapi ünnepségét követően Kollár József, a BAHART vezérigazgatója röviden tájékoztatást adott a 2018. évi komp- és személyhajózás forgalmáról.
„A Balatoni Hajózási Zrt. kompközlekedés szolgáltatását Szántódrév és Tihanyrév között tavaly éves szinten több, mint 1.146.000 utas vette igénybe, mely még a 2016-os kimagasló rekordévet (1.123.000 főt) is túlszárnyalta. Két éve ugyanis egy akkor 14 éves rekord dőlt meg, mivel 2016 évet megelőzően utoljára 2002-ben szállítottak a balatoni kompok több mint egymillió utast. A BAHART 2018-ban ismét kiemelkedő forgalomra számít a kompközlekedésben, hiszen már az utóidény végéig, azaz szeptember 9-ig nagyságrendileg 80.000 fővel, azaz mintegy 9%-kal több utast és 30.000-rel több gépkocsit, valamint 7%-kal több kerékpárt szállítottak a kompok Szántódrév és Tihanyrév között a tavalyi év azonos időszakához képest.
A személyhajózásban is érzékelhető a forgalomnövekedés a bázis- és tervszámokhoz viszonyítva egyaránt. A Társaság az idei évben már augusztus elején köszönthette a szerencsés 500.000. személyhajóutasát. Az utószezon végére (szeptember 9.) az utasszám már meghaladta a 717.000 főt, mely magasabb, mint a 2017. évi teljes utasforgalom. Az utóidényig terjedő teljes hajózási szezonban közel 500.000-ren választották a menetrendi, 150.000-ren a sétahajó, több mint 17.000-ren a gyorshajó, illetve 32.000-ren a programhajó szolgáltatásaink valamelyikét. A BAHART hajói ezenfelül 2018-ban eddig nagyságrendileg 22.000 fő részére biztosítottak családi és céges rendezvényeken különleges helyszínt, különleges alkalomra.” – adott tájékoztatást Kollár József, BAHART vezérigazgató.
A BAHART fontosnak tartja az utasok véleményének minél szélesebb körű megismerését, a fogyasztói szokások változásának nyomon követését, ezért a Társaság az idei főszezonban 3 héten keresztül reprezentatív elégedettség felmérést végzett a menetrendi, séta- és programhajók, valamint a kompok utasai körében. A kitöltött, közel 2.000 kérdőív alapján összesítették az eredményeket, megismerve ezzel az idei utaselégedettségi mutatókat. A részletes elemzések még jelenleg is zajlanak, de az már most is kijelenthető, hogy a belföldi vendégek egyre nagyobb arányban keresik fel a régiót és választják a BAHART-ot. Az eredményes marketing-kommunikációt támasztja alá, hogy nőtt azon vendégek aránya, akik évente többször is igénybe veszik a menetrendi- és sétahajó szolgáltatásokat. Szintén nőtt azok aránya, akik előre eltervezik a kirándulást, a hajóprogramot, és a kereséshez, tervezéshez a BAHART online felületein tájékozódnak. Az utasok véleménye alapján a hajózási szolgáltatások színvonala tovább javult, a kiszolgálással és a hajók állapotával az utasok egyaránt meg voltak elégedve.