Siófok  4.4  •  18.6 kn       

Keszthely  4.9  •  23 kn       

Balatonfüred  4.1  •  18.9 kn       

Balatonboglár  4.4  •  21.9 kn       

Orfű   •  16 kn       

Velencei-tó  3.6  •  9.5 kn       

Tiszafüred  4.2  •  16.3 kn       

Mályi-tó  3.4  •  17.2 kn       

2024. december 25., szerda

A BAHART ZRt. sajtóközleménye a balatonföldvári kikötőfejlesztésről

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A BAHART ZRt. sajtóközleménye a balatonföldvári kikötőfejlesztésről

A BAHART ZRt. sajtóközleménye a balatonföldvári kikötőfejlesztésről

Az elmúlt hetekben a médiában és különféle internetes fórumokon, portálokon megjelent sokszor téves, vagy csúsztatásokkal tűzdelt információkkal összefüggésben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) az alábbi sajtóközleményében foglalja össze a balatonföldvári kikötő fejlesztését érintő tényeket.

A BAHART célja, hogy 3-5 éves időtávban a balatonföldvári – több, mint 400 vitorlásnak helyet biztosító – vitorláskikötőjének szolgáltatásminősége javuljon és kapacitása tovább bővüljön. A Balaton legnagyobb kikötőjének vonzerejét éppen a hajózási funkciók, építményi- és programelemek, illetve a szabadon bejárható nyitott kikötő alkotják. A cél elérését jelentő kiemelt fejlesztés tervezése megkezdődött, a megvalósítás feltétele pedig a saját, hazai és uniós források rendelkezésre állása lesz. A beruházások után a települési turisztikai forgalom további növekedése, a foglalkoztatás erősödése, a város felé befizetett adók emelkedése egyaránt prognosztizálható.

A tervezett fejlesztés a jelenlegi szabadstrandra vonatkozóan semmilyen korlátozást sem tartalmaz, így az eredeti funkciójában tud tovább működni. A fejlesztés alapvetően a BAHART tulajdonában álló, jelenleg gazos-füves-bokros-nyárfás, funkció nélküli területet érinti. A tervezett beruházás központi eleme egy komplex funkciókat biztosító színvonalas, egyszintes kiszolgáló épület létrehozása, amely egyszerre képes a személyhajózás, a vitorlázás és a település turisztikai igényeit kielégíteni. Magában foglal vizesblokkokat, jegypénztárat, közösségi helyiségeket, és vendéglátó-szolgáltató egységeket egyaránt. Az épülettel együtt a kapcsolódó környezet megújítása is szükséges, amely zöldfelületek, új térburkolat, játszótér és a kikötőfejlesztés miatt előírt minimálisan szükséges parkolóhelyek kialakítását is jelenti.

A tervezett beruházás engedélyeztetése során a tervdokumentációt több mint 10 különböző szakhatóság véleményezi a hatályos szigorú előírások alapján. Fontos kiemelni, hogy jelenleg valamennyi a területen működő szereplő (Önkormányzat, BAHART, Spartacus Vitorlás Egyesület, egyéb vállalkozások) számára fejlődési akadályt jelent, hogy a területnek nincs hivatalos közúti megközelítése, így építési engedély sem adható ki ennek hiányában, ráadásul havária esetén az egyes ingatlanok megközelítése sem mindig lehetséges. Éppen ezért a közúti megközelítés kialakítása elsődleges, a kikötő fejlesztésnél is magasabb prioritású feladat.

 A kikötő bejáratánál található terület a hatályos szabályozás miatt a BAHART, vagy akár más piaci szereplő számára minimális értékkel bír, mivel további beépítést nem tesz lehetővé. A terület közösségi célú funkcióinak erősítése ugyanakkor erőteljesen indokolt.  Fentiek alapján a terület értékesítésére 2017 folyamán, hivatalos ingatlanszakértői értékbecslés alapján 8 millió Ft + ÁFA értékben került sor a BAHART részéről az Önkormányzat felé. A döntést természetesen mind a BAHART megfelelő hivatalos szervei, mind az Önkormányzat képviselőtestülete elfogadta. Az adásvétellel egyidejűleg 25 db parkolóhely megváltásáról is megállapodás született.

Fontos kiegészítő információ, hogy 2004-ben a BAHART akkori vezérigazgatója saját hatáskörében eljárva 99 éves bérleti szerződést kötött a kikötőbejárat mellett található, büféknek is helyet adó érintett területekre. A 8 db felépítmény esetében a 99 évre szóló bérleti díj összesen nettó 4.035.500,- Ft volt a teljes bérleti időszakra. (Plusz nettó 1.522.500,- Ft a földhasználati jog ellenértéke).  Ez azt jelenti, hogy a bérleti díj 1 évre vetítve nettó 106,- Ft/m2 volt átlagosan. A korábbi vezetés ideje alatt történt – a BAHART számára különösen hátrányosnak tűnő – ügyletek jogi, gazdasági körülményeit a BAHART jelenleg is vizsgálja.

A fenti tényeket és anomáliákat figyelembe véve a Társaság álláspontja, hogy a területfejlesztés megakadályozása mögött vélhetően konkrét magánérdekek állnak, miközben a középtávon tervezett fejlesztés egyértelműen a település és a térség fejlődését, ezen keresztül Balatonföldvár Város és a helyi közösség érdekeit szolgálja.

2017. évi MVSZ egyesületi eredményességi ranglisták Előző

2017. évi MVSZ egyesületi eredményességi ranglisták

IRÁNY TOKIÓ - 100 millió forinttal segíti az MVSZ az Olimpiai felkészülést Következő

IRÁNY TOKIÓ - 100 millió forinttal segíti az MVSZ az Olimpiai felkészülést