Siófok 18.9 • 9.6 kn
Formula 40-es katamarán épül Keszthelyen
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Amennyiben pontosan akarunk fogalmazni, akkor inkább az átépül kifejezést helyes használni. A hajó egy 40 lábas katamarán mely a Formula 40-es osztályba sorolható.

Új-Zélandon gyártották a hajót 1989-ben, onnan Ausztráliába került, majd néhány év elteltével Dániába. Az utóbbi években Svédország volt az otthona, ahol rátalált egy lelkes Magyar vitorlázó csapat és Keszthelyre hozta, hogy elkezdődhessen a hajó Kékszalagra történő felkészítése. Köztudott, hogy az idei Kékszalagon, versenybe szállhatnak a többtestű hajók is, így az évek során kialakult erőviszonyok most nem tekinthetőek mérvadónak. Feltételezhető, hogy a többtestű hajókban rejlő sebességpotenciál kihasználása esetén rekord születik a tókerülő versenyen. Akik szeretnének beleszólni az első helyek sorsába, azoknak szert kell tenniük egy többtestű hajóra.
Keszthelyen már javában tart a Formula 40-es felújítása, néhány héten belül akár az edzések is megkezdődhetnek az impozáns látványt nyújtó hajóval. A katamarán 12 méter hosszú és majd 8 méter széles, széllel szemben több mint 100 m2, bőszélben több mint 200 m2 vitorlafelület áll rendelkezésre, hogy a hajót mozgassa. A hajó elméleti végsebessége 37 csomó, amely megközelíti a 70 km/h sebesség értéket. Kategóriájában nem nevezhető könnyűnek a keszthelyi katamarán, mivel 2360 kg-os súlya közel a duplája a hasonló méretű modernebb versenykatamaránokénak.