Siófok 2.7 • 4.3 kn
Az Opel Fifty-Fifty volt a legjobb a Pünkösdi Regattán
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Az Opel Fifty-Fifty volt a legjobb a Pünkösdi Regattán
Pünkösd hétvégéjén tartották a 37. Pünkösdi Regattát, amelyet az abszolút eredmények alapján az Opel Fifty-Fifty kétárbócos katamarán nyert Józsa Mártonnal a kormánynál. A háromnapos verseny három futamból állt, a harmadikat meglehetősen erős szélben kellet teljesítenie a csapatoknak. Voltak, akik rajthoz sem álltak pünkösd hétfőn. A vitorlázás népszerűsítését és a balatoni turizmus fejlődését stratégiai céljának tartó Magyar Vitorlás Szövetség szerint az idei szezon jól indult: az eddigi két nagyhajós versenyen, a Balatoni Évadnyitó T-Systems Nagydíjon és a Pünkösdi Regattán összesen több mint 400 hajó vett részt. Így elképzelhető, hogy a július 26-án rajtoló jubileumi Kékszalagon rekordszámú hajó indul.
A pünkösdi hétvégén került sor a Pünkösdi Regatta háromnapos nagyhajós vitorlásversenyre. A Túravitorlás Sportklub (TVSK) által 37. alkalommal megrendezett versenyt a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fifty magyar fejlesztésű kétárbócos katamarán nyerte, a második helyet dr. Kaiser Kristóf által kormányzott MKB Extreme Sailing Team szerezte meg egy itthon igazi kuriózumnak számító AC45 típusú merevszárnyas katamaránnal, amelyet korábban a világhírű America’s Cup versenyeken használtak. A harmadik helyen a szintén többtestű, Extreme 40-es katamarán a Thunderbird végzett, ezúttal Litkey Farkas kormányzásával
Szélcsendtől a 25 csomós szélig
A Pünkösdi Regatta első napján rendezték meg a Helly Hansen gyorsasági futamot a Balatonföldvár-Keszthely útvonalon. Kezdetben nagyon gyenge volt a szél, de később felélénkült, így megindult a versenyre nevezett közel 230 hajó. A szombati futamon a többtestű hajók végeztek az első háromban. Az MKB Extreme Sailing futott be 2 óra 43 perces idővel elsőnek, második lett az Opel Fifty-Fifty, majd az Eurovit következett, amelynek kormányosa Váradi Szabó János volt. Vasárnap egy rövidebb futamra került sor a Keszthely−Szigliget−Zala-torkolat−Keszthely útvonalon. A mezőny az első irányt cirkálva, a második etapot szinte tiszta hátszélben, a harmadikat éles menetben tette meg, kellemes, kissé gyengülő szélben. A második futamon a többtestű Opel Fifty-Fifty volt a leggyorsabb, így Keszthely Város Hanse Nagydíját kapta meg a csapat. A díjat Bereczky László, a Hanse kereskedelmi igazgatója adta át, a többi szponzor mellett felszólalt Keszthely város polgármestere, Ruzsics Ferenc és a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) elnöke, dr. Kollár Lajos is. Az MVSz egyébként a TVSK együttműködő partnere a neves ranglistaverseny megrendezésében, a szövetség mind a nevezés, mind az eszközök rendelkezésre bocsátásában évek óta nyújt segítséget a Pünkösdi Regattát szervező klubnak.
A harmadik versenynapon már reggel 25 csomós szél fújt, ez pedig óvatossá tette a kormányosok egy részét, ők orrvitorla nélkül álltak fel a rajtvonalra. A harmadik futamon a Szirákó nevű hajó árbóca eltört, a Black Jack katamarán pedig felborult. A mezőny végül az eredetinél rövidebb pályán - Keszthelytől Ábrahámhegyig - vitorlázott. A szervezők külön gratuláltak a Yardstick S III-as osztályba sorolt vitorlázóknak, akik a szél mellett a limitidőkkel is küzdöttek.
Jól indult a szezon
Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára közölte, a közel négy évtizedes múlttal rendelkező Pünkösdi Regatta az MVSz új versenyrendszerében az egyik legnépszerűbb nagyhajós ranglistaverseny. 2018-ban is 10 hajóosztály választotta a megjelölendő ranglistaversenyei egyikének. A főtitkár szerint kedvezően indult a szezon, mert a május 12-én megrendezett Balatoni Évadnyitó T-Systems Nagydíjon közel 200, a Pünkösdi Regatta pedig több mint 200 hajó indult. „Ezek alapján valószínűsíthető, hogy a további versenyeken is népes mezőny vonulhat fel. Az MVSz reméli, hogy az idei szezon kiemelkedő versenyére, a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjra rekordszámú hajó legénysége adja le a nevezését” - fogalmazott.
Hozzátette: „A mostani Pünkösdi Regatta a július 26-án induló, 50. Kékszalag Erste Nagydíj előtti legnépesebb verseny. Mivel a Pünkösdi Regattán változó időjárás volt gyenge széllel és viharos széllel, ráadásul a Balatoni nyugati medencéjében, ezért remek felkészülési lehetőséget nyújtott az 50. Kékszalag Erste Nagydíjra”.
Nemzetközi versenyek és élsportolók
Az MVSz főtitkára beszélt arról is, hogy a nagyhajós versenyek mellett az idén több nemzetközi versenyre kerül sor a Balatonon. Balatonföldváron áprilisban rendezték meg a Laser Ifjúsági Európa-bajnokságot, majd május elején Alsóörsön a solingosok Európa-bajnokságát, amely magyar sikerrel zárult. Május 26-tól pedig a Balatonfüredi Yacht Clubban lesz a Dragon hajóosztály Európa-bajnoksága, amelyre várhatóan világhírű versenyzők érkeznek külföldről, a magyar egység pedig akár érmet is szerezhet a kontinensviadalon.
Holczhauser András azt is elmondta, hogy a szövetség által támogatott élsportolók, Érdi Mári, Berecz Zsombor, Vadnai Jonatán, Vadnai Benjamin és a Gyapjas Zsombor, Gyapjas Balázs alkotta duó pedig nemzetközi versenyeken készülnek a dániai világbajnokságra, amelyen kiharcolhatják a tokiói olimpiai részvételt.