Siófok 3.9 • 16.6 kn
J24 OB helyzetjelentés és a vége (frissítve)
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A szerdai logisztika alapvetően zökkentő mentesen és sikeresen zajlott (a Bemelegítő futam motorozásba torkollott), 18 egység ringatózott a Phoenix Marina mólójához kötve. A mérlegelésnek páran kétszer is nekifutottak, de végül mindenki megfelelt.
Első kísérlet: óriási tömörülés lee-ben, és bármennyire is rosszul festett a boly, nekik lett igazuk. Az északnyugati kettes szél (a helyi erők jóslatainak megfelelően) folyamatosan balra legyezett. Rozsdáék toronymagasan vezettek, mögöttük NordTelekom, Compass. A hátszél egytakkossá vált, mi a sokadik helyről szépíteni kezdtünk egy szerencsés lee-taktikának köszönhetően. Komoly segítséget nyújtott az elképesztően csíkos szél. A kreuz lóversenyként indult, Farkiék és mi feljöttünk, a NordTelekom bukta a jó helyét. Teljesen kilukadt a szél, érvénytelenítés.
Második kísérlet (R1): szél hasonló, mi lee-ben beragadtunk, mindenki mögött keresztbe menve szorultunk ki jobbra, innentől kényszerpálya. Össze-vissza csapkodó szélben ez nem túl örörmteli helyzet. És persze megint balról jöttek a pöffök. Zulu vezetett, mögöttük Farkiék, mi megint a hátszélben korrigáltunk valamennyit, a második kreuz ismét lóverseny, az élen haladók helyet cseréltek. Nekünk 12.
Harmadik kísérlet (R2): végre jól indítottunk lee-ben, középen fordulgattunk felfelé, finoman balra tartva, ötödik a kreuzbójánál, hátszélben rácsúsztunk az előttünk haladókra, a bója után harmadikként indultunk a második körre, amikor jött a feketeleves. MINDENKI kikerült minket JOBBRÓL - egy szem (20x300 méteres nem leterjedő) csíkkal. Záró hátszélben halzcsata a J'Korszakkal, eközben Farkiék megelőztek mindkettőnket, 13.
Negyedik kísérlet (R3): leerajt, négyes tutaj (Rozsdáék, Sicáék, Farkiék, Makaiék), egymásra és a bójára csúsztak, a NordTelekom valahogy megúszta, fölöttünk Zulu hamar kifordult, így tudtunk menni mi is. Kis igazításokkal alapvetően hosszú balcsapásokkal mentünk felfelé. A hátszél megint ferde volt, olyannyira, hogy a mezőny kreuzolt a terelőbójára. Tonyóék vezettek, mi második, mögöttünk NordTelekom és Farkiék. Lent bedudálták a módosítást, megint hosszú balcsapás, fogtuk-terelgettük a két mögöttünk haladót. Hátszél elején Makaiék (három-négy hajóhosszal mögöttünk) azonnal kihalzoltak, mi Farkiékat tartottuk, ők is elindultak keresztbe, maradtunk. Ez lett a vesztünk, a végén negyedik.
Ötödik, hatodik és hetedik kísérletek (R4, R5, R6): majd' két órás parti halasztást követően mentünk vízre. Teljes káosz - a mi fejünkben legalábbis biztosan. A középső menetben csak azért lettünk hatodikak, mert az előttünk befutók közül a Zulu-t korai rajt miatt kizárták*. Részünkről INKÁBB HAGYJUK!
Este borkóstolóval egybekötött vacsora, azzal párhuzamosan órákon át tartó óvástárgyalási maraton.
* négy hajót írt fel kapkodásért a Rendezőség, ez ellen ketten (Mátéék, Farkiék) tiltakoztak jogorvoslati kérelem formájában. Tanú a másik két érintett (Bond, Utasellátó). Utóbbiak nem vitatták a helyzetet, a fotókon (amik, persze nem tekinthetők hivatalosnak) látszik, hogy kint voltak. A döntés: Kristóf Zoliék, Gerő Andrásék, Kakas Mátéék OCS, Litkey Farkasék bent maradtak.
Szerző: Alibán András, HUN-2
Frissítés: