Siófok  12.2  •  16 kn       

Keszthely  12.9  •  6 kn       

Balatonfüred  11.9  •  12.2 kn       

Balatonboglár  12  •  12.9 kn       

Orfű  13  •  7 kn       

Velencei-tó  11.8  •  14.6 kn       

Tiszafüred  11.6  •  7.3 kn       

Mályi-tó  12.9  •  7.8 kn       

2024. május 17., péntek

VII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Öt futamot - köztük egy éjszakai navigációs menetet - teljesített a kilenc versenyző csapat

VII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság

Hétfőn ugyan az erős bóra miatt elmaradtak a tervezett futamok, ám következő napokon sikerült minden elmaradást bepótolni, így öt futam alapján hirdettek végeredményt az Adrián a hetedik alkalommal megrendezett Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságon.

Kedden délelőtt 15-20 csomós szélben, napsütésben teljesítette a kijelölt pályát a mezőny. Délután pedig a csapatok elrajtoltak az éjjeli navigációs futamra. 

A napnyugta 10-18 csomós szélben érte a mezőnyt a Drvenik-szigetek felé tett pályarészt követően a Mulo világítótorony körüli vízterületen. Az eredetileg tervezet Vis-sziget kerülés helyett rövidebb pályán a Zirje-szigetet kellett körülvitorlázni, ami jó döntésnek bizonyult. A szél ugyanis az éjszaka folyamán egyre gyengült, sőt Zirje nyugati oldalán teljesen leállt, amiért három hajó fel is adta a versenyt. A mezőny előrébb haladó kétharmada, éjjel három óráig 5-7 csomós szélben sikeresen teljesítette pályát, elérve az időközben a Zirje- és a Kakan-sziget közötti csatorna délkeleti végébe telepített célvonalat.

Szerdán, a délelőtti pihenő után  egy újabb közel 15 mérföldes futam következett. Ez után már tisztán kirajzolódtak az erőviszonyok. Az első helyért a Kelemen Tamás kormányozta X-41-es, a Magyar Építők Volksbank ST, és a Scholtz Imre vezette Femme Fatale First 47.7-essel vitorlázó XTB Sailing Team csapatai küzdöttek. Mögöttük a dobogó harmadik fokáért az első futamon győző Tuss Miklós és Pallay Tibor csapatai vívtak. 

Csütörtökre nem érkezett meg a meteorológia által várt erős bóra, így 7-9 csomós könnyű szélben vitorlázott a mezőny a 14 mérföldes, több szigetet kerülő pályán. Ezúttal is a lemaradókat az elsőkre hozó leálló szél borzolta az idegeket.

Ezután szerencsére újra feltámadt és északnyugatira fordulva beerősödött 12-16 csomósra. Így sikerült megrendezni az ötödik futamot is. A mindössze tízmérföldes pályán első futamgyőzelmét szerezte az XTB csapat a Femme Fatale-lal. Ezzel a Scholtz Imre vezette csapat az összetett listán pontszámban utolérte Kelemen Tamásékat, ám a több megnyert futam az utóbbiak javára billentette a mérleget. 

A bronzérmet Tuss Miklós csapata érdemelte ki.

A verseny után egy óvás is történt, amit a helyszínen elutasított a versenybíróság, és kihirdették a végeredményt. A vitát az okozta, hogy a győztes hajón horvát navigátor versenyzett, amit az ezüstérmesek kifogásoltak meg. 

Az ORC-pontszámítás a hírek szerint jól vizsgázott. Persze a tanulságok feldolgozása még eltart egy darabig, de feltehetően érdemes ilyen, más országok számára is bevált módon folytatni a tengeri bajnokság megrendezését, illetve az ORC-vel kapcsolatos információk hasznosak lehetnek a rendszer tervezett balatoni bevezetésének megvalósításához.

Végeredmény: http://www.hunsail.hu/uploads/files/VII%20MAGYAR%20TENGERI%20NAGYHAJOS%20BAJNOKSAG_vegeredmeny.pdf

VI. Süllőfesztivál Szigligeten Előző

VI. Süllőfesztivál Szigligeten

Nyílt Megyebajnokság MM hajókkal Következő

Nyílt Megyebajnokság MM hajókkal