Siófok 2.7 • 2.3 kn
Hungexpo – Hungarian Silence az első Kékszalagján
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hungexpo – Hungarian Silence az első Kékszalagján
Két korábbi gyakorló verseny, a Volvo Hight Tech Regatta és a Fehérszalag után a Hungexpo – Hungarian Silence első igazi megmérettetése az 50. Kékszalag volt, 2018. július 26-27. között, ahol a csapat számos ismeretet szerzett, melyekre a további fejlesztések és a még nagyobb jövőbeli sikerek épülhetnek.
A trimarán kevesebb mint egy hónapja került hivatalosan átadásra, így az első év az ismerkedés és összeszokás időszaka, ezért mind a legénység, mind a Hungexpo Zrt. nagy várakozásokkal és izgatottan tekintett a kihívásra, mely a legtöbb tapasztalatot nyújtja számukra a szezonban.
A Kékszalag 26-án reggel 9 órakor indult, ahol a Hungexpo – Hungarian Silence a győzelemre esélyes katamaránokkal együtt haladt át a rajtvonalon, és egészen Keneséig velük is maradt, az első bójánál a legjobb 20 között fordult. Keszthely felé, a hajó gyengébb krajcoló képessége miatt a csapat leszakadt az élbolytól, de az éjszaka frissülő és kedvezőbb irányú szélben a trimarán újra a legjobb formáját hozta, így a Balatonfüredig hátra lévő távon maguk mögé utasítottak több mint 50 hajót. Végül 22 óra 46 perc versenyzés után 27-én reggel 7 óra 46 perckor a Hungexpo – Hungarian Silence és csapata, élete első Kékszalagján, a 682 nevező közül az abszolút 98 helyen ért célba.
A Hungexpo Zrt. és a Budapest Boat Show büszke az elért eredményre, és hogy ilyen nagyszerű, innovatív hazai csapatot támogathat. A versenyt a legénység is pozitívan értékelte, ám a munkának a Kékszalag végével még közel sincs vége, hiszen a most szerzett tapasztalatokat felhasználva máris számos fejlesztést terveznek a hajón a még jobb eredmények elérése érdekében.
A nagyobb vitorlafelület kialakításához hosszabb árbócokat kap a trimarán, illetve egy ehhez illő, új fajta vitorlaszettet, mely javítja a hajó széllel szembeni gyorsaságát. A középső hajótest is módosításra kerül, melynek célja, hogy a foilerek alacsonyabb sebességnél is kiemeljék a hajót, csökkentve az ellenállást és növelve a gyorsaságot.
Mindezek mellett természetesen elengedhetetlen a sok gyakorlás és tapasztalatszerzés, melyek mind hozzájárulnak, hogy a 2019-es Kékszalagon már az első 10 közé kerülhessen a Hungexpo – Hungarian Silence.