Siófok 6.6 • 12.6 kn
Gatyába ráznák a Balaton környékét
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Nagy tervek vannak a Balatoni Fejlesztési Tanácsnál, vonzóbbá tennék az egész tó környékét. De mi lesz vajon a nádasokkal?
Mikor jön a turista a Balatonra? Ha rendezett a környék, jó a víz és pontosak a vonatok. A Balatoni Fejlesztési Tanács legalábbis e gondolatmenet köré húzta fel legújabb fejlesztési koncepcióját: gyors és pontos vasúttal, megszépült településekkel és a szezonon túl is gazdag programkínálattal tenné vonzóvá a környéket. Nekem furcsa, hogy ezt a vonatozást ennyire kiemelten kezelik, de az is igaz, hogy csak néhányszor tettem meg a Budapest-Balaton utat. Akkor viszont másodpercre pontosan be volt tartva a menetrend, csak mondom.
Bóka István, a Fejlesztési Tanács elnöke viszont azt mondja, hogy gyorsítani, korszerűsíteni kell, és olyan vonatokat a Balatonhoz küldeni, amelyek a kor követelményeinek megfelelőek. Nem mondom, hogy rossz lenne fotelülésben baracklét szürcsölgetve és internetezve levonatozni a Balatonhoz, de ennél talán fontosabb, hogy felújítsanak néhány állomásépületet, ahol ez indokolt. Mert vannak ilyen helyek bőven, de szerencsére ez is szerepel a tervekben.
Fontos téma a nád is: a horgászok szerint ha kevesebb lenne a nád és több a csónakkikötő (bár ismerjük az új szabályt), több lenne a vendég is. Ezt nem cáfolja a Balatoni Fejlesztési Tanács sem, ugyanakkor a kutatók szerint ma már annak is örülni kell, hogy legalább ennyi nádas megmaradt. Tisztítja ugyanis a vizet és biológiai szűrőként használ.
Szerintem maradjon a nád, de ne legyenek iszapos strandok, olyat lehet?