Siófok -0 • 5.2 kn
Trimarán idegen vizekre, hazai diplomamunkaként
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Sajnos még ma is ritkaságnak számít, ha egy formatervező diplomamunkája egy valódi piaci szereplővel együttműködésben valósulhat meg. A MOME formatervező művészeként 2012-ben mesterszakos diplomáját készítő Ruppert Dánielnek ez megadatott: figyelemreméltó túrahajóját a németországi Setra számára tervezte.
A Setra Evocean emisszómentes túrahajó, amely zászlóshajóként, reprezentációs célok érvényesítésével 30 vendégnek nyújt pihenésre és kikapcsolódásra alkalmas környezetet.
Impozáns méretek, elegancia, dinamizmus, nagyvonalúan formált terek és formák: ezek a hívószavak jellemzik a Setra flottájának zászlóshajóját.
A hajó hibrid hajtású, az automatizált szárnyvitorlázat mellett speciális hidrogéncellás meghajtással rendelkezik. Mindemellett a fedélzeti energiaellátásról új fejlesztésű napcellák gondoskodnak. A zöld technológiák alkalmazásával a jármű emissziómentesen, a természet megújuló erőforrásait (közvetlenül és közvetve) alkalmazva teljesít szolgálatot. A hibrid hajtást az időjárási körülményeknek megfelelően lehet használni: tisztán vitorlázattal, vegyes üzemmódban, vagy csak hidrogén üzemmódban.
A hajó hosszabb utazások során 30 utast és 20 fős személyzetet képes elszállásolni. Kikötőben vagy biztosított helyen szervezetett rendezvények esetén a trimarán megközelítőleg 200 főt tud a fedélzeten ellátni.