Siófok 2.7 • 5.9 kn
Füred Kupa OD Trophy
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Rekordszámú hajó a Füred Kupán
Augusztus második hétvégéjén, “prospektus időben” került lebonyolításra a Balatonfüredi Yacht Club hagyományos nagyhajós pályaversenye, a Füred Kupa, amely a One Design Trophy versenysorozat állomása is volt egyben.
A regattára rekordszámú hajó nevezett: 10 hajóosztály 82 egységgel, közel 500 vitorlázóval a fedélzeten mérte össze tudását a két up and down pályán.
A szombati napon a reggeli parti halasztást követően a Nagyok sejteni véltek valamit, így 11 óra előtt pár perccel mindkét pálya versenyrendezői és a 10 hajóosztály versenyzői elhagyták a BYC kikötőt.
Délutánig a tervezett 3 futamot sikerült megrendezni mindkét pályán, nem igazán könnyen vitorlázható, pörgölődő, pöffös, olykor leálló szélben. Ennek ellenére a Csopak előtti vízterületen a Bodnár Judit vezette A pályán a Melges24, a Scholtz22-es, a Sudár Regatta, a J/24, valamint az Elliott770 hajóosztály képviselői a 190-220 fokról fújó, 6-10, 10-13 majd az utolsó futamra 6-7 csomóra gyengülő szélben, 3 pörgős futamot teljesítettek.
A kicsit távolabbra szorult B pályán sem volt sokkal stabilabb a helyzet: a Balatonfüred és Tihany közti vízterületen lebonyolításra kerülő vitorlásversenyek okozta “dugót” egy órás helykereséssel sikeresen abszolválva, az Igali Csilla vezette versenyrendező csapat az Asso99, az X-35, a 8mOD, a 11mOD és a Nautic hajóosztályoknak szintén 3 érvényes futamot rendezett a 6-10 csomó között lengő szélben.
A szombat délutáni partra érkezést követően Gulyás-party várta a vitorlázókat a BYC hangár alatt, ahol a jó hangulatú estebéd mellett a győri BWM Leier Autó gépkocsijait és motorjait tekinthették meg.
Vasárnap reggel jóval stabilabb időjárás fogadta a versenyzőket, mint előző nap, így a verseny második napján további 2-2 pörgős futamot sikerült rendezni az A és B pályán egyaránt. Mindkét csoport a 10 órai rajtot követően, 210-240 fokról fújó 5,5 majd 10-11 csomóra erősödő szélben vitorlázhattak.