Siófok  9.4  •  4.2 kn       

Keszthely  6.9  •  4 kn       

Balatonfüred  9.1  •  1.7 kn       

Balatonboglár  9.5  •  5.3 kn       

Orfű  •  6 kn       

Velencei-tó  9.5  •  3 kn       

Tiszafüred  8.3  •  3.7 kn       

Mályi-tó  10.7  •  1.8 kn       

2024. április 27., szombat

Larionov átvette a vezetést

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az élénkebb szélviszonyok jól megkavarták a Pata Boats Finn Junior VB eddigi csendes és várakozással teli mezőnyét.

Larionov átvette a vezetést

A nap embere az orosz Larionov lett, aki két remek futamot vitorlázva átvette összetettben a vezetést a brazil Zarif elől, aki a hatodik helyre csúszott vissza. Legjobb magyarként,  Bakóczy Róbert az összetettben az előkelő 5. helyen várhatja  a folytatást.

A tegnapi napot érvényes futam nélkül töltötte a mezőny, így az esti vihar után, ma reggel reménykedve érkeztek a finnesek a Balatonfüredi Yacht Clubba. De sajnos ismét a parton tartotta őket a szélcsend. Akkor kezdtek bizakodni, amikor a rendezők dél körül jelezték, hogy délutánra megjön a szél és még kora este is kiviszik a mezőnyt. Délután négy órakor meg is érkezett, sőt kellemes erősségűre is sikeredett. A verseny harmadik futamának a rajtja 5 m/s-os nyugati szélben indult. A szombati fekete zászlós rajtok után, ma már jóval óvatosabbak voltak a versenyzők, és mindenki a vonal alatt helyezkedett, így tisztán indult a futam. Az első kreutz bójánál már 11 csomósra erősödött  a szél, így a rendezők a pumpálást engedélyező O lobogót húztak. Az élénkebb szél és a váratlan hullámok aztán meglepték a versenyzők egy részét, így gyakori volt a borulás. Az első körben a kreutz bójához a német Schreiber érkezett, őt követte az orosz Larionov, harmadikként a szintén német Massler, negyedikként pedig a brazil Zarif. Az első két versenyző számára igen kedvező volt ez a szélerősség, hiszen a második körben is ebben a sorrendben vették a bóját. Schreiber után Larionov, ám harmadiknak már a brazil Zarif érkezett. A harmadik futamot remek hajrával és a testi fölényét kihasználva Larionov nyerte Schreiber előtt, a harmadik pedig a brazil Zarif lett. Bakóczy Róbert a 14. helyen végzett, de ebben a szélben, az ő testsúlyával ez is nagyon jó eredménynek számít.

A negyedik futam rajtjára 4-5 m/s-osra mérséklődött és  NY-ÉNY-ira fordult a szél. A rajtnál talán még óvatosabbak voltak a versenyzők és így a korai rajt esélye fel sem merülhetett. A futam első kreutz szakaszának a vége alaposan megkavarta a már-már előre leosztott lapokat, ugyanis a pálya két oldalán más irányú szél fújt, így egyáltalán nem volt mindegy, hogy ki melyik oldalt választja. Nagy meglepetésre elsőként a magyar Haidekker Elemér érkezett a bójához, őt követte az Larionov, majd az eddig jócskán a középmezőnyben vitorlázó lengyel Bajonczak. Az egyik legnagyobb veszteséget a brazil versenyző szenvedte el, mert a mezőny utolsó harmadában fordult csak. A rendezők a második körre módosították a kreutz bóját a jelentős északnyugati szélforduló miatt. A második hátszeles szakaszt, nagy meglepetésre az eddig a mezőny második felében vitorlázó a szerb Dordevic kezdhette meg, mögötte az ukrán Gusenko, majd Larionov. Végül a negyedik futam győztese az ukrán Gusenko lett, őt követte a szerb Dordevic, majd a ma remek formáját mutató Larionov és ezzel átvette az összetettben a vezetést a brazil Zariftól, aki a hatodik helyre csúszott vissza. Négy futam után a második helyen Gusenko áll, a harmadik a magabiztosan versenyző olasz Baldassari. A hazaiak esélyese a Pata hajóval versenyző Bakóczi Róbert az előkelő 5. helyen várhatja a holnapi folytatást. Az ötödik futam után a legrosszabb eredményüket már kiejthetik a versenyzők, így nagy átrendeződés várható. Természetesen az esélyesek ott loholnak egymás nyakában. ezért  izgalmas versenyre számíthatunk.

A versenyt a vízen figyelő Antal Gábor, a Pata Boats tulajdonosa elmondta: „ Nagyon tanulságos a vízen figyelni a Pata hajók menettulajdonságait, jól látható, hogy finom állításokkal, hogy növelhető a sebesség.”

A nap zárásaként, a fáradt vitorlázók számára nem jelentett további megterhelést a hamisítatlan magyar pörkölt elfogyasztása, amit az utolsó falatig felfaltak.

Rekordott döntött a Groupama 3 Előző

Rekordott döntött a Groupama 3

A Perzsa-öbölben lesz az Amerika Kupája Következő

A Perzsa-öbölben lesz az Amerika Kupája