Siófok  16  •  17.4 kn       

Keszthely  15.9  •  12 kn       

Balatonfüred  15.7  •  17.4 kn       

Balatonboglár  16.1  •  19.1 kn       

Orfű  15  •  10 kn       

Velencei-tó  15.8  •  10.1 kn       

Tiszafüred  15.5  •  10.5 kn       

Mályi-tó  16  •  9 kn       

2024. március 29., péntek

BMW-Schneider Bavaria 32 OB beszámoló

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A szeptember 24- 26-án a BL Bavaria Yachtclubban tartott bajnokságra összesen 10 egység nevezett, annak ellenére, hogy az időjárás jelentés előre mutatta a hétvégi rendkívül kedvezőtlen feltételeket.

BMW-Schneider Bavaria 32 OB beszámoló
 A versenyt tovább nehezítette, hogy a versenykiírás szerint az erős szélben is 8 pálya (up and down) és két túra futam volt előirányozva. A 10 nevező csapat versenykedvét nem szegte az első versenynapon (csütörtök) fújó 17-20 csomós alapszél, néhol 25-27-es befújásokkal. A kiírás szerinti első rajtot az időjárásra való tekintettek két órás halasztás követően sikerült elindítani. A folyamatosan erősödő szél ellenére a csapatok rendkívül kiélezett küzdelmet folytattak a pályaversenyen, hiszen a három aznap érvényesen megrendezett futamból egyben az első és másodikként célba érkező hajók között kevesebb, mint egy másodperc volt. Az erős szél nagyon igénybe vette a versenyzőket, de problémát egyik egységnek sem jelentett. Az első versenynap után a vezetést a Monaco tudhatta magáénak Vida Péter kormányzásával.
 
A pénteki napon a rendezőség az osztálykapitánnyal, Karsai Gáborral egyeztetve halasztást rendelt el az előző napnál lényegesen erősebb 23-25 csomós alapszél és eső miatt. A vitorlázók még ilyen körülmények között is vállalták volna a versenyzést, de biztonsági okokból inkább délután három órakor a rendezőség törölte aznapra a futamokat.
 
A szombati napon kicsit visszagyengült a szél az előző naphoz képest, így reggel a versenykiírás szerinti 9:30 perckor kellemes 8-10 knts szélviszonyok között indult az aznapi első pályafutam, amely a bajnokság 4. futama volt. A futam közben már lehetett érezni, hogy lassan de biztosan a szél folyamatosan erősödik, így az 5. futamban már 18-19 csomós alapszél volt. A utolsó hatodik futamban tovább erősödött a szél, amely egyre püffösebbé és sok helyen 10-15 fokokat fordult váratlanul. Ennek ellenére a versenyzők tanúságot tettek kiváló vitorlázó tudásukról, hiszen kivétel nélkül minden egység használta bőszeles vitorláit és minden komplikáció nélkül abszolválták a kijelölt pályát. A befutási idők félelmetesen közel voltak egymáshoz, az első két befutó több alkalommal is 2 másodpercen belül volt a bajnokság során, de az egész mezőny beért az első befutó idejéhez viszonyítottan 15 percen belül. A bajnokság alatt volt olyan eset is, mikor a rendezőség a biztos befutási sorrend megerősítéséhez a befutóról készült videót is segítségül hívta.
 
A szombati napon a sikeres három futam után a szoros küzdelemben a csapatok sorrendje teljesen felcserélődött a csütörtöki naphoz képest. Mikor az óvási határidő letelt és a rendezőség a végeredményt 6 érvényes pálya futam után, az egy kieső futam összesítése után a hirdetőtáblára kitett, mosolygó és vidám csapatok egymásnak szánt gratulációját, baráti kézfogásokat látott a versenyiroda előtt. Ilyen éles küzdelem után szinte megdöbbentő barátiassággal és őszinteséggel gratuláltak egymásnak a versenyzők.
 
A díjátadó ceremóniát első alkalommal átadásra kerülő Karsai Lajos vándordíj kiosztásával nyitották, amelyet Karsai Gábor osztálykapitány édesapja emlékére alapított és a bajnokság első érvényes futamában elsőnek beérkező csapat részére adott át. A megtisztelő díjat az Aquarius hajót kormányzó, az osztály egyetlen női kormányosa, Várkonyi Judit és csapata vehette át.
 
 A díjátadó folytatásaként minden versenyben résztvevő csapat oklevelet és értékes ajándékokat kapott. A dobogó harmadik fokára, mint magyar bajnoki bronzérmes az Aquarius Sailing Team léphetett, Várkonyi Judit kormányzásával és legénysége: Blaskó György, Lange Péter, Pethő Gábor, valamint Bene Sándor.
 
A magyar bajnoki második helyezést a Sailana Sailing Team kapta Komenda Norbert kormányzásával és legénysége: Mészáros Mátyás, Rotyis Gábor és Farkas Péter.
 
A Bavaria 32 osztály magyar bajnoki címét 2015-ben a Té Sailing Team nyerte kiélezett küzdelemben Turós László kormányzásával, Karsai Gábor, Kövér László, Mericza Gergely, Herczeg István, valamint Szépfy Zsombor legénységgel.
 
A helyezések kiosztása után Vati István, a San Remo Sailing Team kormányosa és a verseny egyik támogatójának tulajdonosa átadta a magyar bajnoknak járó Bavaria 32 osztály bajnokainak járó vándorserleget is, amelyet a Té Sailing Team egy évig tudhat a magáénak.
 
Az időjárás ellenére a verseny jó hangulatban telt és minden komplikációtól mentesen zajlott le. A versenyrendezőség jó szelet kíván a résztvevőknek és reméljük jövőre minden egységgel ismét találkozunk a BL Bavaria Yactclubban, hogy megküzdjenek a magyar bajnoki címért!
 
Fotó: Karsai Tímea
 
Karsai Gábor
Osztálykapitány
 
 
Letöltés:
Október végéig tart a balatoni hajósidény - jöhet a második komp Előző

Október végéig tart a balatoni hajósidény - jöhet a második komp

Balatoni évadzáró és Laser Radial felnőtt féri OB Következő

Balatoni évadzáró és Laser Radial felnőtt féri OB