Siófok 3.3 • 15.4 kn
Sportos regatta hétvége Földváron
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Szombaton reggel 8 óra tájékán még 17-23 csomós északi szél fújt, ami a 10 órás rajt időpontjára kicsit mérséklődött. A Spari telep partszakaszára merőlegesen kitett, félszeles rajtvonal nem volt túl nagy ...
... a 63 együtt rajtoló hajó számára, így a rajt csak a jóisten vigyázó tekintette miatt volt nagyobb galibától mentes.
A rajtolás okozta sokkból felocsúdva a mezőny nagyobbik fele jobbcsapáson célba vette az északi partot, míg néhányan kifordultak a rajt után és elindultak Udvari irányába, ami lássuk be akkor és ott nem tűnt célravezető megoldásnak. Középvízre érve a jobbcsapásos hajók már láthatták, hogy egy tackon nem tudják venni az Akali előtti bóját, sőt sokat kell menni negatív irányba. Ekkor már az Udvari felé kifordult egységek párhuzamosan az északi parttal, jó tempóban az Akali bójára vitorláztak.
A médiamotoros viszontagságos körülmények között keveredett ki a rajtoló hajók erdejéből, némi dodzsemezés után hektikus sebességválasztás mellett, kifejezetten zavarta a versenyben lévő hajókat és a hullámos vízen kihívás elé állította a bent ülőket is, akik rövid csatát vívtak az elszabadult tűzoltó készülékkel.
Akali térségében jelentősen mérséklődött az északi szél, ami sokaknak segített a bőszeles vitorlák kezelését illetően. A spinakkeres hajók szinte irányra vitorláztak a szárszói pályajel felé, míg az aszimmetrikus vitorlákkal, sokkal nagyobb utat tettek meg a versenyzők. A rövid hátszeles szakasz után jött a Szárszó – Földvár „lóverseny” ahol a vízvonal kontra vitorlafelület – legyen minél nagyobb – pozitívumai érvényesültek.
A yardstick I-et fölényesen, nagyon magabiztos vitorlázással, az erősen létszámhiányos SleepWalker nyerte, melyet most Soponyai Géza kormányzott. A második és harmadik helyen két fonyódi hajó osztozott, ezüstérmes a Lábad-X lett, míg a bronzok a Fortély csapatához kerültek. Ebben az értékelési csoportban nagyon komoly hajók vitorláznak az élen, NAU370-esek, X-Yacht-ok, így dicséretes teljesítmény a Helena (Scholtz 32) negyedik helyezése, amiben valószínűleg szerepe van az új vitorláknak is.
Yardstick II-ben folytatódott a Badacsonyban elkezdett csata a St. Esther és a Triton között, de most már a Dolce Vita II és a Viapan nevű Bav32-es is csatlakozott a küzdelemhez. Óriási fölénnyel nyert a St. Esther, majd 10 percet adott a vetélytársaknak, abszolút 9. helyen befutva. Második a Triton lett, a harmadik helyezett Viapan előtt. Láthatóan lesz valami a Dolce Vita II-ből is csak még nagyon új a hajó, kevés benne a versenykilométer. Az Onix is ott vitorlázott az élmezőny sarkában, így a 2-5 helyeken nagyon éles volt a küzdelem.
A harmadik ligában nyert a Hablaty szintén jelentős előnnyel, megelőzve a Manatus-t és a Vagányt. A Verenita szombaton csak a negyedik lett.
Vasárnap a pályaversenyen már csak 33 hajó állt rajthoz. A ys I gyakorlatilag szélcsendben próbálta elérni és átszeli a vonalat. A ys II rajtra már volt némi szél, ami átsegítette a vonalon vergődő mezőnyt. A pályafutamot, a rapszodikus erősségű és változó irányú szél jellemezte, ami többször újraosztotta a helyezéseket, de így is 70 és 130 perc közötti idővel mindenkinek sikerült teljesíteni a távot.
Yardstick I-ben Lábad-X, Fortély, Cirus III lett a sorrend, ys II-ben vert helyzetből nyert a St. Esther a Triton előtt és az okosan vitorlázó bronzérmes Maxillát megelőzve. Yardstick III-ban Penny, Hablaty és VIG volt a dobogósok listája.
A következő BR verseny két hét múlva Alsóörsön lesz, ahol mindenki javíthat a Földváron elért helyezésén.
Eredmények: http://www.bahartregatta.hu/Eredmenyek
Képek: http://www.bahartregatta.hu/Galeria