Siófok  6.1  •  26.7 kn       

Keszthely  5.9  •  24 kn       

Balatonfüred  5.8  •  25.7 kn       

Balatonboglár  6.2  •  28.4 kn       

Orfű   •  21 kn       

Velencei-tó   •  17.6 kn       

Tiszafüred  3.9  •  22.1 kn       

Mályi-tó  4.2  •  23.4 kn       

2024. december 24., kedd

Két hónap múlva rajtol a legnagyobb magyar vitorlás esemény

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Katamarán-dominancia várható a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon

Két hónap múlva rajtol a legnagyobb magyar vitorlás esemény

Két hónap van még hátra a legnagyobb létszámú magyarországi vitorlás esemény, a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj rajtjáig. A verseny, amely évek óta Európa legnépesebb tókerülő regattája, július 6-án reggel 9 órakor veszi kezdetét. A feladat: legfeljebb 48 óra alatt megkerülni a Balatont, és visszatérni a balatonfüredi célba.

„A Magyar Vitorlás Szövetség, mint rendező számára óriási kihívás ez az esemény, amely ma már valójában egy nyolc-tíz napos eseménysorozat” – mondta Holczhauser András, a  sportági szakszövetség főtitkára. A Kékszalag Erste World Nagydíj előtti hétvégén a felkészülési versenyként is felfogható Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjra kerül sor, majd a nagy verseny rajtját megelőző napon tartják a Kékpántlika Erste World ifjúsági távolsági versenyt. „A vízi eseményeket parti rendezvények egész sora színesíti, s felméréseink szerint Balatonfüred idegenforgalma csupán ennek az eseménynek mintegy húszezer vendégéjszakát köszönhet” – fűzte hozzá a főtitkár.

A 49. Kékszalag Erste World Nagydíjnak több esélyese is van, ám ilyenkor, mintegy két hónappal az esemény előtt még nagyon nehéz pontos számadást készíteni arról, hogy mely hajó lehet az abszolút első helyezett. A csapatok ilyenkor még titkolóznak a technikai újításokkal kapcsolatban, s javában zajlik a felkészülés. 2016-ban Litkey Farkas Festipay nevű katamaránjával (kéttestű hajójával) nyerte a versenyt, és mindenképpen az esélyesek közé számít, akárcsak a Fifty-fifty nevű kétárbocos katamarán, a jelenlegi Kékszalag-rekorder, vagy a két évvel ezelőtti győztes, a Safram nevű svájci csapat. A szakértők egyöntetű véleménye szerint a kéttestű hajókat a hagyományos egytestűek aligha tudják majd megszorítani.

„A top csapatok mellett azonban a Balaton régi, gyönyörűen felújított vitorlásai is megérik a közfigyelmet: a Sirocco, a Nemere vagy a Lillafüred nevű 75-ös cirkálók, a Tramontana vagy Veszprémben, Cittel Lajos műhelyében jelenleg felújítás alatt álló Hungária” – húzta alá a főtitkár. A Kékszalag azonban minden induló– idén is mintegy 600 hajót, közel 3.000 versenyző várnak – nagyon komoly sprotteljesítményt nyújt, így minden vitorlázó megéri a közfigyelmet, aki az elemekkel és az ellenfelekkel küzdve teljesíti a teljes, mintegy 155 kilométeres versenytávot.

A Kékszalag és a Kékpántlika névadó támogatója az Erste World.

A Kékszalag további támogatói: Audi, Generali, Ilcsi, Seiko, T-Systems, Balatonfüred és Budapest Boat Show.

A verseny médiapartnere: Aqua, Balatonfüred.hu, Compass, DigiSport, First Class, Lánchíd Rádió, Porthole.hu Sailing.hu, Vitorlázás, Világjáró.

További információk:

www.kekszalag.hu

Atomerőmű - Burgmann Kupa Előző

Atomerőmű - Burgmann Kupa

FILM - Day 6: XIX. Naviga RCS WC napi film! Következő

FILM - Day 6: XIX. Naviga RCS WC napi film!