Siófok 2.2 • 1.3 kn
Víz és turizmus konferencia a Kékszalagon
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Balaton aktív turisztikai lehetőségeire engedett rálátást a Víz és turizmus konferencia, amelyet a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj kísérőeseményeként július 3-án, reggel tíz órakor tartottak a Balatonfüredi Yacht Club konferenciatermében.
Bóka István, Balatonfüred polgármestere beszédében hangsúlyozta, hogy a Balaton régiójában a sport- és aktív turizmus szerepe sokkal jelentősebb az idegenforgalom egésze szempontjából, mint a fesztiválok. Ennek elsődleges oka, hogy a Balatonon kevés olyan színvonalas kulturális rendezvény van, amely vendégeket vonzana. „A turizmusból származó bevételek egyértelműen az aktív turizmusnak köszönhetően nőttek. Ez a tény megerősít bennünket abban az irányban, hogy további fejlesztésekre van szükség az aktív turizmus terén, így többek között a vitorlázás, sárkányhajózás, kerékpárutak, lovaglás és egyéb sportturisztikai lehetőségek kiaknázása tekintetében” – mondta Bóka István.
Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára előadásában kiemelte: „csak a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj kapcsán mintegy 2.800 vitorlázóval lehet kalkulálni, akik jelenléte erőteljesen növeli a Balatonon eltöltött vendégéjszakák számát”.
„Öt országból indultak az idei Kékszalagon, ami ugyan nemzetközileg is ismertté teszi a versenyt és ezzel együtt a Balaton régiót, azonban ez a szám jelentősen növelhető, erősíteni kell ezt az irányt, hogy még több külföldi vendéget elérjünk” – tette hozzá Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Statisztikák alapján belföldön a turisták 26 százaléka, a külföldről érkezők 15 százaléka választja utazási célként a Balatont. „Ez a szám jelentős mértékben növelhető, ha nem csupán szezonális programokat kínálunk, és megtartó erőként az aktív turizmusra fókuszálunk”− tette hozzá Faragó Péter.
A balatoni bor- és gasztroturizmus is fejlődni látszik, jelentős bevételeket hoz, így tovább kell erősíteni ezt az irányt is. Ennek érdekében a Magyar Turizmus Zrt. weboldalán külön tartalmat biztosítanak a balatoni boros és egyéb programoknak.
A cél mindenki számára egyértelmű: szezonoktól függetlenül erős turizmust hozzanak létre.