Siófok  2.7  •  2.3 kn       

Keszthely  2.9  •  2 kn       

Balatonfüred  2.4  •  1.7 kn       

Balatonboglár  2.8  •  2.7 kn       

Orfű   •  4 kn       

Velencei-tó  1.8  •  2.6 kn       

Tiszafüred  0.6  •  4.1 kn       

Mályi-tó  1.2  •  0.3 kn       

2024. november 13., szerda

Nagyhajós OB: Göröngyös pályákon mozgalmas futamok

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nagyhajós OB: Göröngyös pályákon mozgalmas futamok

Nagyhajós OB: Göröngyös pályákon mozgalmas futamok
Mozgalamas napon van túl a Nagyhajós Bajnokság mezőnye: a szombatra tervezett két futamot az eddigi könnyebb szelek után erősebb, óránként 26-33 kilométeres (14-18 csomós) szelekben futották. Három osztályban (30-as cirkáló, Regina, 11m One Design) már eldőlni látszik a bajnokság sorsa.  

Az eddigi gyengébb napok után szombaton az előző este betört front miatt "göröngyösebb" pályákon kezdték meg a versenyzést a Nagyhajós Bajnokság résztvevői. Az aznapi első - sorrendben a hetedik - futam pályájának tűzése során óránként 26-29 kilométeres (14-16 csomós ) alapszelet mértek a rendezők, mind a négy pályán izmosabb északi irányú szélben rajtoltak el a hajók. Az Alfa pályán óránként közel 40 kilométeres (21 csomós) nyomásokat is mértek, "mozgalmas futamokat zártunk" - kommentált a Sipos Péter főrendező. 

A helyenként elszabadult bőszeles vitorlákkal, fetrengésekkel tarkított futamok mindezek ellenére különösebb nehézségek nélkül mentek le, sőt, a versenyzőknek - főleg a nyolcadik futamban - időnként jelentősebb szélkihagyásokkal is meg kellett küzdeniük. "A végére már óránként 18 kilométer környékére (10 csomó) esett vissza a szélerő, és 30 fokos lengések is voltak az északiban" - mondta egy 25-ös jolle kormányosa a futamokat követően.

A 30-as cirkálók (schaerenkreutzerek) osztályában az olimpikonok egysége, a Regulus Érdi Márival a fedélzeten újabb két futamot nyert, így előnyük nyolc futam után 5 pontra nőtt. Nem ők vezetnek egyébként a legnagyobb különbséggel, a Regina mezőnyben a Holczhauser András kormányozta Amitié előnye 11 pont, a 11m onedesign osztályban pedig a norvég Erland Munkeby által vezetett Watergate 10 pont különbséggel áll az élen a másik norvég egység, az Inchiban előtt.

A versenyző 13 osztály közül négyben viszont még igen szoros a verseny a dobogós helyekért: a Sudár Regatta és az Elliott-770 osztályokban két ponton belül áll az első három hajó, míg a Sudár Sportnál az első kettő. A Scholtz 22-eseknél pedig az első kettő egység pontazonossággal vezeti a mezőnyt.

A tervek szerint vasárnap délelőtt két futammal zárul a 2018-as Nagyhajós Bajnokság.
 
Eredmények:
Minden hajóosztályban érvényes már a Nagyhajós Bajnokság Előző

Minden hajóosztályban érvényes már a Nagyhajós Bajnokság

Vége a Nagyhajós Bajnokságnak Következő

Vége a Nagyhajós Bajnokságnak