Siófok 10.5 • 5.7 kn
Titánok csatája a vízen – izgalmas küzdelem zajlott a high tech hajók között
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Titánok csatája a vízen – izgalmas küzdelem zajlott a high tech hajók között
Július 14-15. Alsóörs, Balatonfenyves – A várakozásoknak megfelelően izgalmas csatáknak lehettek tanúi a 2. Volvo High Tech Regatta nézői. A csúcstechnológiás katamaránok és egytestű hajók számára rendezett verseny pörgős pályafutamokon és gyorsasági távolsági futamokon biztosított kiváló összemérési lehetőséget a hajóknak a két hét múlva megrendezésre kerülő Kékszalag Nagydíj előtt. A végén a Team Black Jack győzedelmeskedett a nemzetközi szinten is legendás vitorlázónak számító Roland Gäblerrel a kormánynál.
A szombati nap meglepően hosszúra nyúlt: bár az előrejelzés szerint érkező északnyugati szélben sikerrel megrendezésre került egy pályafutam Alsóörs előtt, az utána rajtoló, Balatonfenyvesig tartó gyorsasági távolsági futam második felére nagyon kevés maradt belőle. A két mezőnynek, a katamaránok és liberák, valamint a 8m Open osztály versenyzőinek felszívódó szélcsíkokat kellett kergetniük Tihanytól Balatonfenyvesig. A katamaránok és liberák dolgát nehezítette a Révfülöp és Badacsony előtt kihelyezett két biztonsági kapu, ami keresztül vezette őket a Balaton-átúszás és a Balaton-átevezés mezőnyén – ezek miatt kevesebb lehetőségük volt az északi-déli parti taktikázásra, vagy legalábbis sokkal merészebbnek kellett lenniük. A hajók időnként meglódultak, majd megálltak, a szél hol összefújta a mezőnyt, hol széthúzta őket. Az élénkebb szélben sokáig vezető MKB Extreme Sailing Team repülő AC45 hajójának ez a szél már kevés volt, több katamarán utolérte, majd le is hagyta őket. Az első két helyen fej fej melletti csata zajlott Litkey Farkas PreVital hajója és Józsa Márton Opel Fifty-Fiftyje között. A befutó előtt pár kilométerrel éleződött ki legjobban a küzdelem, amikor a tükörsima vízen, szél nélkül álltak a hajók, míg az este 7 órás befutási limitidő vészesen közeledett.
Valami fuvallat mégis érkezett, ugyanis végül fél 7-kor befutott első helyen a PreVital, viszont az Opel Fifty-Fiftyt az utolsó pár száz méteren előzte meg a német katamaránvitorlázó-legenda, Roland Gäbler kormányozta Team Black Jack. Harmadik helyen futott be végül a kétárbócos hajó, őt követte, ezzel 7 előtt sikeresen teljesítette a távot a THE RED / Team Quantum Hungary, az IRF Ventilo 28, a Sailing Team RSM Hungary és az MKB Extreme Sailing Team. Azonban mindenki helyezése előre csúszott eggyel, mivel az első helyen célba érő Litkey Farkas nem jelent meg a díjkiosztón, így a szabályok értelmében érvénytelen lett a futama.
Partra érkezés után lepény és hideg üdizők, este finom vacsora, borok, Chivas Regal kóstoló és zene szórakoztatta a vitorlázókat.
Vasárnap reggel kellemes, északias szél fogadta a versenyzőket. A 8 méteres osztálynak ismét egy gyorsasági távolsági futam, a katamaránoknak két pályafutam volt tervezve a második napra. A pörgős, 40 perces futamok ismét rengeteg kiélezett versenyhelyzetet tartogattak a csapatoknak, amiből összetettben végül a Team Black Jack került ki győztesen. „Minden futam újabb kihívást tartogatott számunkra, nagyon boldogok vagyunk az eredményünkkel. Csodálatos volt ez a verseny, és figyelemreméltó a kezdeményezés, hogy kifejezetten innovatív hajók számára rendezik, öröm volt itt lenni!” – nyilatkozta Roland Gäbler négyszeres olimpikon, tízszeres világbajnok katamarán vitorlázó, aki a Team Black Jack kormányát fogta. Összetettben második helyen az Opel Fifty-Fifty végzett, harmadik lett az MKB Extreme Sailing Team. A liberák között első helyen a Principessa végzett Oroszlán Péter vezetésével, a 8 méteresek között a Tantál P26-os Fazekas Gáborral és Gyapjas Balázzsal a fedélzeten.