Siófok 2.2 • 14.3 kn
Hírek a Hídról
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hírek a Hídról
Májusban felpörgött az 50. Kékszalagra való felkészülés, miközben élversenyzőink továbbra is remekeltek a nemzetközi porondon.
Magasabb sebességre kapcsolt a szövetség a jubileumi, 50. Kékszalag szervezésében és népszerűsítésében, elindult a Kékszalag blog (kekszalagreblog.hu), ahol – a hunsail.hu mellett – naponta frissülő információk várják a versenyzőket és az érdeklődőket. Idén amellett, hogy méltóképp szeretnénk a jubileumi eseményt ünnepelni, két fő célt tűztünk ki magunk elé: a versenyen indulók számát 600 hajó fölé szeretnénk emelni és kiemelt figyelmet fordítani a hajósok és a verseny biztonságára.
A célok elérése érdekében együttműködő partnereinkkel és támogatóinkkal közösen egy Kékszalag Roadshow-t szervezünk: négy hétvégén át összesen hat kikötőben népszerűsítjük a versenyt. A hajósok részvételét elősegítendő minden helyszínen lesz előnevezési lehetőség a Kékszalag információs pultoknál. Emellett tájékozódni lehet a biztonságos hajózás és a biztonságos Kékszalag legfontosabb tudnivalóiról. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a névadó támogató, az Erste meghívására elindul a többszörös olimpiai bajnok osztrák Roman Hagara vezette Red Bull csapat is. Idén ismét lehet jótékonykodni a Kékszalagon: autizmussal élők számára indul gyűjtés. A nagyhajós versenyt megelőzően sor kerül a gyerekek „Kékszalagjára”, a Kékpántlikára is, amelyet szintén az Erste Bank támogat.
Új hajók jönnek pályázati forrásból
Fontos hír az is, hogy a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) segítségével folytathatjuk a vitorlázás infrastrukturális hátterének fejlesztését. Aláírtuk ugyanis az idei év második felére vonatkozó beszerzésekről szóló szerződéseket, amelyek eredményeként többek között táboros ópékat, katamaránokat, Bravo 6.0 motorosokat tudunk beszerezni. Itt érdemes megemlíteni a korábbi GINOP-beszerzéseket is, a turisztikai fejlesztési pályázat forrásából tavaly augusztus és december között összesen 32 darab RS Feva, 20 darab Laser 4.7-es, 7 darab Laser Bahia, 8 darab Laser Radial, 12 darab Brig F500-as motorcsónak, valamint 19 darab 29er került 16 vitorlásklub flottájába.
Emellett a Magyar Vitorlás Szövetség eszközparkja is bővül egy kisbusszal és egy motorossal. . A GINOP 7.1.2-15-ös pályázat keretében korábbi években is történtek beszerzések, 2018 őszéig összesen 525 millió forintért 208 eszközt elsősorban kisebb hajókat és motorosokat biztosít a kluboknak Magyar Vitorlás Szövetség.
Tovább fejlesztettük a Vitorlás Suli Programot
Örömmel számolhatok be arról is, hogy májusban folytatódott a Nemzetközi Olimpiai Bizottság támogatásával a Vitorlás Suli Program továbbfejlesztése. Tim Cross, a World Sailing Development of National Sports Structures (DNSS) programért felelős vezetője három magyar szakemberrel, Sigmond Andrással, Beliczay Mártonnal és Brencsán Dáviddal egy hét alatt véglegesítették a belső auditálási folyamatot, három klubnál nézték meg, hogyan működik a gyakorlatban a folyamat. Emellett elkészült az a szakmai tematika, amihez három szakmai segédanyag is kapcsolódik: egy kiskönyv a gyerekeknek, egy módszertani anyag és egy, amiben gyakorlatokat mutat be, amivel az oktatókat és a versenyzőket segítik. Az MVSz július és augusztus során további 8-10 klubnál vizsgálja az auditálási folyamatot és szeptemberben jön a World Sailing audit..
Egyszerűbb lesz ORC-ben versenyezni
Megállapodást kötöttünk az Offshore Racing Congress szervezettel, így mostantól még egyszerűbb lesz ORC-ben versenyezni, hisz megvannak a képzett hazai felmérők, egyszerűsödött a regisztráció és elkészült a regisztráció magyar nyelvű oldala is. Az ORC nemzetközi oldalán elkészült a magyar nyelvű aloldal, így még inkább egyszerűsödik a regisztráció, amit itt lehet megtenni. Az ORC International rendszerében a felmérést képzett szakemberek végzik, a Magyar Vitorlás Szövetség, Szeremley Lászlót és Toronyi Bencét kérte fel a képesítés megszerzésére, így ők a hazai hivatalos ORC-s felmérők. A felmérés után kapott tanúsítványt a hajóknak évente meg kell újítani, hogy az adott évre megkapják az érvényes ORC-s előnyszámukat, mert egy bizonylat csak egy versenyévre érvényes.
Jól mentek az élversenyzők a nemzetközi vizeken
A korábbi hónapokhoz hasonlóan májusban is kitűnő eredményekkel örvendeztettek meg minket az élversenyzőink: minden olimpiai aspiráns magyar versenyző bejutott a június elején Marseille-ben megrendezett Világkupa-döntőbe. Ezt megelőzően azonban a franciaországi La Rochelle-ben rendezett felnőtt Laser Európa-bajnokságon Érdi Mári Radialban futamot nyert és összetettben az 5. helyen végzett, Standard osztályban Vadnai Jonatán a 23., bátyja Benjamin pedig a 26. helyen végzett.
A 470-es osztályban is Európa-bajnokságot rendeztek a bulgáriai Burgaszban, ahol két magyar hajó indult. A Gyapjas testvérek összetettben a 14., a Litkey Botond-Rácz Levente kettős pedig a 36. helyen végzett. Gyapjasék elértek egy futambeli 3. helyet.