Siófok 3.9 • 8.6 kn
Dr. Molnár Imre az MVM SE új szakosztályvezetője
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Dr. Molnár Imre az MVM SE új szakosztályvezetője
Új vezetősége van a Magyar Villamos Művek Sportegyesületnek és a klub vitorlás szakosztályának. Az MVM SE az elmúlt évtizedben a magyar vitorlázás egyik legjelentősebb egyesületévé, a Koloska Marina a sportág egyik központjává vált. Főszerepet játszanak az élsportban, az utánpótlás-nevelésben és a túravitorlázásban egyaránt. Számos nagy esemény, fontos verseny rendezője az egyesület, de eszközeikkel gyakran segítik más rendezvények szervezőit is.
Az MVM SE vitorlás szakosztályának új vezetője január 10. óta Dr. Molnár Imre, aki Ugron Gáspár Gábort váltja ezen a poszton. Vele beszélgettünk megválasztásáról, személyéről, terveiről és elképzeléseiről a klub jövőjével kapcsolatban.
- Hogyan lett az egyesület vitorlás szakosztályának vezetője?
- 2016 novemberében tisztújítás zajlott le az MVM SE-ben. 22 nagyon sikeres év után váltottunk. A korábbi elnök és két másik vezetőségi tag is lemondott tisztségéről. Távoztak a vállalattól és az egyesületünk alapszabálya értelmében csak olyan valaki lehet vezetőségi tag, aki az MVM-ben dolgozik. Ennek nyomán új elnök és két igazgatósági tag került be a sportegyesület vezetésébe. Az egyikük vagyok én. Az alapszabály értelmében január 10-én a vitorlás szakosztály tagsága is jóváhagyta az új vezetőséget. Én a szakosztály vezetését vettem át Ugron Gáspár Gábortól.
- A vitorlázás milyen szerepet játszott eddig az életében?
- Korábban is tagja voltam a vitorlás szakosztálynak, bár nem vagyok versenyző, de rendszeresen használtam az egyesület eszközparkját. Tavaly nyáron is több ízben béreltem, használtam a szakosztály hajóit a balatonfüredi Koloska kikötőben.
Világéletemben balatonközeli sportokat űztem. Az úszás mellet nagyon sokat szörföztem, és az utóbbi hét-nyolc évben nyergeltem át a vitorlázás nyugodtabb világába. Akkor vizsgáztam a feleségemmel együtt egy balatonfüredi oktatási központban és szereztem meg a kishajóvezetői engedélyt. Azóta rendszeresen vitorláztunk, túráztunk családilag. Leginkább egy Balaton 25-öst használtunk. Mivel a feleségem is vizsgázott kapitány, nyugodtan átadhatom a kormányt neki. Remek családi kikapcsolódás ez nekünk. Két éve megszületett a kisfiam és a tavalyi év volt az első, amikor már nem ketten, hanem hárman szálltunk vízre. Idén nyáron debütált a Balatonon egy közös szakosztályi túra keretében. Egy Balaton 295-ösön voltunk, és nagyon remélem, hogy hozzám hasonlóan megfertőzi őt is a vízi élet szépsége.
- Mik a tervei szakosztályvezetőként?
- Éppen most írom a 2017-re vonatkozó terveket az MVM vitorlás szakosztály számára. Az alap megközelítésem az, hogy mindazt, amit a szakosztály eddig elért azt szeretném megtartani. Ebbe tartozik többek között a vitorlás táborok és versenyek szervezése és lebonyolítása. Azt a segítséget is mindenképp folytatnánk, amit az MVM SE a versenyszervezésben és rendezésben az MVSz és más egyesületek számára nyújtott. Ugyanúgy folytatnánk a magas színvonalú utánpótlás-nevelést és az olimpiai szereplésre és pontszerzésre is esélyes élsportolóink támogatását. Itt elsősorban Berecz Zsomborra és Tomai Balázsra gondolok. Szeretnénk őket megtartani és lehetőleg még aktívabban támogatni már a 2020-as Olimpiára, sőt, talán nem túlzott merészség azt mondanom, hogy a 2024-es remélhetően magyarországi Játékokra előre tekintve.
- Az értékek megtartása mellett min változtatna, milyen irányba fejlesztené az egyesületet?
- A Magyar Vitorlás Szövetséggel meglévő kapcsolatokat szeretném még jobbá, szorosabbá és hatékonyabbá tenni, mint eddig volt. Ennek érdekében rendszeres egyeztetéseket, megbeszéléseket folytatok majd egymás kölcsönös támogatása érdekében. Természetesen az MVM SE minden lehetséges segítséget meg fog adni a kiemelt fontosságú rendezvények, versenyek lebonyolításához, és ez fordítva is igaz. Vagyis mi, a vitorlás szakosztályunk is erősen támaszkodik a Vitorlás Szövetség szakmai és erőforrásbeli támogatására azoknál az eseményeknél, ahol az MVM SE a fő szervező. Ilyen lesz például augusztus 18 és 27. között a Finn junior világbajnokság szervezése. De a Kékszalagban vagy minden más az MVSz számára fontos és a vitorlázás népszerűsítését szolgáló programban is szeretném odatenni magunkat.
Ugyanakkor az MVM SE számára elsődleges fontossággal bírnak az MVM cégcsoportnál dolgozó kollégák. Számomra nagyon fontos szempont a kedvtelési célú vitorlázás belső népszerűsítése és az ehhez tartozó infrastruktúra biztosítása.
Összefoglalva: az eddigi jó dolgok mennek tovább. Amin szeretnénk változtatni, az a Vitorlás Szövetséggel való szorosabb, operatívabb együttműködés, és ilyen értelemben az olimpiai program erősítése.
- Van-e még más ötlete, szívügye, amit fontosnak tart?
- Még egy fontos, inkább távlati, stratégiai elemet emelnék ki, ez pedig az elektromos hajók megjelenése a balatoni vitorlázásban. Energetikai termelő és szolgáltató cég vagyunk, tehát kötelességünk részt venni az elektromos hajózás megvalósításában és elterjesztésében. Részünkről ez elsősorban az e-mobilitás balatoni programjának, startégiájának kidolgozásában való részvételt jelenti, számítva arra, hogy az elektromos hajtás a vitorlás hajók esetében is egyre növekvő szerepet kap. Mindinkább szükség lesz töltőhelyekre, hogy ez a lehetőség a kikötőkben ott legyen a vendéghelyeken. Három éve ez még nem lehetett kérdés sem, de ma már az e-mobilitás fejlesztése igazán aktuális, és egyre fontosabb program.