Siófok  8.3  •  11.3 kn       

Keszthely   •  7 kn       

Balatonfüred  8.3  •  11.3 kn       

Balatonboglár  8.2  •  7 kn       

Orfű   •  7 kn       

Velencei-tó  10  •  2.6 kn       

Tiszafüred  10  •  9 kn       

Mályi-tó   •  8 kn       

2021. május 06., csütörtök

Első vízre szállás, első méterek, első verseny.

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nagy izgalommal vártuk az Évadnyitót, hiszen ez egyben az első métereket is jelentette számunkra az idei évben.

Első vízre szállás, első méterek, első verseny.

Különösen nagy kihívás volt ez a csapatnak, ugyanis a tavalyi év végén a „keménymag” egy része átnyargalt a kéttestűek világába, így új tagokkal kellett kibővíteni a legénységet.

Érdekességképpen csak egy adat: a 16 fős legénységből 12 vitorlázó teljesen új poszton találta magát a fedélzeten (beleértve a kormányost is), és sokan most ültek először liberán.

Mindezek tudatában a versenyt teljes mértékben edzésnek könyveltük el. Célunk egy biztonságos kör kivitelezése és a „nulladik mérföldkő” letétele volt az éves felkészülésünkben. Felmérni hol vagyunk, és hova kell eljutnunk az elkövetkező két hónapban.

A verseny kedvezően indult számunkra. Viszonylag jól kaptuk el a rajtot és sikerült egy pici előnyre szert tennünk legkedveltebb „játszópajtásunkkal” szemben. Örültünk, hogy indult a Raffica, hiszen a lehető legjobb viszonyítási alap, mondhatni etalon számunkra a másik libera csapat, nem mellesleg tanulni is csak ilyenkor van lehetőségünk tőlük.

A hosszú balcsapásos menet alatt a katamaránok a lee-line előtt már elkezdtek igazgatni a part felé, mi igyekeztünk együtt maradni a másik billegő csapattal illetve a távoli sötét felhők felé vezető irányt gondoltuk előnyösebbnek, remélve némi erősödést belőlük. Nem sokkal a katamaránok után a Raffica is kifordult mi pedig szoros emberfogásban követtük őket. Ekkor átváltottak drifter-re mi viszont maradtunk a genua-nál bízva abban, hogy a magassági előnyből hamarabb kapjuk meg az érkező szelet. Végül igazunk lett és egy komolyabb keleties erősödéssel futatott negyedszélben vágattunk az alsóörsi pályajel felé, amit ha nem is sokkal, de a Ventilo előtt elsőként sikerült vennünk. Nem sokkal utánunk villámgyorsan megérkezett a többi rohanógép és a Raffica is. Kellemes kis siklatás vette kezdetét Tihany irányába és tartava a komolyabb erősödéstől a gennaker sokáig a vordeck-en maradt. Amikor láttuk, hogy komolyabb szél már nem jön a felhőkből felhúztuk mi is – ahogy a többtestűek – a bőszeles vitorlánkat, ami kisebb technikai malőr után repített minket a félsziget felé. A manőver közben a Raffica ellépett mellettünk, de bíztunk abban, hogy a gennaker segítségével talán vissza tudjuk előzni Őket. Közeledve a tihanyi kapuhoz kijött az év eleji forma és nem tudtuk időben leszedni a hátszélvitorlánkat így a jelet csak messze elkerülve vettük. Ellenfelünk rutinosan taktikázva és a hibánkat kihasználva jókora előnyre tett szert, így mögöttük 3,5 perccel futottunk be abszolút 6. helyen. Később a partra érve tudatosult bennünk, hogy ahogy több társunk, mi sem megfelelően vettük az utolsó pályajelet így visszaléptünk a versenytől.

Ettől függetlenül nagyon élveztük a „menetet” és rengeteg tapasztalatot szereztünk a nem kifejezetten tanulásra ideális széljárásban. Köszönjük a sok bíztató üzenetet, amit az elmúlt napokban kaptunk és gratulálunk mindenkinek, aki teljesítette ezt a csodálatos versenyt. A Pünkösdi Regattát most kihagyjuk, de hamarosan újra találkozunk a vízen!

Principessa Sailing Team

Fotó: Zsolnai Timea

Lendületben a Quantum Sails! Előző

Lendületben a Quantum Sails!

Az egyik legnépszerűbb nagyhajós verseny következik Következő

Az egyik legnépszerűbb nagyhajós verseny következik