Siófok  15.5  •  5.6 kn       

Keszthely  13.9  •  3 kn       

Balatonfüred  15.2  •  4.4 kn       

Balatonboglár  15.5  •  6.6 kn       

Orfű  15  •  2 kn       

Velencei-tó  14.7  •  5.4 kn       

Tiszafüred  12  •  3.9 kn       

Mályi-tó  14  •  1.4 kn       

2024. április 27., szombat

Fehér Szalag beszámoló

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Közel 200 hajó vágott neki a Balaton keleti medencéjében megrendezett nagyhajós túraversenynek. Ahogy az várható volt, a katamaránok uralták a mezőnyt, de arra talán senki nem számított, hogy ennyire gyorsak lesznek.

Fehér Szalag beszámoló

A Fehér Szalag - NJL Nagydíj a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Balatonfüred túraútvonalon kerül megrendezésre, így kis Kékszalagnak is szokták nevezni. Két héttel a nagy regatta előtt több olyan csapat is vízre merészkedett, akik eddig még versenykörülmények között nem tesztelték magukat és az új versenygépüket. Elsősorban a katamaránok jelentették a legnagyobb látványosságot, hiszen eddig nem nagyon volt jellemző a többtestűek jelenléte a versenyeken.

A reggeli rajtot két részletben indította el a Magyar Vitorlás Szövetség, ugyanis először a klasszikus hajók rajtoltak el. A Balatonon található nagyszámú, gyönyörű állapotban lévő, felújított klasszikus fahajók számára a megbecsülés és a tisztelet kifejezéseként is rendezett külön rajtot a Szövetség. A Szoják Balázs főtitkár és az NJL támogatásával életre keltett, első alkalommal megrendezésre került ún. Classic Round versenyen, amelyen azok a hajók vehettek részt, amelyeket 1945 előtt terveztek, a Sirocco kapta el a legjobban az ütemet, és a 2-3-as északi szélben nagy előnyre tett szert a többiekhez képest. Előnyét végig megtartotta és elsőként futott be a Classic Round mezőnyben. A Kishamis, a Balaton legöregebb hajója (több mint száz éves!) is nagyon szépen haladt, végül a Mágia mögött a harmadik helyen végzett.

A klasszikusok után fél órával később rajtolt el a többi hajó. Az első katamarán, a Concept 25-ös még Kenese előtt utolérte a fahajók mezőnyét, és másfél óra alatt Siófokon volt. Az első bójaforduló után ugyan kicsit enyhült a szél, de az egész versenyen kitartóan északról fújt, így gyakorlatilag krajc nélkül teljesítették a résztvevők a távot. A Concept 25-öt még Tihany előtt utolérte Scholtz Imre katamaránja, és végül fél perces előnnyel abszolút elsőként futott be a balatonfüredi célba. Harmadik helyen Újhely-Gáspár Miklós és a skiff érkezett, a Principessa libera 10 perccel az első helyezett után futott be és végzett a negyedik helyen. Az első nem „rohanógépként” számon tartott hajó a 11. lett, az Orpheus 1 óra 20 perces különbséggel érte el a füredi célvonalat.

A Fehér Szalag - NJL Nagydíj és a Classic Round díjkiosztójára a balatonfüredi Kisfaludy színpadon került sor, miközben a füredi mólónál a klasszikus fahajókat a nagyközönség is megcsodálhatta. A többek között az NJL által is támogatott alsóörsi Harley Davidson Fesztiválról is több klasszikusnak számító motor is tiszteletét tette a díjkiosztón, így méltó körülmények között fejeződött be az egyik legkedveltebb nagyhajós túraverseny.

A többtestűek sebességét és teljesítményét nézve egyre valószínűbb, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíjon megdől az 1955 óta tartott rekord. Addig azonban még hátravan egy remek teszt-lehetőség: július 27-én kerül sor a Horváth Boldizsár emlékversenyre Balatonfüreden.

Módosult a Rizling Kupa kiírása Előző

Módosult a Rizling Kupa kiírása

Kormorán Kupa a YST 2010/2 Következő

Kormorán Kupa a YST 2010/2