Siófok  5.5  •  9.3 kn       

Keszthely  0.9  •  0 kn       

Balatonfüred  5.2  •  8.4 kn       

Balatonboglár  5.5  •  5.8 kn       

Orfű   •  10 kn       

Velencei-tó  4.8  •  10.9 kn       

Tiszafüred  1.7  •  2.7 kn       

Mályi-tó  0.2  •  1.1 kn       

2024. november 15., péntek

Badacsonyi körtúra egy összecsukható kerékpárral

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Badacsonyi körtúra egy összecsukható kerékpárral

Badacsonyi körtúra egy összecsukható kerékpárral

Badacsonyban próbáltunk ki két - a hajósok körében legnépszerűbb kiskerekes kategóriába eső- Tern összecsukható kerékpárt. Ezek a bringák villámgyorsan összecsukhatóak, így könnyedén elférnek a hajókon, de kíváncsiak voltunk, hogy tényleg alkalmasak-e hosszabb túrára is, nem csak a kikötőn belüli „szaladgáláshoz”.

A teszt egyik alanya új, elektromos rásegítésű modelljük, a Tern Vektron volt (http://www.ternbicycles.com/hu/bikes/471/vektron), másik pedig egy városi teljesítmény modell, a Tern Verge P10 (http://ternbicycles.com/hu/bikes/471/verge-p10)

Azt már a balatonfüredi kiállításon megtudtuk, hogy a Tern 20 colos kerekméretnél nem gyárt kisebbet, mivel elsősorban a kerékpározáson és a nagykerekű bringákhoz viszonyított, kompromisszum nélküli teljesítményen van az elsődleges hangsúly, ami a 20 colosnál kisebb kerékméretnél már csorbulna.

Ez a különbség ki is derül az első pár méter megtétele után. A kerékpárokon kellően nagy a hely és nagyon stabil, merev a váz, ennek köszönhetően könnyen irányítható és gyors. Semmilyen jele sincs az egyéb összecsukható kerékpároknál előforduló „ideges” első keréknek és furcsa irányíthatóságnak. Az sem jelent gondot neki, ha éppen nem tükör sima az aszfalt, például le kell ugratni a járdáról, vagy átgurulni a vonat síneken.

Másik nagy kérdés volt, hogy vajon hogyan lehet megbirkózni a komolyabb emelkedőkkel? Nos, mindkét kerékpár kiválóan teljesített, hisz a 10 sebességes áttétel olyan széles, hogy gond nélkül lehet vele megmászni a badacsonyi hegy legmeredekebb utcáit is, ráadásul az elektromos modellben olyan mértékű rásegítés van, hogy mindezt különösebb erőlködés nélkül tehetjük meg, mintha sík terepen tekernénk. Elképesztő élmény egy ilyen elektromos kerékpárral menni! Olyan kifinomultan és teljesen automatikusan teszi a dolgát a motor, hogy a kerékpározás élményéből nemhogy elvesz, de inkább csak hozzárak. Persze nem kisebb élmény a motor nélkül verzióval sem állva hagyni a többi kerékpárost, mert az meg olyan gyors, hogy a többi kerékpárostól döbbent pillantásokat kaphatunk. A figyelemfelkeltés egyébként is igaz volt mindkét kerékpárra, mert olyan különleges és szép a dizájn, hogy rengetegen fordulnak utána és súgnak össze, hogy ez az a…

Összességében elmondhatjuk, hogy nagyon élvezetes volt kirándulni ezekkel a kerékpárokkal, ugyanazt az élményt - ha nem jobbat – hozták, mint egy komolyabb trekking kerékpár, csakhogy azoknál szerelhettük volna a csomagtartót a szállításhoz és lakatolhattuk volna le őket valahol aggódva, hogy vajon meglesznek-e mire visszamegyünk. Így viszont mindkét kerékpár elfért a csomagtartóban és mindenhova bevihettük magunkkal és szem előtt tárolhattuk őket.

Érdemes időpontot egyeztetni és elmenni kipróbálni a Tern bringákat, mert megváltoztatják az ember elképzelését a kis kerekű, összecsukható bringákról, praktikumban pedig verhetetlenek. Elérhetőség teszt időpont egyeztetéshez: http://www.ternbicycles.com/hu/dealers/87903

Az Opel Fifty-Fifty csapat segíti a Kékszalag versenyzőket a nevezésben! Előző

Az Opel Fifty-Fifty csapat segíti a Kékszalag versenyzőket a nevezésben!

A cirkálóktól a katamaránokig: az Erste World és Kollmann András fotókiállítása Balatonfüreden! Következő

A cirkálóktól a katamaránokig: az Erste World és Kollmann András fotókiállítása Balatonfüreden!