Siófok  23.3  •  12.1 kn       

Keszthely  22.9  •  11 kn       

Balatonfüred  23  •  8.7 kn       

Balatonboglár  22.9  •  10.6 kn       

Orfű  23  •  5 kn       

Velencei-tó  24.5  •  13.2 kn       

Tiszafüred  21.9  •  8.2 kn       

Mályi-tó  24  •  8.6 kn       

2024. április 28., vasárnap

Nautic Országos Bajnokság

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Nautic osztály első önálló Országos Bajnokságát 2010. július 24-e és 28-a között rendezte meg a KMPVSE Balatonkenesén.

Nautic Országos Bajnokság

Az OB-n 18 egység 116 vitorlázója indult. A hazai vitorlázás meghatározó szereplői közül jó néhányan rajthoz álltak, így Litkey Farkas, Kelemen Tamás, Józsa Márton, Rauchenberger Miklós, Galántha Gergely. Szélben gazdag 9 futamot vitorláztak három nap alatt a versenyzők. Az első napon július 25-én vasárnap 25 csomós alapszél fújt, amelyet nem ritkán 32 csomós széllökések kísértek, így a versenyrendezők parti halasztás mellett döntöttek, aznap nem is sikerült futamot rendezni. Hétfőn remek, vitorlázásra alkalmas szél fogadta a mezőny, 12-14 csomós ÉNYI-szélben indult az első futam, a futam győzelmet Litkey Farkas szerezte meg a Kísértéssel, második Józsa Márton csapata a Gyöngy lett, a harmadik helyet Galántha Gergely kormányzásával a Classica szerezte meg. A második futamra kicsit erősödött a szél, az első futam három győztese újraosztotta a helyeket, az első lett a Gyöngy, mögötte a Classica majd a Kísértés.

A harmadik futamban Litkey újra elsőként futott be, Galántha a második lett és Rauchenberger Miklós pedig magára talált és a harmadik helyen végzett. Kedden reggel alig-alig fújdogált a szél, azért menetrendszerint újra 10.00 órakor elrajtolt a mezőny az eleinte bíztatóan lengedező 2-3 csomós ÉNY-i szél az első kreutz végére majdnem leáll és el-el fordult nyugat felé, szinte alig lobbantak ki a spinakkerek. Végül az első hátszél közepe táján Litkey vezetett magabiztosan, amikor a fűzfői öböl felül ÉNYI irányból megérkező frissülés összefújta a mezőny a leé bójánál, volt is nagy kiabálás a bójavételnél, sőt a kevésbé szerencsés hajók nem úszták meg ütközés nélkül. Sőt később akadt dolga a zsűrinek is. A negyedik futamban immáron harmadik futamgyőzelmét könyvelhette el Litkey, Józsa Mártonék ismét másodikok lettek, Sopi pedig a Bettussal bejött harmadikként. Az ötödik futamban a friss szélben négy egység is a kelleténél korábban szelte át a rajtvonalat így korai rajtos lett a Gyöngy, a Classica, az MVM/PRIMOR és a Pingi is.

Kedden még két futamot vitorláztak az egységek, az egyre frissülő 16-18 csomós ÉNY-i szélben. Litkey még két győztes futamot vitorlázott és magabiztosan vezette a versenyt, mögötte másodikként Józsáék álltak, őket követte Rauchenberger Miklós. Szerdán még két futam várt a mezőnyre, az előrejelzés beigazolódott élénk 20 csomó körüli ÉNY-i szél fújt, de továbbra is az eredeti forgatókönyv szerint 10.00 órakor elrajtolt a mezőny. Litkey győzelmével bebiztosította a bajnoki címét, így az utolsó futamra már nem is kellett rajthoz állni. Józsa Mártonék megnyerték az utolsó futamot és ezzel az ezüstöt is. A harmadik helyen álló Rauchenbergernek nem sikerült a 9. futam, csak 12. lett, ezáltal éppen lecsúszott a dobogóról, így a bronzérem a Classica legénységének jutott.

Optmist Match Race 2010 Előző

Optmist Match Race 2010

Egy verseny tanulságai Következő

Egy verseny tanulságai