Siófok 13.3 • 3.2 kn
Frédi - Béni vitorlázik?
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A képzavart okozó cím mögött valójában egy további rejtély húzódik. Mi köze egymáshoz Frédinek és Béninek, a Peugeotnak és a yardstick osztályok csapatbajnokságának?
A vitorlázók tudják, hiszen negyedik éve rendezik meg Balatonlellén a Peugeot Frédi – Béni Yardstick Csapatbajnokságot. A Frédi – Béni Autócentrum a Peugeot és Kia típusok forgalmazója kezdetektől támogatja a csapatok versenyét melyről most már megállapíthatjuk, hogy évről évre népszerűbb.
Idén 14 csapat nevezett a versenyre, egy csapat három különböző yardstick osztályú hajóból áll és a csapattagok összevont eredménye alapján alakul ki a csapatok sorrendje. A verseny előtti hetek a csapatszervezéssel telnek, kinek sikerül a legütőképesebb hármast összeállítania. Szinte minden optimális volt a IV. Ys CsB alkalmával, sok csapat volt, remek idő lett, felkészült volt a rendezés és a parti kiszolgálók gárdája, csupán a szél nem akart fújni. Mivel a verseny két futamra és up & down pályára lett kiírva, így a szélhiány nem eredményezhetett mást mint parti halasztást. Ennek ellenére többen kiindultak a kikötőből és próbálkoztak a lehetetlennel, a szél nélküli vitorlázással. Dél körül aztán valamilyen sajátos elhivatottság folytán elindult a rendezőhajó és a bójákkal felszerelt motorosok hada a víz felé. A még parton maradt egységek követték az optimista rendezőket. A jelekből és az előrejelzésekből úgy tűnt, hogy talán északnyugat felől kialakulhat valami stabilabb szél, erre alapozva döntött a rendező a vízre szállás mellett. Volt némi várakozás a vízen, majd az északnyugat felőli látomásra alapozva megkezdődött a rajteljárás. A yardstick III-asoknak betétbója volt a pályán ezzel elkerülve a második futam előtti hosszadalmas várakozást.
Sokszínű mezőny sorakozott fel a rajtvonalon ami ennek a versenynek az egyik különlegessége. Az előnyszám rendszerű versenyzés sajátossága, hogy a legkülönfélébb hajókkal versenyeznek egymás ellen a sporttársak. A csapatbajnokság egyre népszerűbbé válását az is jelzi, hogy míg a Nagyhajós Bajnokságon a három yardstick osztályban összesen 31 induló volt addig a lellei csapatbajnokságon idén 33 hajó adta le nevezését. A 33 hajó 14 csapatot alkotott, mivel voltak egységek, melyek sorsolás folytán két csapatban is részt vettek.
A rajt után azok jártak jobban akik a lee bója környékén rajtoltak és a pálya bal oldala felé tendáltak, a hátszél a nyugatiasodás miatt egy takkosra sikeredett. A második krajcban is a nyugati oldal jött be jobban, majd az élénkülő hátszél összehozta a mezőnyt és puskaropogás szerű befutót eredményezett. Sajnos mire a mezőny vége is elérte a célvonalat ismét leállt a szél, így a rendezők a második futamot már nem kockáztatták meg.
A Fritz Segel Team állította össze a legütőképesebb csapatot és így az eredmény sem maradt el. Yardstick I-ben Székely Antal kormányozta a Sleepwalkert (Nautic 370 Run), yardstick II-ben a többszörös 15-ös jolle bajnok Birinyi Gábor a Zabhegyezőt (Regina) és a csapat harmadik tagja a Port Lacajos Pápu (Saturn 25) is sorra hozza idén az eredményeket. A Fritz Segel Team három második hellyel biztosította a győzelmet. Második helyen a Havaria Team végzett Jeney Zoltán (Havaria), Litkey Árpád (Márta Mária) és Bodnár Imre (Imi Jé) kormányozta hajókkal. A bronzérmes csapat a Bolero – Dolce Vita – Soul Team lett, ahol a hajókat a Somos Zsolt, Sáfián László és Lelkes László kormányozták.