Siófok  3.9  •  21.1 kn       

Keszthely  3.9  •  22 kn       

Balatonfüred  3.5  •  20.4 kn       

Balatonboglár  3.3  •  24.5 kn       

Orfű  -0  •  11 kn       

Velencei-tó  1.3  •  11.6 kn       

Tiszafüred  1.1  •  12.7 kn       

Mályi-tó  2.3  •  13.5 kn       

2024. december 23., hétfő

Bronzos Gereben fivérek!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Véget ért Balatonföldváron a 12 nemzet 31 hajója részvételével megrendezett Európa-bajnokság. Négy gyenge szeles futam alapján hirdettek végeredményt.

Bronzos Gereben fivérek!

Az időjárási frontok a világverseny időszakában messze elkerülték a Balatont, így a verseny rendezői csak a Tihanyi szorosból fújó reggeli keleti szélben bízhattak. Ez a szél az első és a második nap meg is jött, a harmadik és a negyedik napon azonban hiába várta a mezőny. Az első helyen a német Hubert Merkelbach – Markus Koy páros végzett, kiemelkedő, nagyon egyenletes teljesítménnyel: két második, egy negyedik és egy harmadik helyezést szereztek a futamokban. Az utánuk következőknek mind becsúszott egy vagy két tízen kívüli hely. A bajnokpáros érdekessége, hogy míg a kormányosnak, Merkelbachnak ez az első Európa-bajnoki címe, a legénység ezúttal már negyedszer lett kontinensbajnok. Ezúttal erre az egy versenyre ültek össze, sikeresen.

„Több mint harminc éve csillaghajózom, de ez az első Európa-bajnoki címem, mostantól ezüst csillagot viselhetek a vitorlámon”- mondta a kormányos, Hubert Merkelbach. „A legidegtépőbb a várakozás volt, a legnehezebb pedig az, hogy ilyen változó körülmények között végig elöl vitorlázzunk. Ötödször versenyzem a Balatonon, ez is biztos segített.” „Nagyon gyorsak voltunk, sikerült erre a szélre nagyon jól beállítani a hajót” – tette hozzá a legénység, Markus Koy.

Az ezüstérmet a svéd Tom Lofstedt – Jasper Sundman kettős viheti haza, a bronzérmet pedig a magyar testvérpáros, Gereben Márton és Gereben Péter nyerte.

„ Ez életünk legjobb vitorlás eredménye. Segített, hogy lelkesek, felszabadultak voltunk, nem volt rajtunk semmiféle nyomás. Türelmesen, nyugodtan vitorláztunk, minden futamban kivártuk a legjobb kínálkozó taktikai lehetőséget.” – nyilatkozta a kormányos, Gereben Márton. „Gyerekkorunkban mindketten kormányoztunk, aztán a szükség kényszerített minket egy hajóba. Majdnem huszonöt éve vitorlázunk együtt, szavak nélkül is megértjük egymást” – mondta a legénység, Gereben Péter. „Ezen az Európa-bajnokságon, ebben a szélben érvényesült a hazai pálya előnye: mi már az első futamban tudtuk, hogy ki kell húzni a déli parthoz, jónéhány külföldi csak két futam után jött rá erre. Itt és most ezek között a körülmények között kellett helytállni, de fel voltunk készülve az erősebb szélre is: épp emiatt egy kölcsönhajóval indultunk. Külön szeretnénk megköszönni Litkey Árpinak, hogy erre a versenyre szívességből kölcsönadta a hajóját.”

Erdélyi Béla főrendező megkönnyebbülve értékelt a díjkiosztón: „Könnyű dolgom volt. Nagyon sportszerű volt a mezőny, mindössze egyetlen rajtot kellett megismételni. Ez, világversenyen, ebben a hajóosztályban, ritkaság. Azt, hogy nagyon kevés lesz a szél, a meteorológiai előrejelzésekből tudtuk. Erre készülve oda raktuk a pályát, ahová egyébként sohasem: egészen be, a Tihanyi csőbe, közel a déli parthoz. Itt marad meg ugyanis a legtovább a keleti szél. Ennek volt köszönhető, hogy a második nap három futamot tudtunk rendezni. Így utólag helyes döntés volt az első nap megrendezett, sokak szerint erőltetett futam is. A majdnem négy órás maratoni gyengeszeles versenyen a mezőny fele időn túli lett, nem tudott érvényesen befutni. Ha ez a futam nincs, most nem hirdethetünk Európa-bajnokot, nincs meg az érvényességhez szükséges négy futam.”

Két magyar egység végzett még a mezőny első felében: Forintos Róbert és Takácsy Levente 12., Kátai Péter és Pilisy György 15. lett.

Végeredmény

32. Pünkösdi Regatta végeredmények Előző

32. Pünkösdi Regatta végeredmények

Quo vadis One Design? Következő

Quo vadis One Design?