Siófok  15.5  •  22.5 kn       

Keszthely  14.9  •  18 kn       

Balatonfüred  15.2  •  21.4 kn       

Balatonboglár  15.5  •  22.3 kn       

Orfű  15  •  16 kn       

Velencei-tó  16.1  •  21.3 kn       

Tiszafüred  14.3  •  16.3 kn       

Mályi-tó  15.3  •  15.5 kn       

2024. március 28., csütörtök

70 hajó a Rizling Kupán

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Balaton-átúszás elzárta kelet felé a Rizling Kupára igyekvők útját ezért már pénteken gyülekeztek a versenyzők. A többség Bogláron és Badacsonyban várta a reggelt, de olyanok is akadtak, akik egyenesen a Jégmadár kikötőbe mentek pénteken.

 70 hajó a Rizling Kupán
Sajnos, egy szinte már elfelejtett problémával szembesültek a hajósok az ábrahámi kikötő bejáratában, olyan kevés a víz a Balatonban, hogy 1.8 méteres merüléssel problémás bejutni a marinába. Azért mindenki megoldotta, hogy akár nevezni, akár az eredményhirdetésen részt venni eljusson a parti bázisra.
 
A rajtvonal, a Jégmadár kikötő bejárata előtt volt, merőlegesen a fonyódi hegy felé vezető útra. Az első pályajel, a Port Lacajnál, a második Bogláron, míg a harmadik Révfülöptől nyugatra az északi part alatt volt. Befutó a rajtterületen, Ábrahámhegynél. Sejthető volt, ha megrendezik a Balaton-átúszást az vitorlázó szempontból semmi jót nem ígér, normális szél biztosan nem lesz.
 
Rajteljárás időben és rendben ment csupán a szél nem akart fújni. 70 hajó igyekezett a legjobb pozícióból kezdeni a XI. Rizling Kupát. Valami vélelmezhető északkeletei légmozgás talán volt, de semmi több. A rajtvonal közepétől nyugat felé viszont olyan áramlás nehezítette az egyébként sem egyszerű eljárást, hogy egyeseknek 101 perc kellett, hogy átszeljék a vonalat. Akik felül próbáltak kijönni, azok kedvezőbb helyzetben kezdték meg a vergődést. A rajtot legjobban a Sir Titu abszolválta és rövid idő alatt ellépett a mezőnytől. Hol top genoát, hol spinakkert használva haladtak dél felé. A gyors hajók – érthetetlen módon – a vonal közepén rajtoltak, közülük talán még a legjobban az Irókéz, alatta a Gardazzurra és még lejjebb a Sleepwalker. Ábrahám – Fonyód fél távnál már a Gardazzurra vezetett, őket követte az Irókéz, a Sir Titu, majd az első YS II-es hajó az Imi Jé és mögötte a Sleepwalker. Ebben a sorrendben vette az élboly az első bóját is.
 
A szél cseppet élénkült, de stabilnak semmiképpen nem volt nevezhető, így a versenyrendezés pályarövidítés és boglári befuttatás mellett döntött. Boglárig krajcoltak a hajók, miközben folyamatosan a vízmélységet is figyelni kellett, mert a boglári bója vonalától délre több meglepetésszerű fordulót kellett bevetni, amikor egy egy térdig a Balatonban gázoló strandoló hallótávolságba került.
 
A déli parti negyedszeles távon a Sleepwalker erőből lenyomta az Imi Jé-t és elkezdte szorongatni a Sir Titu-t. A Scholtz 32-est (Sir Titu) kormányzó Rozsnyay Domonkos elég rutinosnak bizonyult, hogy biztosan maga mögött tartsa a láthatóan gyorsabb Nautic 370 Run-t (Sleepwalker). A befutási sorrend Gardazzurra, Irókéz, Sir Titu, Sleepwalker, Imi Jé lett. Az első ötöst nagy szünet követte, majd puskaropogás szerű befutók következtek, alkalmanként 10-15 hajós csoportosulásban. Délután négy óra körül az utolsó hajó (Incifinci) is átszelte a célvonalat.
 
Este hat óra után, a vacsorát követően kezdődött a hosszúra nyúló eredményhirdetés. A település polgármestere és a TVSK elöljárói adták át a díjakat, melyek sora elsőre végelláthatatlannak tűnt. Átadásra kerültek a Rizling és Törköly Kupák, a YST díjak és a háziverseny trófeái is.
 
 
 
Képek: http://www.compassmagazin.hu//galeriak/xi-rizling-kupa.html
 Irány Ábrahám! Előző

Irány Ábrahám!

XI. Rizling Kupa eredmények Következő

XI. Rizling Kupa eredmények