Siófok  22.7  •  9.3 kn       

Keszthely  20.9  •  13 kn       

Balatonfüred  22.3  •  9.6 kn       

Balatonboglár  22  •  10.2 kn       

Orfű  22  •  8 kn       

Velencei-tó  22.1  •  10.7 kn       

Tiszafüred  23.9  •  6.8 kn       

Mályi-tó  25.7  •  6.3 kn       

2024. május 29., szerda

Elvesztettük a hazai hajózás egyik ereklyéjét

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Megkezdődött a Szőke Tisza nevű gőzös szétbontása, mivel a megmentésére tett erőfeszítések nem jártak sikerrel, pedig még Facebook kampány is segítette a nemes ügyet.

Elvesztettük a hazai hajózás egyik ereklyéjét

A Szőke Tisza megbecsült és értékes emléke a hazai hajógyártásnak és hajózásnak. Kategóriájából csak a Kossuth maradt meg, amely 1985-től múzeumhajóként kikötve áll a pesti Duna-parton. A Szőke Tisza úgynevezett IV. Károly típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó, melyet 1917-ben a Ganz és Társa Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT. épített Újpesten. 1919-től Sas, 1930-tól Szent Imre, 1950-től Felszabadulás néven közlekedett. 1958-ban az újpesti Hajójavító Üzemben kabinos turistahajóvá alakították. 1976-ban selejtezték és állóhajó állományba sorolták, 1978-tól Szőke Tisza néven a Szegedi Fürdő és Hőforrás Vállalathoz került. 2000-ben a Tiszayacht Kft.-é lett, azóta a tápai öbölben áll, 2005-ben az Európa Rendezvény Iroda Kft. vette meg.

Percek alatt elsüllyedt a hongkongi utasszállító Előző

Percek alatt elsüllyedt a hongkongi utasszállító

Felkerültek az Unitef Kupa képei Következő

Felkerültek az Unitef Kupa képei