Siófok  11.1  •  6.4 kn       

Keszthely  10.9  •  4 kn       

Balatonfüred  10.8  •  1.7 kn       

Balatonboglár  11.1  •  6 kn       

Orfű  11  •  8 kn       

Velencei-tó  12.3  •  8 kn       

Tiszafüred  7.3  •  3.8 kn       

Mályi-tó  10.7  •  6.4 kn       

2024. április 19., péntek

Lehullt a lepel az Alinghi katamaránjáról

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A tervezést és építést övező hosszú hónapokig tartó titkolozások után hamarosan vízre száll a svájci központú csapat gigantikus méretű AL5 elnevezésű katamaránja.

Lehullt a lepel az Alinghi katamaránjáról

A 90 lábas katamaránon jelenleg az utolsó simításokat végzik a csapat gyárában, hogy aztán szerdán helikopterrel szállítsák át a svájci Villeneuve-be, hogy a Genfi-tó vízén megtegye első próbaútját.
"A hajó létezése egyértelműen a tulajdonos, Ernesto Bertarelli csapatba vetett bizalmának, elkötelezettségének és lelkesedésének köszönhető. A hajó jól példázza a tervezőink tehetségét, kreatívitását és szakértelmét, hogy egy ilyen hajót meg tudtak alkotni. A hajó tervezésében sokat segítettek a csapat tagjai is, akik végig együtt dolgoztak a tervezőkkel, hogy a legegyszerűbb megoldássokkal alkothassák meg ezt a rendkívül bonyolult hajót" - dícsérte a tervezők munkáját Grant Simmer, a design csapat koordinátora.

A látszólag könnyű szerkezete és törékeny megjelenése miatt egyesek által egy pókhoz hasonlított hajót 100 000 munkaóra alatt építették hatmillió fontos költséggel. Az AL5 adatai valóban elképesztőek: az árbóc magassága 50 méter, bum hossza pedig 25 méter, míg a csaknem 550 négyzetméteres vitorlafelület a számítások szerint akár 40 csomós sebesség elérésére is alkalmassá teszi a hajót. Nem is csoda, ha a csapat főtervezője, Rolf Vrolijk is elismerően nyilatkozik csapata munkájáról:
"Mikor valaki meglátja a hajót, először meglepődik, hogy mennyire könnyűnek és törékenynek tűnik. A hajó megépítése az összehangolt csapatmunkának köszönhető mind tervezői, mind kivitelezői oldalról. Jelenleg még nem vagyunk a fejlesztések végén, így a következő hetekben megpróbálunk minél több adatot gyűjteni a tesztelések során. Számos lehetőségünk van még a terveink módosítására, de először is látnunk kell, hogy hol állunk most."

Murray Jones, a csapat stratégiai vezetője elárulta, hogy az új hajó műszaki alapjainak lefektetésénél elsősorban a 2007-es győztes, Le Black adataira támaszkodtak:
"Ez a többtestű hajó teljesen egyedi, hozzá foghatót sem láthattunk még. Igazából olyan mint egy pici törékeny hajó, csak felnagyítva. Egy igazi mestermű. Műszakilag az alapokat a Le Black-ből merítettük, de ezen felül minden amit látunk a tervezőcsapat munkája, akik nulláról kezdték a tervezést."

Bár a legfőbb kihívók között számontartott BMW Oracle már tavaly szeptemberben bemutatta 90 lábas trimaránját San Diegóban, Jones nem tulajdonít különösebb figyelmet a konkurenciának:
"Egyáltalán nem figyeljük a többi csapatot, csak arra koncentrálunk, hogy a mi hajónk legyen a leggyorsabb. Ez egy kis tervezői csapat nagy munkája, a munka eredményét pedig hamarosan láthatjuk.”

Szakértők szerint a katamaránnak elsősorban a könnyű szeles pályák fekszenek majd, így nem is csoda, hogy a következő megmérettetés helyszínei között elsősorban Valenciát és Abu Dhabit emlegetik, a pontos helyszín kijelölésére azonban még legalább négy hetet kell várni.

Beliczay Péter negyedszer is bajnok Előző

Beliczay Péter negyedszer is bajnok

Felkerült az LVE OD Kupa versenykiírása Következő

Felkerült az LVE OD Kupa versenykiírása