Siófok  3.9  •  22.3 kn       

Keszthely  3.9  •  24 kn       

Balatonfüred  3.5  •  21.8 kn       

Balatonboglár  3.9  •  23.8 kn       

Orfű   •  16 kn       

Velencei-tó  2.2  •  15 kn       

Tiszafüred  4.2  •  17.8 kn       

Mályi-tó  3.3  •  16.5 kn       

2024. december 24., kedd

Mi volt 2017 - ben és mi lesz 2018 - ban

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Látványos számok 2017-ből a versenysportból és a túravitorlázásból, de 2018-ról is szó lesz.

Mi volt 2017 - ben és mi lesz 2018 - ban

Látványos számok 2017-ből a versenysportból és a túravitorlázásból, de 2018-ról is szó lesz.

Jelentős fejlődést ért el 2017-ben a magyar vitorlássport. „A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) és tagszervezetei 161 nagy- és kishajós versenyt, valamint 8 kiemelt nemzetközi versenyt rendeztek 2017-ben. A versenyek támogatására 41 millió forint, az olimpiai felkészülés segítésére pedig 138 millió forint jutott” - ismertette a tavalyi számokat a Hunsail.hu-nak Holczhauser András főtitkár. 

Masszív alapok

Közhely, de persze igaz, hogy csak masszív alapokkal, azaz a jól működő klubokban vitorlázó igazolt versenyzőkkel és a versenysport megfelelő menedzselésével, valamint az egyre inkább tömegsporttá váló túravitorlázással lehet további sikereket elérni. Annak  érdekében, hogy a versenysport mellett a túravitorlázás még népszerűbbé váljon pályázati forrásból jelentős lépéseket tett a szövetség tavaly. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 7.1.2-15 keretében ugyanis összesen 525 millió forint eszközbeszerzés valósult meg.   

A vitorlázók is kitettek magukért 2017-ben: az MVSZ adatai szerint a múlt évben 140 tagszervezet több mint 3600 igazolt versenyzője szállt vízre. Szintén beszédes a többi adat: az utánpótlás-versenyekre 1172 nevezés érkezett, a nagyhajós versenyekre pedig körülbelül 15 ezer nevezést adtak le a vitorlázók. A múlt évben egyébként a Magyar Vitorlás Szövetség az egyesületeket az olimpiai osztályok, az ifjúsági osztályok és a felnőtt osztályok alapján rangsorolta. Az élmezőnyben pedig a Balatonfüredi Yacht Club, a Spartacus Vitorlás Egylet, a Tihanyi Hajós Egylet és a Balatoni Yacht Club kapott helyet. (Az egyesületi rangsorokat itt nézheti meg.) 

Mi jön a tavalyi sikerek után?

A versenysportban az idei év egyértelműen a tokiói kvóták megszerzéséről szól - mondja egybehangzóan az összes, erre esélyes élversenyző. „Idén csak a kvalifikáció számít” - mutatja az idei irányt a nemzetközi szinten is legeredményesebb vitorlázó, a finnes Berecz Zsombor. Hasonló céllal vág neki 2018-nak a többi élversenyző: a tavaly óta Ian Ainslie személyében új edzővel készülő Érdi Mári, a Vadnai testvérek, és a 470-es Gyapjas testvérek által idénre ígért meglepetés is feltehetően a tokiói kvóta lehet. Az olimpiát megcélzó versenyzők egyébként jelentős támogatást kaptak: Berecz Zsombor 27 millió forintot, Érdi Mári 22 millió forintot, a Vadnai testvérek 16-16 millió forintot, a Gyapjas testvérek pedig 10 millió forint szövetségi forrást kaptak eszközbeszerzésre. (Az eszköztámogatáson felül a sportolók felkészülési támogatásban is részesültek, valamint a Gerevich-ösztöndíjprogram segítségével havi juttatást is kaptak.)

Holczhasuer András 2018-ra vonatkozóan azt is elmondta, hogy a már említett pályázati forrásból 2018-ban is jelentős összeget lehet majd fordítani a vitorlássport tömegbázisának növelésére.

Gyakorlat, gyakorlat, gyakorlat - Spéci program jön Magyarországra Előző

Gyakorlat, gyakorlat, gyakorlat - Spéci program jön Magyarországra

Gyakran ismétlődő kérdések Cruiser flotta kapcsán Következő

Gyakran ismétlődő kérdések Cruiser flotta kapcsán