Siófok 0.5 • 4.9 kn
Vége a Balaton Regattának
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Augusztus 21-én véget ért a Balaton egyik legnagyobb vitorlás versenysorozatának hirdetett Balaton Regatta.
Május 8-án tartották az első fordulót Badacsonyban, majd ezt követően még három helyszínen, Szigligeten, Balatonaligán és Balatonlellén volt verseny. Az idei nem nevezhető a BR legjobb szezonjának, hiszen volt idő, amikor a versenysorozat megfordult szinte minden BAHART kikötőben és népszerűsítette a vitorlázást a bérlők körében. Ebben az évben a szervezők visszafogottan kommunikálták a sokat kritizált és olykor indulók nélküli, úgynevezett szakmai regattáikat, inkább próbáltak a népszerű és populáris BR futamokról beszámolni. Pedig volt Zöld, Telekom, Média, Autós Regatta és még a Nemzeti Regattát is megrendezték dacára a tavalyi súlyos kudarcnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy vajmi keveset tudni ezekről a versenyekről, sem az indulók, sem a győztesek nem ismertek. Volt egy-egy hír, hogy egyik vagy másik regattát ki nyerte, de semmi több. Tudjuk, hogy az idei évben is a Gardazzurra kapitánya lett a Nemzet Hajósa és, hogy nem egész egy óra vitorlázással szerezte ez a címet.
Mindezek ellenére az alapötletből táplálkozó, hagyományos versenysorozat népszerű és sikeres, annak ellenére, hogy idén 10-12%-al csökkent a résztvevők száma. Nem feltétlenül kell egyetérteni azokkal, akik azt állítják, hogy a szkander, csocsó és kártyabajnokságokkal tarkított vitorlásversenyeknek nincs helye a Balatonon. Feltehetően szükség van ezekre a rendezvényekre is, hiszen igény van rájuk, ha nem is a kimondott versenyvitorlázók körében. Jól szemlélteti ezt a megállapítást, hogy nem igazán sikerült bevezetni a vasárnapi pályaversenyzést a Balaton Regattán. A BR futamok elsősorban a parti rendezvényeikről híresültek el és feltehetően a jövőben is ez a jellemzője dominál majd a sorozatnak. Sajnos már most elkezdődött az ilyenkor szokásos számháború, a szervezők a sorozat résztvevőinek sokszorosát kezdik kommunikálni nem törődve azzal, hogy bárki saját oldalukat belinkelve megállapíthatja, hogy idén a négy helyszínen összesen 205 különböző hajó vett részt, sokan közülük csak egy fordulón. Ez a szám is nagyon dicséretes, kár elrontani a kommunikációt.
A vitorlás szezon hátralévő részében számtalan versenyzési lehetőség adódik, javában tartanak még a Balaton népszerű versenysorozatai, a Balaton Kupa, a One Design Trophy és a Yardstick Trophy is, így, még több mint két hónapig, mindenki választhat tudásának és kedvének megfelelő versenyt.