Siófok  5.5  •  15.7 kn       

Keszthely  3.9  •  9 kn       

Balatonfüred  5.2  •  15.8 kn       

Balatonboglár  5.5  •  17.2 kn       

Orfű   •  13 kn       

Velencei-tó  3.8  •  14.3 kn       

Tiszafüred  3.9  •  11.5 kn       

Mályi-tó  0.7  •  6.4 kn       

2024. november 21., csütörtök

Morcosból fergeteges - Vivacéról a világ!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Tud Beló valamit vagy csak szerencséje volt? Most mint a múlt heti International-Schuller Kupa versenyvezetőjéről beszélek róla, ha valaki nem tudná. Utólag visszatekintve, azt kell mondjam, mindkettő igaz.

Morcosból fergeteges - Vivacéról a világ!
A 10 órára kiírt rajt szél híján és esőben bővelkedve halasztásra került. A földből kinőtt zsenge fűszál és az égig érő nyárfa legtetején csücsülő levél sem mozdult meg két órán keresztül. Majd reménysugárként szakadozott a felhőzet és a meteorológiai jelentés szelet sejtetett. Neki indult a mezőny a víznek. A szomorú időből sürgölődő hátszeles rajt lett, immár eső mentesen. Boglár felől az első Ábrahámhegyi bója felé egyre erősödő hátszéllel haladtunk. Büszke vagyok a Vivace csapatára, hiszen a rajtot követő 184. másodpercében már spinakkeres harci díszben csorogtunk egy szinte tökéletes rajt után. 
A második bója Boglár lábánál volt, amit egy krajcos szakasszal lehetett venni. Izgalmas volt látni, hogy kinek van és kinek nincs helyismerete a vízterületen. A szél ekkorra már kitett magáért és rendületlenül fújt közepes erővel. A 3. bója Révfülöpnél volt ahova ejtett negyed széllel operált a bagázs. A cél a Boglári kikötő előtt volt, ahová apró irányváltásokkal fújt a félszél bennünket. A Yarstick 2-es osztály élén folyamatos szorításban hajóztunk. A sok-sok verseny és az azokon szerzett tapasztalat egyre kiélezettebbé teszi a mezőnyt. Elég egy apró hiba és ugrott a dobogó. Itt jegyzem meg, hogy vannak ellenben olyan hajók is amelyek legénysége sorra szúrja el a dolgokat egy versenyen belül is és mégis a végén ott a jó eredmény. A Yardstick számok csalafintaságai ilyenkor tűnnek csak ki igazán. Tudom, nem az adott hajó vagy a kormányos, legénysége a hibás, a rendszerrel van a probléma. Rendszer kérlek javulj meg! Ha már Yardstick akkor lássuk az osztályokat, nagy örömmel tölt el, hogy a yard egyes osztály dobogójának minden fokán fonyódi csapat állt, gratulálok leányok-fiúk!
Sikerült megcsípnünk a 3. helyezést yard 2-ben, de most már feljebb szeretnénk végezni, vigyázzatok, jövünk! A Vivace csapata összhangban és egyetértésben hajózott az International-Schuller Kupán. Hangsúlyozom, hogy itt egy család tagjaiból áll a csapat, ami megfűszerezi a boldogságot, és a csatát a kesze-kusza csapatokkal!
Kikötés után: Minőségi díjkiosztó és finom vacsora várt ránk a parton, így a jó hangulat sem maradt el. Nagyon jó ötletnek tartottam a friss gyümölcsöket, köszönjük szépen! Felmelegedő idő, jó szél, vidám hangulat, összegezve erről szólt az idei International-Schuller Kupa.
 
Vivace, Biró Márk Péter
 
Jeanneau & Eastcraft Nagydíj – film Előző

Jeanneau & Eastcraft Nagydíj – film

Litkey Farkas csapata lett a bajnok Következő

Litkey Farkas csapata lett a bajnok